Gør I jer nogle tanker...... Gør I jer nogle tanker......
....om at udnytte alt, når I handler ind og specielt når I laver mad.....
Vi er blevet rigtig gode til det herhjemme. Bl.a har vi virkelig fået lavet os et stort lager af alt det der kan holde sig, ris, pasta, dåser osv.
Men vi er faktisk osse begyndt at lave mad til 2 dage ad gangen, det er nemmere at få brugt alt op når vi kun er to. Vi får spist al maden, det er nemmere at lave mad til flere dage ad gangen og sparer på energi....
f.x igår lavede jeg kyllingtærte med salat til - idag spiser vi så resten. Ellers gør vi normalt det at vi laver mad 2 dage og spiser rester de to følgende dage, så det bliver varieret lidt. En af grundene til vi kan gøre det er bl.a osse at vi har et KÆMPE køleskab :O)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Hvis jeg f.eks. skal lave kylling i ovnen kommer der også noget tilbehør ind i ovnen, så man udnytter energien. Rester af kylling bruges efterfølgende til f.eks. pastasalat, en gryderet, sandwich eller bare med noget andet tilbehør, f.eks. salat, ris og grøntsager, eller til en tærte. Hvis jeg er alene kan jeg lave mad til min. 3 dage af 3-4 stykker hele kyllingelår.
Kødsauce bliver også lavet i store portioner og brugt til pasta, lasagne, m.m. og en rest krydres ekstra og blandes med en dåse chilibønner til chili con carne eller fyld i pandekager m.v.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Pasta, ris og diverse dåser køber jeg når der er tilbud.
Rester bruger jeg ofte til min frokost:-)
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.180
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.180
Gør I jer nogle tanker......
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside