{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstyr?
  • #1   8. apr 2011 jeg er EVA freak.... elsker eva trio og kitchen aid...

  • #2   8. apr 2011 Jeg har Scan Pan knive, vil simpelthen ikke have andet. Er virkelig bare nogle gode knive, til sådan ok priser. Skåle har jeg lige skiftet det hele til Rösti Magrethe skåle + Rösti skærebrætter.. Ellers har jeg vist ikke så meget

  • #3   8. apr 2011 *G* jeg er bare absolut ikke snob - mest fordi pengene ikke er til det, for jeg kunne såmænd sagtens finde på, at købe dyre ting, hvis jeg synes rådighedsbeløbet var til det.

    Næh, lige nu klarer vi os med tonsvis af billige ting fra ikea, gaver - og hvad der ellers er blevet skrabet sammen i årene


  • #4   8. apr 2011 Jeg har global knive, som jeg har fået i julegave etc..

    Ellers har jeg ikke rigtig noget "mærke".. Mit spisestel er Eva Trio Legio (igen fået i julegaver :-))

    Min bedste skærekniv pt er en fiskars kniv, som jeg fik i julegave sidste år smiley


  • #5   8. apr 2011 okay.. lidt forskelligt.. smiley

    Jeg har en super Raadvad sauter-pande...
    Resten af gryder og pander osv er Jamie olivers...

    Mine knive er Zwilling... de er simpelthen bare de bedste smiley

    Foodprocessor er også jamie oliver...

    Tefal actifry....

    stavblender fra Braun...

    Jeg gider simpelthen bare ikke stå og rode med noget dårlig kvalitet, når jeg ved der er noget bedre.. så jeg har haft sparet med sammen og købt når der var noget jeg ville have...

    Jeg elsker mit køkken, og elsker at lave mad, og går virkelig op i det. Så derfor har jeg så valgt at bruge lidt flere penge i det, end man nok ellers ville..

    vi spiser af Marie Sohl.. medst fordi det bare var pænt.. bestikket er Zwilling igen..

    har en del redskaber i cook and baker... og så skifter jeg lidt ud af gangen når der er råd til det, så alt til sidst gerne skulle hedde zwilling..
    Og porcelæn m.m. kommer til at hedde Le Creuset efterhånden smiley


  • #6   8. apr 2011 Jeg har 2-3 gamle knive af ukendt mærke, som jeg har arvet af min far, som var kok. (en all-round kokkekniv med rundet blad, en filletkniv og stor kokkekniv. De er nok over 30-40 år gamle men uforgængelige og holdes bare skarpe med et strygestål og en sjældent gang live en tur på slibesten.

    Blender er bare en billig en (89,-) fra Fakta og så har jeg en OBH saftcentrifuge, som jeg er glad for.

    Mine gryder og pander er støbejern (Copco og ellers noget arvegods og noget fra loppemarkeder) samt et sæt alm. stålgryder m. glaslåg fra Føtex. Hader tefalpander, så hvis jeg skal have en ny pande bliver det en med titan-belægning. Er nu ikke imponeret over Jamie Oliver-produkter, hvad jeg har set og prøvet....


  • #7   8. apr 2011 Mine tallerkner er Grand Cru, vandglad grand Crug og en masse andet Grand Cru. Er lige startet op med at samle på Holmegaard carbanet vinglas, vildt smukke glas

  • #8   8. apr 2011 Hov: Den ene af mine superknive hedder SFK The Sutterfield - et eller andet - , og så er der et mærke af en tyr(moskusokse?)

  • #9   8. apr 2011 Mine gryder er vist kløverblad.. Dem har jeg haft i mange år smiley

  • #10   8. apr 2011 Det ville vist føre for vidt at remse alt det op, jeg har - og jeg har rigtig mange mærkevarer - ikke så meget fordi jeg er snob (det er jeg sikkert også), men fordi jeg gerne vil arbejde med kvalitetsting smiley Og engang var pengene større, end de er nu ;o)

  • #11   8. apr 2011 Det eneste fancy-pancy vi har, er 6 Grand Cru rødvinsglas... Resten er sådan noget billigt noget

  • #12   8. apr 2011 miemiv... -> nej jamie olivers er ikke SÅ imponerende.. man kan sagtens få det bedre... men det er ganske fornuftig kvalitet til prisen.. og noget bedre end meget andet man kan få... ville allerhelst have zwilling-gryderne.. men har sgu ikke lige 6000 til et sæt... smiley

    Bente -> jaa, har det på samme måde... har også riiigtig meget i køkkenet.... men bare lige det mest nødvendige og sådan.. smiley og åh ja, kvalitet smiley


  • #13   8. apr 2011 MieMiv- men det kommer vist også an på hvilke Jamie Oliver produkter det er.. knive osv.. LORT!!! gryder og pander.. ganske udemærkede... foodprocessor.. rigtig god... blender.. LORT!!!

    Så det kommer vist meget an på hvad det er... smiley og hvad man er vant til..


  • #14   8. apr 2011 Jeg har lidt blandet og iukke rigtigt noget fancy der passer sammen....

    Mine gryder er fra ScanPan, købt på tilbud i Føtex for 10 år siden.
    Så har jeg en støbejernspande fra Copco og en støbejernsgrillpande fra Bodum i limegrøn, samme farve og mærke er min el-kedel og min lille grill :o)
    Og så har jeg lige købt en Jamie Oliver stegepande i Netto...

    Knivene hedder Prosharp og er alle købt for en glad 50´er på tilbud...
    Og så har jeg nogle limegrønne knive fra Scanpan

    En gammel Braun blender

    En saftpresser fra OBH

    Glas og porcelæn er blandet og billigt... jeg nægter at gi flere 100 kr for et glas, for jeg ville få det så dårligt hvis jeg kom til at smadre det...



  • #15   8. apr 2011 Det eneste jeg ikke vil gå på kompromis med herhjemme er mine køkkenting.. så derfor sparer jeg sammen... ønsker mig gavekort osv til fødselsdagen... så jeg kan købe kvali-varer..
    Det værste og farligste i et køkken er bare ting der ikke virker optimalt...
    F.eks er en sløv kniv det farligste overhovedet..
    Derfor har jeg givet 800 for min kokkekniv f.eks... jeg vil bare have noget der virker, holder og kan holde til mit forbrug.
    Har før haft købt billigere udgaver af de forskellige ting.. men jeg slider det for hurtigt op og det holder ikke.... så derfor vil jeg f.eks hellere give mere for en kniv som holder i mange år, bliver ved med at være skarp, har en god balance, og aldrig får den mindste rustplet...

    Jeg har arbejdet i køkkener i mange år (ca 8), og har gennem min erfaring lært hvad jeg kan lide og hvad der er godt og skidt...

    Porcelænet, marie sohl, har alt sammen været gaver, synes det er pænt og et rigtig hyggeligt stel..

    Har så nogle helt almindelige studio-drikkeglas som kostede en 20'er for 6 stk.. og så har jeg nogle til pænt brug.. Noget Cristal-noget.. meget pæne alm glas smiley


  • #16   8. apr 2011 Jonas: JO knive kender jeg ikke til, men har mine gode gamle kokkeknive fra min far, og regner med de holder 30 år endnu *G*
    Det er mere pander, gryder og andet pop-grej fra JO jeg ikke synes er pengene værd. Man betaler for et navn, men kvaliteten svarer til alt det andet man kan købe i f.eks. Føtex og Kvickly.

    - - -


    Porcelæn hos mig er fra Ikea (stentøj) og lidt blandet fra supermarked og genbrugsen, men jeg samlede engang på Blåkant fra RC. Er bare skuffet over kvaliteten i glasuren, da der kommer knivmærker på tallerkenerne, og det er i mine øjne for dårligt, når en frokosttallerken koster over 200 kr. Min tekande til over 350 kr (for 25 år siden) krakkelerede indvendigt i glasuren og også lidt på ydersiden. Det kan godt være det er fint og dyrt men dæ'lme ikke særlig praktisk.
    Glas er også bare noget billigt fra supermarkeder, bortset fra cognacglas i krystal (havde engang tilsvarende champagneglas, men dem har x-en smadret, ligesom mine gamle holmegårdglas)
    Idag har jeg ikke råd til at købe de dyre ting, men kan godt finde kvalitet alligevel)


  • #17   9. apr 2011 Miemiv -> hehe.. ej jeg vil altså sige at jeg er ret så tilfreds med mine gryder og pander fra Jamie oliver... de gør hvad de skal, og har en rigtig god overflade... jeg har haft billige mærker, og det duer bare ikke.. De kan et eller andet.. MEeeeeen der er stadig andre gryder og pander som jeg MEGET hellere ville lave mad på/i...
    Det jeg godt kan lide ved dem, er den tykke sandwich-bund, vægten og balancen, varmefordelingen og den 3-dobbelte belægning som man faktisk kan bruge metal-redskaber på (ikke at jeg gør det) .
    Og det er jo Tefal, bare Jamie Oliver inspireret, så det er stadig et godt mærke..
    Men som sagt, fås det også bedre smiley

    Porcelæn findes jo også i 10000000 udgaver og varianter.. jeg er i bund og grund ligeglad hvad det er, bare det er nogenlunde pænt og praktisk smiley


Kommentér på:
udstyr?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce