{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Starte på barf {{forumTopicSubject}}

Hej.
jeg har en dværgpinscher på 9 uger, jeg vil gerne begynde råfodring.
Hvordan ville i begynde på det ? hvor meget skal han have de første par gange ? og ville i så ikke give ham tørkost de dage han har fået kød? kan man bruge hakket oksekød? smiley
håber i vil hjælpe mig lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starte på barf
  • #2   12. apr 2011 I denne tråd har jeg beskrevet, hvad vi gjorde med vores hvalp...;0)

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=286302


  • #3   12. apr 2011 tusinde tak for hjælpen smiley

  • #4   12. apr 2011 Hmmm... Når jeg trykker på linket, bliver jeg sendt til den forkerte tråd...?!?

    Du skal finde en tråd i denne gruppe, som hedder "I morgen er dagen..."


  • #5   12. apr 2011 Du får det lige her i stedet...;0)



    Skrevet: 25-02-2011 15:10:19
    Slet indlæg

    Så har vi hentet Malik hjem fra dyrlægen og er jublende glade... Alt ser perfekt ud og dyrlægen, er meget positiv over billederne...

    Malik er kærestens 9 mdr. gamle blanding af samojede spids, lab. og dansk/svensk gårdhund og har været råfodret siden hans 8. uge.

    Da vi pga. allergi hos 2 af vores andre hunde, har vi råfodret dem alle i lidt over 2 år. De 3 af hundene har først været råfodret som voksne, så overvejelserne var store, da vi skulle have en hvalp i huset. Turde vi tage chancen? Og vidste vi nok om råfodring til, at kaste os ud i projektet? Efter at have snakket med vores barf-forhandler, som selv er opdrætter og har opfostret adskillige hvalpe på råt, tog vi springet... Vi havde jo også set de positive effekter ved vores andre hunde...;o)

    Efter vejledning fra forhandleren, har vi gjort således:
    Hvalpen skal have 10% af sin egen kropsvægt dagligt. Fordelt på 3 måltider. Dette er naturligvis individuelt og vi har måtte skære en del af dette tal, da han blev en lille prop... Faktisk anbefaler forhandleren, at man springer hvert 5. måltid over, men det har vi ikke gjort. Hun har læst en undersøgelse, som viser, at risikoen for HD nedsættes væsentligt hos hvalpe, hvor hvert 5. måltid droppes. Egentlige fastedage bør først indføres, når hunden er udvokset...

    Efter den første periode med 3 måltider om dagen, skiftes til 2 måltider om dagen. Jeg mener, at vi skiftede til 2 måltider da Malik var 4 mdr. gammel. Mine notater er lidt mangelfulde på lige det område, men jeg kontakter lige forhandleren og spørger, når hun holder åbent igen.

    Vi skulle starte med, at give ham de lyse kødtyper, så hans lille mave ikke blev slået helt i stykker. Vi har hele tiden sørget for, at han fik kødtyper, hvor der også var ben i, så han fik kalk nok. Derudover, har han spist masser af kyllingevinger osv... Egentlige bendage har han ikke haft. Kun med meget kødfyldte ben...

    Mht. indmad har han fået ca. hver 10. dag. Som et helt måltid... Forhandleren anbefaler 1/4 måltid indmad 1-2 gange i ugen, men vi har gjort det på den anden måde, fordi det passede bedre med vores andre hundes menuplan...

    Vi giver alle vores hunde Hokamix Vitaminer og Urter, hvilket Malik selvfølgelig også har fået. Det krævede lige en lille indkøringsperiode. Hans syntes ikke, at det smagte specielt godt. Nu glider det bare ned...;o)

    Da jeg spurgte dyrlægen mht. billederne, forklarede han, at man kunne se, at knogletætheden var rigtig fin og at brusken var fin og mørk... Derudover var kanten af knoglerne (Kan det passe, at han kaldte det "kontrasten"?) fin og kraftig... Så, som han sagde, kunne han absolut ikke se nogen årsag til, ikke at fortsætte på råt...;o)

    Da vi fik konstateret allergi hos min gamle hund, og ville skifte til råt, var dyrlægen noget skeptisk. Han havde kun hørt dårlige historier om mangelsygdomme osv... Efterfølgende har vi haft flere hunde på råt og han har set de positive effekter ved hundene. Og han har fået flere kunder, som også fodrer med råt, så hans indstilling til det, er helt klart ændret...

    Så når jeg, forhåbentlig, får en lille finsk hyrdehund til juli, skal den også have råt...;0)


  • #7   13. apr 2011 der er også allergifoder i århus ude ved motorvejen. der ved de meget og er søde smiley dem bruger jeg en del hi hi

Kommentér på:
Starte på barf

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce