{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kemisk kasteration
  • #2   28. sep 2014 Prøv at ring til din dyrlæge og spørg. smiley

    Tager ca. 6 uger før du har den fulde virkning


  • #3   28. sep 2014 Vi har brugt det til Barley, som et tjek på, hvordan han ville reagere på en rigtig kastration og til det var det perfekt.

    Det tager 2-3 uger før det virker, men så er det også ganske effektivt, men husk lige at at de første par uger, KAN der I opleve at hundens "maskuline" reaktioner bliver forstærket, og det er ikke alle dyrlæger der oplyser om det.
    Hvad prisen er, må du høre din dyrlæge om, for der kan være forskelle fra den ene klinik til den anden.



  • #4   28. sep 2014 Hvis min hanhund skulle kastreres, ville jeg prøve kemisk først!

    Så kan du se hvilken virkning det har på din hund inden den definitive beslutning tages.


  • #6   28. sep 2014 han slikker i hunhunde tis og på gåtur huler han efter damerne, før ignorerer han dem bare,

  • #8   28. sep 2014 Mener jeg gav lige omkring 1300.

    Floyd slikkede i den grad også tis, det stoppede en lille måneds tid efter den kemiske.

    Han fik den sidst i december og det er som om den er ved at klinge lidt af nu.

    Umiddelbart er der lige taget toppen af hans forvirrenhed, eller også er han bare blevet ældre.

    Har ikke gjort op endnu om han skal have en mere, når denne her er helt væk


  • #9   28. sep 2014 Det ikke opdragelse . Men instinkt

  • #11   28. sep 2014 Så det dygtig hund. Hvad når naboen hun er i løbetid ?

  • #13   28. sep 2014 Mike, vælg dine kampe med omhu smiley

    Jeg var ved at gå ret kold over Floyd konstant gik med snuden i jorden og han var ikke kontaktbar, derfor valgte jeg blandt andet at prøve den kemiske.



  • #15   28. sep 2014 Jo på gå tur men ikke jagt . Er dog bange for det gør ham for dovn , har læst nogen hunde kan blive dovne

  • #17   28. sep 2014 Lyder godt hvad med pelsen

  • #20   29. sep 2014 Mine forældre fik begge deres kemisk kastreret inden de blev det rigtigt smiley
    Malthe ændrede sig til det positive, stoppede med af strejfe osv.
    Silas havde det ikke en eneste effekt på, han er lige tæve'gal'.

    De er nu begge blevet kastreret - og ligesom da de var kemisk kastreret har Malthe ændret sig til det postive men Silas stadig er lige gal smiley

    - Så jeg syntes bestemt, at det viser et god billede af hunden.

    Ift. pris gav vi lige omkring 500 kr


  • #21   29. sep 2014 min dyrlæge tager 700 kr for den kemiske.
    jeg havde rigtig god erfaring med den, min hanhund var begyndt at strinte indenfor, når vi ikke var hjemme, derfor ingen mulighed for at opdrage og går ikke ind for strinte bind til hanhunde, da ikke ændre adfærden, men tværtimod forstærker adfærden, da den har succes med at løfte bagben, når den føler trang til at markere sit område.
    tre dage efter injektion, stoppede han adfærden og var mere kontaktbar under træning, hans kugler blev en lille smule mindre af det, men herre gud de behøvede heller ikke at blive så store, så de kunne bruges som nedrivnings materiale smiley


  • #22   29. sep 2014 Hej ved min dyrelæge koster det 550kr det er en sprøjte og ikke en stav han får .

  • #23   29. sep 2014 Det er en indsprøjtning med en micro lille stav. smiley

  • #24   29. sep 2014 Nej det er det nemlig ikke?? kun væske spurgte om det samme

  • #26   29. sep 2014 Den jeg skriver om er den med "staven" , troede ikke man brugte andre metoder pt

  • #28   29. sep 2014 hm... hunden er jo kun fra 2012 dvs. den er ikke engang rigtig voksen mentalt endnu. Så en rigtig kastration ville jeg vente med til hunden er voksen. Jeg oplever mange der får problemer med usikkerhed og deraf følgende 'aggression' hos kastarerede hanner, så jeg synes man skal være lidt forsigtig med at vælge det som patentløsning.
    Det er faktisk muligt at lære en hanhund at den ikke nødvendigvis skal hen og i lag med alle de tæver den møder og at den ikke skal snaske i tævetis hele tiden. Ja, det er instinkter men de kan nu altså godt dæmpes. Jeg har haft flere terrierhanner, der godt har kunnet lære det så mon ikke man også skulle kunne med en FT spaniel smiley Mine hanner er nu altså ikke gået 'op i limningen' når naboens lækre puddeltæve er i løbetid. Ham jeg har nu er pensioneret avlshan og han træner da lydighed sammen med løbske tæver. Det ER faktisk et spørgsmål om træning!


Kommentér på:
Kemisk kasteration

Annonce