{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Kvælerhalsbånd. {{forumTopicSubject}}

Er der mange af jer her inde der bruger kvælerhalsbånd? Jeg er dæsverre nødt til at begynde at bruge et kvælerhalsbånd da min hund er alt for stærk for os. Jeg har i over et halvt år brugt en halti men den har begynt at irritere min hund helt vildt så jeg må invistere i et kvælerhalsbånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvælerhalsbånd.
  • #1   21. apr 2011 Har trænet med at gå pent i halv andet år nu på forskællige måder efter hvad div trænere har anbefalet hvordan man lærer sin hund at gå pent. Problemet er bare at han går kun pent når det passer han selv, og hvis der kommer en kat, noget vildt etc så er vi virkelig på den hvis han trækker. Er ikke vild med løsningen så trænger lidt "trøst"/opbakning/opmuntring.

  • #2   21. apr 2011 Jeg har lært min hund (hvalp 6 mdr) at gå pænt ved at belønne ham med en masse godbidder når han går med slap line eller ved min side. Begynder han at trække / gå hurtigt siger jeg vente. Det vidst han naturligvis ikke hvad betød i starten, men kommandoen blev fulgt op med at jeg stoppede op, kaldte ham hen til mig, fik kontakt og belønnede igen.

    Nu siger jeg bare vente hvis han sætter farten op og han vender rundt og ser på mig og bliver belønnet med en godbid også går vi videre.

    Husk det kræver tålmodighed og konsekvens (at man gør det hver gang, ikke noget med at hoppe over på en tur fordi man lige har lidt travlt den dag.

    Håber det kan bruges, held og lykke smiley


  • #3   22. apr 2011 Som jeg skrev har vi trænet i 1 1/2 år og haft vores hunde træner ind over og prøvet forskællige metoder da efter 4-5 mnd mislykkes med første metode, så prøvet vi en ny metode. Har alltid været konsekvent og vi hopper aldri over der hegnet er lavest. Vi har prøvet 4 forskellige metoder over mange mnd men han går kun pænt når det passer han, selv om der bliver en konsekvens når han ikke går pent. Han er ligeglad. Dette med kvælerhalsbåndet er ikke noget jeg er vild med. Jeg hader faktisk tanken. Men jeg mener at jeg som hundeejer har et ansvar ovenfor andre dyr og mennesker, og i det ligger det at jeg kan holde min hund hvis den finder det for godt at ville løbe. Hvad hvis der løber en kat over vejen i det der kommer en bil.....

  • #4   23. apr 2011 Det var bare et forslag jeg kom med, kan godt se nu du har prøvet mange metoder.

    Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over at bruge kvælerhalsbånd, hvis det er den eneste måde du har kontrol over din hund og hvis det bliver brugt rigtigt, mener jeg ikke det gør skade.

    Kan godt forstå du heller vil bruge det fremfor du ikke kan holde ham.


Kommentér på:
Kvælerhalsbånd.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce