{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.140 visninger | Oprettet:

Hvordan er en Papillon ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg er nyt medlem her.........:o))

jeg ønsker at få viden om denne skønne race..........og viden fra folk som har en el. flere hunde..........

hvordan er deres temperament ??
gøer de meget ?
har de hjerne ?
og er de villige til at lære tricks og nye ting ??
er de gode til klikkertræning ?
hvordan er de overfor andre hunde ???

jeg har Border Collier og elsker denne race, men da man jo ikke bliver yngre, ja så må jeg jo erkende at jeg nok ikke i fremtiden "magter" at tilbyde en Border det den vil have. Men jeg ønsker stadig en hund med hjerne og som gerne vil være med på tricks og nye tiltag i hverdagen....

jeg elsker en hund med hjerne og een der gerne vil bruge den og kan tænke selv.
Kan en Papillon leve op til det ????

Jeg håber meget at I vil svare på mine spørgsmål, så jeg kan få viden "fra det virkelige hundeliv" og jeres erfaringer.

på forhånd TAK for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er en Papillon ???
  • #1   12. apr 2011 Meget klog, nem at lære tricks, gode til lydighed og Agility.. En mini "Border Collie", så den kræver bare lidt mindre smiley

  • #2   12. apr 2011 Ups... glemte lige " er blandt de 10 klogeste hunderacer", så du undgår ikke at finde på sjove ting den kan lave.... smiley

  • #3   12. apr 2011 hvordan er den overfor andre hunde Katrine

  • #5   12. apr 2011 åh hvor lyder det godt...............er nu mere sikker............lige en hund for mig........

  • #6   12. apr 2011 Selvfølgelig....... en papillon er da bare også den helt perfekte hund smiley
    ... Må jeg tilføjge at den ud over at være super klog og den bedste ven (selskabshund ) ... så er den også smuk, og har en nem pels, og er lugtfri som den eneste race, da den simpelthen ikke har de celler i huden ..... mere kan man da ikke ønske.... andet end mange papilloner selvfølgelig !
    smiley


  • #7   12. apr 2011 Du vil aldrig fortryde dit valg.... Papillon er en super hund og en kanon følgesvend....

  • #8   12. apr 2011 Aagard jeg kan godt lide at du sige super hund og kanon følgesvend, men intet nævner om intelligensen smiley hmmm...hvorfor mon!

    Katrine:
    Min papillon er min aller første hund, og mit valg lagde på denne race fordi den skulle være god til førstegangsejere fordi den er nem at træne osv (med undtagelse af Mias *host host*) og jeg har aldrig været mere glad for ham smiley


  • #9   12. apr 2011 (link fjernet)

    læs smiley ..


  • #10   13. apr 2011 T&S: jeg har skam læst mange racebeskrivelser.............

    men når man læser sådanne står det jo ALTID positivt.

    det jeg ønsker er at få mening hundeejers beskrivelse, hvordan ER HUNDEN I VIRKELIGHEDEN........... jeg har været hundeejer i rigtig mange år, opdrætter og uddannet hundetrimmer, så jeg kender rigtig meget til mange ting omkring hunde.................generelt.....

    men jeg ønsker bare helt specifikt viden om Papillion hos familien......

    og tak til dem der har givet mig det............det lyder som en" lille skønhed med hjerne" lige hvad jeg ønsker mig for min fremtidige hund.


  • #11   13. apr 2011 ha ha ha ha ha ha luk Anne smiley Mine kan da lidt du sådan som og sidde pænt hvis jeg står og vifter med en godbid osv smiley Men ja ikke alle kan være lige så kloge som lille elvis pelvis smiley

  • #12   13. apr 2011 JEg har trænet gennem mange år på DKK`s træningsplads, med mange blandede racer... min lille papillon var på øvet klassehold i en alder af 10 mdr. smiley
    .. sammen med Border Collier, Labrador, en enkelt Cocker og en GOlden... desuden er den super lærer VILLIG ... Elsker opgaver og forstår dem meget hurtigt !
    Den har også et godt helbred og lever relativt længe !
    smiley


  • #13   13. apr 2011 Katrine.super...........lige noget for mig.............. TAK

  • #16   14. apr 2011 smiley .. Ha, ha....
    Desværre kan de vre lidt overmodige,og kan godt lide at bestemme... og skelner måske ikke om de sklder en Kamphund eller et får ud smiley .. Men så vælge man de stederman går tur med sin hund løs:-O !


  • #17   15. apr 2011 Monica............det kender jeg godt.min Freddy er bestemt heller ikke sig selv når "mor" ikke er hjemme...........selvom vi jo bor sammen som familie......

  • #19   17. apr 2011 Hvad med at tage ud til nogle opdrættere og opleve deres hunde? De fleste viser gerne hundene frem og kan tale i timevis om dem smiley Du er i hvert fald meget velkommen til at besøge mig og mine hunde, hvis du bor i Nordjylland.
    Jeg er selv gået fra at have border collier til papillon og alle de ting jeg kunne med borderne kan jeg også med papillonerne. Og jeg har bestemt ikke fortrudt. De små er med på hvad som helst du byder dem af træning og indlæring, gåture - ja også hyrdning smiley
    Eneste ulempe er at man ikke kan nøjes med at hegne ind med et fårehegn som tidligere - de smutter igennem hullerne smiley Så der skal nyt hegn til...
    Det er også min erfaring at de er nemme at omplacere - også som voksne. Mine første papilloner overtog jeg da de var 3 og 9 år. Så hvis du ikke orker en lille hvalp er en voksen bestemt også en mulighed.


  • #20   17. apr 2011 Helle det lyder supert.............lige en viden jeg kunne bruge.......een der har haft Border.........*SS*

    hvordan er de med at gå løs.............kan de det ???? jeg tænker på stranden osv.........kan de finde på at stikke af ????


  • #21   17. apr 2011 De kan sagtens gå løs. Det er ligesom med andre hunde - de skal lære indkald og så er det også det. Jeg må så indrømme at jeg ikke gør så meget ud af lydigheden med de små som jeg gjorde med borderne. Uartige papilloner er lidt nemmere at have med at gøre end uartige bordere p.g.a. størrelsen. Men mine går alligevel løse når vi er steder hvor det kan lade sig gøre og de kommer når jeg kalder. Selvfølgelig kan de finde på at gå på eventyr, hvis man ikke lige holder øje med dem og hvis indkaldet ikke er helt på plads, men stikke af som f.eks. en jagthund og totalt lukke ørerne, gør de ikke. Det er de alt for glade for deres mennesker til at gøre.
    De er meget intelligente og meget lærenemme både når det gælder gode og dårlige vaner - ganske som med borderne smiley
    Jeg tror ikke du vil fortryde en papillon - jeg har i hvert fald aldrig fortrudt. Og så er der den fordel i forhold til borderne at du kan have de små med overalt. De må komme med i bussen i en taske! Det skulle jeg lige byde en af mine bordere smiley


  • #22   17. apr 2011 De stikker kun hen og g`ør en anden hund der kommer forbi lige i hovedet.... så kommer den tilbage .. ha, ha, god vagthund, sys de helt sikekrt selv ihvertfald !

    Beware of the BIG papillon..... ............

    Anyway... jeg går løs med min all the time.... men je træner jo altså så også med den, .... smiley


  • #23   18. apr 2011 Helle...jeg ville super gerne besøge en opdrætter........nu bor jeg på sjælland !!!!
    er der nogen opdrætter her I kan anbefale ???


  • #24   18. apr 2011 Du må godt komme og se mine fantastiske hvalpe, ... de er bare helt perfekte smiley

    www.precious-papillon.dk

    smiley


  • #25   18. apr 2011 Du kan også besøge kennel "Blicci".....
    www.blicci.dk, de har en del flere hunde.... så kan du også møde den fantastiske han der er far til mine hvalpe smiley
    Fin han fra Tyskland smiley


  • #27   19. apr 2011 Hej...

    Vil også lige indskyde noget angående og man kan gå med dem løs... Selvom det er en lille hund skal den jo trænes ligeså vel som en stor hund... :o)
    Jeg har selv en pap han som min kæreste jeg købte "brugt" da han var 7 mdr. og han var lidt ked i bilen da vi kørte, men omstillede sig hurtigt, det er vores første lille hund og vi er bare så glade for at vi valgte lige netop den race, da de lærer nemt og hurtigt.. Jeg må indrømme jeg ikke er så flittig til at træne hver dag også er det jo dejligt at han kan tingene efter et par gange... dejlig race der forbliver aktive selvom de når en højere alder. :o)

    VH. Sandra


Kommentér på:
Hvordan er en Papillon ???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce