{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af udstyr {{forumTopicSubject}}

Heej smiley

D. 28. maj skal jeg være fotograf til et bryllup, og de stoler sørme også på at jeg kan tage et ordentligt bryllupsportræt smiley Jeg har i dag fået at vide, at billedet skal tages udenfor og så var det jeg tænkte at hvis nu solen ikke skinner, hvilket udstyr vil så være godt at have med?
Af kamera har jeg et 7d med forskellige objektiver - men ville I anbefale mig at investere i flash, reflektorskærme, lamper etc. og i så fald hvilke(n)? smiley
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, for når det kommer til sådan noget udstyr er jeg totalt lost smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til valg af udstyr
  • #1   8. apr 2011 Jeg har det sådan, at jeg faktisk ofte foretrækker skyet vejr til udendørs portrætter frem for højt solskin.
    Solskiin skaber store skygger, og en model, der ofte står og kniber øjnene sammen. Derfor kan det være godt at investere i en flash som udfyldningslys - ellers skal du næsten have en medhjælper, som kan holde en reflektorskærm for dig.
    Når det derimod er let skyet, så har du en kæmpestor softbox til rådighed. Men jeg vil nok anbefale dig at investere i en flash - det lyder som om, at dit behov ikke er så krævende til udstyret, så jeg tror ikke du behøver slippe flere tusinde kr. for stort ledetal mm...
    Jeg har selv investeret i en Metz blitz med ledetal på 58 (har bare noget at sige om styrken). Jeg læste en del om forskellen på den og Canons originale med samme ledetal, og de er stort set lige gode, efter hvad jeg har læst mig til - så jeg tog chancen og sparede lidt over 1000 kr..
    Har allerede haft det med ude til arrangement, og den er virkelig lækker, hurtig, præcis og lydløs. Så min anbefaling går klart til Metz - et billigere og stort set lige så godt alternativ til Canon.
    Tror sagtens at en flash med ledetal 36 eller 44 er god til dig.. du kan se mere om udvalget her:
    http://www.kamerashop.dk/flash/metz/til-canon/
    Ellers er der mærket Nissin, som vist er det billigste uoriginale flashmærke, men må indrømme, at jeg ikke kender meget til det, har dog kun hørt godt om det:
    http://www.kamerashop.dk/flash/nissin/til-canon/

Håber det kan hjælpe dig..

• #2   18. apr 2011 Tusind tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
Hjælp til valg af udstyr

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce