1.505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Hvorfor gør i det...skam jer Hvorfor gør i det...skam jer

Jeg sidder her og stor tuder, hvorfor er der bare nogen der absolut og bevidst avler på ulovlige hunde, så de skal aflives. Hvorfor gør i det, jeg fatter det simpelthen ik. Det kan i ik være bekendt, det er jeres skyld, hvor er jeres kærlighed for dyr henne????? i skal skamme jer....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor gør i det...skam jer
  • #2   16. maj 2011 Enig....

• #3   16. maj 2011 ET STORT RUNGENDE :ENIG!

• > VunS <
    > VunS < Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #4   16. maj 2011 Hvor jeg dog hadder den lov ! der må sku være en bedre løsning for de stakkels hunde med adfærdsvanskelige ejere !

Og ja hvor er kærligheden henne til hundene !?

• #5   16. maj 2011 Kunne ikke være mere enig!

• #6   16. maj 2011 sommerferien er lige om hjørnet jo !!

• #7   16. maj 2011 Ikke rart og se på. Heldigvis mærker hvalpene ikke noget. Men tænk sig og være så egoistisk og avle hvalpe, og vide re resikere denne tur i fryseren. FØJ.
    Penge penge penge.

• #8   16. maj 2011 kan stadig ikke forstå at disse hunde er blevet gjort ulovlige, for der kan findes andre måder at handle på, overfor disse hunde, jeg bliver harm over dem der har lavet loven, men jeg bliver også harm over de folk som ikke kan opdrage disse hunde på den rigtige måde for de kan da blive de dejligste familiehunde lige som en labrador, eller gravhund. bare min mening

• #9   16. maj 2011 Er så ked af det på disse små væsneres vegne, og det gjorde så ondt at se dyrlægen knække sammen bagefter. De kan ik være bekendt at stille andre mennesker ud i den situation eller hvalpene...det er så ækelt...

• #10   16. maj 2011 Det er noget værre svineri bevidst at avle ulovlige hunde. De mennesker der gør det er den type, der er årsag til at den meningsløse lov blev vedtaget i første omgang.

• #11   16. maj 2011 Enig,, det så utroligt hvor dumme og egoistiske mennesker kan være, jeg gik tur med hunden imens det var i tv, magter det slet ik.. Selvfølgelig mærker de små minus, men det burde jo slet ik være nødvendigt, hvis ego centreret idioter tog sig sammen og lærte lidt om kærlighed og respekt for dyr, ville dyrlægerne slippe for sådan situationer, for lige meget hvor prof en dyrlæge er, så de os mennesker med følelser og puha at stå i den situation, at skulle aflive raske dyr pga dumme mennesker.

• #12   16. maj 2011 Ja, det er skammeligt. Jeg håber da ved gud de selv kommer til at betale for aflivningen af de stakkels hvalpe, så de bliver ramt økonomisk....

• #13   16. maj 2011 Tue D, kunne ik have sagt det bedre selv...hørt

• #14   16. maj 2011 Pernille Maria C
    Helt ærligt, tror du et hundekørekort for avleren af disse hvalpe til og stoppe med og avle?

• #15   16. maj 2011 Tavletvang er det enste der har en chance for at virke, tror jeg.

• #16   16. maj 2011 Jeg tror virkelig ikke på at forbud er vejen frem, men som jeg har skrevet tidligere tror jeg heller ikke at et kørekort kan gøre det..
    Der er intet der afholder folk fra at køre bil uden pap..

Tavle påbud er i mine øjne vejen frem.. Og tvangs neutralisering af alle tavleløse hunde af de potente racer!
    Så opdræt kun sker via seriøse opdrættere der lever og ånder for racerne..
    Dertil et form for bevis som man SKAL ha taget for at ha lov til at eje sådan en hund, som viser man er villig til at tage det ansvar som racerne kræver!

• #17   16. maj 2011 Når man ikke tænker længere end man avler vel vidende hvalpene er dødsdømte, tror jeg næppe et kørekort hjælper.
    Je, kun og godkende tavlehund eog at avlerne passer på hvem de sælger ti,l vil da være en god ide. Tror bare ikke man kommer hovedløst avl til og forsvinde .
    Mange af de mennesker der har blandingshunde af de forbudte racer er bedøvende ligeglade med om deres hvalpe/hund står til en aflivning.
    De køber bare en ny hvis det skulle ske.
    Generalt burde de slet ikke have hund, når de vil udsætte hundene for risikoen for aflivning.

• #18   16. maj 2011
    Ja det er stærke sager. Og da jeg så første afsnit om Listehundehvalpene igår, så jeg havde ærligt talt ikke lyst til at se den endnu mere udpenslede udgave i aftenens nyheder.
    Hvis man har bare den mindste smule affektion og kælighed til dyr, så får man sgu ondt i hjertet og langt ind i sjælen, af at se disse konsekvenser, af at totalt samvittighedsløse mennesker, der bestemt ikke indser risikoen ved at avle på disse hunde---KUN for at tjene gode lommepenge--SKAM JER! Kom ikke og sig, at I elsker jeres hunde og vil gøre alt det bedste for dem----for det er LØGN.
    Dem som i forvejen ejede en listehund, da loven blev vedtaget, de kan jo naturligvis ikke fratages deres dyr. Men man må i det mindste kunne forvente, at deres hunde, i offentligt rum, føres i max. 2m snor, samt mundkurv. Det er muligt, at nogle få af disse hundeejere, har totalt styr på deres hunde. Men så er det som regel også dem, der alligevel følger reglerne og giver deres hunde mundkurv på.
    Men at der til stadighed, er skruppelløse, tankeløse---TYPER?! der uden nogle samvittighedskvaler, bringer deres tæve/hanhund, til parring, når de fuldt ud, kender risikoen, som er----AFLIVNING af afkommet, hvis og når, det bli'r opdaget og meldt.
    Sig mig, gør det slet ikke forfærdeligt ondt på jer, at se sådan et kuld glade og legesyge hvalpe, gå døden i møde, inden livet for dem, næsten er begyndt? Ja, forargelsen hos mig, kender sgu ingen grænser.
    Og så hjælper det ikke, at nogle sidder og forbander den lov langt væk. for der ER jo en grund til, at den er der. Og folk ved udemærket hvorfor.
    Og jeg tør godt sige, at 8 ud af 10 hundeejere, går i en stor bue uden om en person, der kommer med en kamphund i sigte. Men det er jo også en form for "magt", som nogle af de typer med kamphunde nyder at ha'.
    Uanset hvad, så MÅ det her altså snart stoppe. Og vi kan kun allesammen hjælpe til her på HG, ved at der i hvert fald ikke i dette forum, bli'r udbudt listehundhvalpe til salg.

• #19   16. maj 2011 Dette viser jo at forbud ikke er vejen frem.
    Denne dyrlæge vælger jo selv at aflive hundene der er ikke nogen dyrlæge i denmark staten kan tvinge til at aflive disse hunde.

• #20   16. maj 2011 I stedet for at pive over den lov der er vedtaget, så bør man måske overholde den, og respektere den, loven er kommet for at blive, måske på tide at man begynder at forstå det OG rette sig derefter, i stedet for bevist at avle hvalpe som man inderst inde godt ved sandsynligvis bliver aflivet inden de fylder 3 mdr.
    - men desværre har økonomi en stor rolle, for mange fylder økonomi endnu mere for dem end levende liv.....skræmmende!

• #21   16. maj 2011 tina j

mener du loven virker

• #22   16. maj 2011 kunne der tænkes der blev avlet for andet ind penge?

• #23   16. maj 2011 Nej, johnny F. Det ser ikke ud til, at loven bli'r respekteret specielt meget.
    Måske skulle man begynde, at gi' folk nogle ORDENTLIGE klaps på pengepungen. Det er som regel, noget der rykker ved sagerne.

• #24   16. maj 2011 Lige præcis Jeniki

• #25   16. maj 2011 Mener nu mere loven skal laves om, gerne med meget strengere regler

• #26   17. maj 2011 I sidste ende er det sgu da dem der har besluttet at hvalpene skal aflives der er syge i hovedet, De kunne da vælge at straffe sælgeren af hundene og enten finde nogle gode familier til de små uskyldige dyr, eller sende dem videre i verden.
    Syg verden vi lever i. At dræbe raske dyr Føj

• #27   17. maj 2011 Dennis..
    Kan da aldrig blive politikere eller dyrlægens skyld at folk er så uansvarlige at de avler videre på en ulovlig hund..

• #28   17. maj 2011 Ansvaret ligger da 100% på dem der vælger at lave hvalpene! Men klart det er nemmere at skyde skylen på politikerne, frem for selv at tage ansvar.

• #29   17. maj 2011 Hvis det er politikerne der har valgt at de skal aflives så Jo så kan jeg godt give skylden til dem.
    Jeg skrev ligesom også straf sælgeren...

hvorfor skal hundene lade livet fordi sælgeren har gjort noget forkert?

Har hunden gjort noget forkert fordi den er blevet født som fx. amerikansk bulldog eller amstaff?
    - "Ja det har den da, for den er jo ulovlig, og så må vi jo hellere slå lortet ihjel"

Vi skal alle være her.

• #30   17. maj 2011 Nu er loven desværre kommet, og hvis vi på nogen måde vil af med den igen hjælper det altså ikke at bryde den konstant.

Hunden beder ikke om at blive født, det er mennesket der bestemmer det.

• #31   17. maj 2011 Har du røget hash eller mener du virkelig det du skriver der?

• #32   17. maj 2011 ???

• #34   17. maj 2011 En sjælden gang imellem sker det herinde, at brugerne faktisk er enige.
    Dette er tilfældet, hvor vi er enige.

• #36   17. maj 2011 Dem der avler, køber og videreformidler hvalpe til en fremtid der overskygges af en ventende blå sprøjte, de skulle skamme sig så grueligt!

• #37   17. maj 2011 Hvilke del af mit indlæg kl. er helt sort? (17-05-2011 00:56:52)

• #38   17. maj 2011 Hos sådan en som ham, er det ikke først og fremmest hundene, der er tikkende bomber. Han er dæleme langt farligere, da hans mentale habitus, står så tæt på nul. Skrubler og samvittighed er han desværre heller ikke spor besværet af----sørgeligt.

• #39   18. maj 2011 http://www.partietfokus.dk/presse.php#63

• #40   18. maj 2011 Dennis: Nu har jeg fulgt Christian Hansens forbilledlige kamp for bedre dyrevelfærd, i mange år. Dengang var han i DF, men forlod det nu for dette nye parti FOKUS.
    Om han har fat i den rigtige ende, med sine "nye" forslag/ideer, skal jeg ikke kunne udtale mig om hjælper nogen steder, Et af forslagene er jeg dog stor tilhænger af: At man i laaangt højere grad, skal kunne fratage en mængde "personer", retten til at holde hund og selvfølgelig, at med loven i hånd, skal kunne fratage folk deres hunde--for begges skyld.
    Jeg ved kun, at som det er nu, har ikke ret meget hjulpet, øjensynligt.
    Og jeg blver sgu animeret til --ja næsten mord---af raseri, når jeg igen igen, hører en ny historie om, at nu har en muskelhund igen overfaldet- og ofte dræbt en tilfældig hund. Og da ingen love om indhegning af haver, påbud om snor og mundkurv, bliver overholdt til fulde, ja så mener jeg altså ærligt talt ikke at der overhovedet bør findes denne slags hunde i dette land.
    Og dette siger jeg, til trods for, at der i min familie findes en super god og glad familie-muskelhund. Alligevel har den "det der blik", i øjnene, som jeg ikke tør stole 100% på. Og jeg ville være hammer utryg ved at lade den bare snuse til en af mine små pølsehunde.

• #41   18. maj 2011 for god orden skyld sætter jeg lige linket ind af debatten ellem christian H og malene harpsøe: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39937018:regeringen-og-df-er-skyldige-i-hundemord.html

Kommentér på:
Hvorfor gør i det...skam jer

Annonce