Udnyt dine mad-rester

Udnyt dine mad-rester

Medlemmer: 72
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Gør I jer nogle tanker...... Gør I jer nogle tanker......

....om at udnytte alt, når I handler ind og specielt når I laver mad.....

Vi er blevet rigtig gode til det herhjemme. Bl.a har vi virkelig fået lavet os et stort lager af alt det der kan holde sig, ris, pasta, dåser osv.

Men vi er faktisk osse begyndt at lave mad til 2 dage ad gangen, det er nemmere at få brugt alt op når vi kun er to. Vi får spist al maden, det er nemmere at lave mad til flere dage ad gangen og sparer på energi....

f.x igår lavede jeg kyllingtærte med salat til - idag spiser vi så resten. Ellers gør vi normalt det at vi laver mad 2 dage og spiser rester de to følgende dage, så det bliver varieret lidt. En af grundene til vi kan gøre det er bl.a osse at vi har et KÆMPE køleskab :O)

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør I jer nogle tanker......
  • #1   13. mar 2011 Jeg synes faktisk selv, jeg er rigtig god til at udnytte rester. Har også altid et lager af dåser (tomat, tomatpure, bønner, majs, ananas m.m.), ris, pasta, krydderier samt frosne grøntsager, kartofler m.m.

Hvis jeg f.eks. skal lave kylling i ovnen kommer der også noget tilbehør ind i ovnen, så man udnytter energien. Rester af kylling bruges efterfølgende til f.eks. pastasalat, en gryderet, sandwich eller bare med noget andet tilbehør, f.eks. salat, ris og grøntsager, eller til en tærte. Hvis jeg er alene kan jeg lave mad til min. 3 dage af 3-4 stykker hele kyllingelår.

Kødsauce bliver også lavet i store portioner og brugt til pasta, lasagne, m.m. og en rest krydres ekstra og blandes med en dåse chilibønner til chili con carne eller fyld i pandekager m.v.

• #2   13. mar 2011 Jeg har nogle lidt sene arbejdstider så jeg laver også gerne mad lørdag, så der er rester til mandag og søndag så der er rester til tirsdag:-)

Pasta, ris og diverse dåser køber jeg når der er tilbud.

Rester bruger jeg ofte til min frokost:-)

• #3   13. mar 2011 her bliver alt også udnyttet, vi er 5 voksne og så leverer vi mad til min gamle mor. Det er sjældent jeg laver til 2 dage, men udnytter gerne rester af grøntsager, kød og lign. til maden dagen efter.

• #4   13. mar 2011 Herhjemme smider vi aldrig mad - med mindre det er blevet dårlig. Har vi smårester tilover får hundene dem og har altid gjort det...Ved godt at der er delt meninger om det :O)

• #5   13. mar 2011 Jeg indrømmer også gerne at min hund får div. rester med mindre der er løg eller stærke krydderier i. Leverpostej eller kødpålæg, der lige netop har overskredet anv.datoen, bliver givet til hunden som godbidder eller fyldt i marvben. Jeg synes det er synd og skam at smide det ud, når det ikke ligefrem er råddent ;o)

• #6   13. mar 2011 Enig Mie :O)

Kommentér på:
Gør I jer nogle tanker......

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce