{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Overfald - ministatistik {{forumTopicSubject}}

Jeg oplever ofte at folk tager afstand fra overfald med muskelhunde impliceret, med begrundelsen at det kan ske med alle hunderacer.

Så nu kunne jeg godt tænke mig høre hvor mange af jer der kender til overfald på 1. eller 2. hånd (altså I har enten været til stede selv, eller I har talt med ejeren af en af de implicerede hunde)

Jeg lægger selv ud, disse er alle 2.hånds beretninger, altså jeg har fået det beskrevet af ejerne til de overfaldne hunde.

1: Elises chihuahua Merle blev overfaldet af en amstaff, fik brækket ryggen og måtte aflives.

2: En bekendt havde 2 chihuahuas og en amstaff-rottweilerblanding, Den ene chihuahua blev bidt af amstaff-rottweilerblandingen, og mistede synet på det ene øje.

3: Min svigermor havde 4 jack russell terriere, 1 tæve og 3 hanner. En dag hvor de havde været alene hjemme,fandt hun den yngste han død, der var spor efter slåskamp, og hun mener den var blevet kvalt i sit halsbånd.

4: En spaniel, der går tur her på vejen, er blevet bidt af en schæfer, der også går tur her på vejen. Den var hos dyrlæge, men der var ikke sket noget voldsomt alvorligt. Begge er hanhunde.

5: En minipuddel i min by blev overfaldet af en amstaffblanding, der gik uden line, og vendte om og spænede væk fra sin ejer og mod pudlen. Den brækkede flere knogler, blev opereret 4 gange, og på dag 12 blev den aflivet.

6: Christinas Santo overfaldet af en kamphund (race?) brækkede ryggen og måtte aflives.

4 ud af mine 6 listede overfald har kamphunde impliceret.
Jeg har kendskab til at den ene var en "Brian-hund", nemlig den som overfaldt pudlen. Jeg ved ikke med Elises og Christinas overfaldsmænd, men de øvrige var ikke "Brian-ejere".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfald - ministatistik
  • #1   25. apr 2011 Er dette enme blevet slettet, eller?
    Kan ikke skrive i det :o/


  • #2   25. apr 2011 Mærkeligt, nu kan jeg..
    Typisk, når hele min smørre er blevet slettet.. :'o)

    Nå men, min pointe var, at det egentligt er gravhunde der er skyld i flest bide-ulykker om året (så vidt jeg ved?), men en gravhund kan jo ikke slå ihjel i ét bid. Det kan en MH/KH derimod!
    MH/KH har et helt andet og mere kraftfuldt bid, og små hunde som vores er ikke svære at slå ihjel for dem.
    Den chihuahua som blev bidt af den amstaff-rottweilerblanding og kun mistede et øje, har været drøn heldig. For det kunne være gået langt værre, som det jo ofte gør i de situationer. :o/
    Jeg er på nippen til at sige, at jeg er bange for denne type hunde nu.


  • #4   25. apr 2011 jeg har "kun" kendskab til merle og Santo. Men jeg må indrømme at jeg hver dag priser mig heldig at komme hjem fra tur med hundene... Jeg bor i ishøj og her render både MH doberman og rotweiler uden snor... Mit stressniveau er steget i takt med antallet af hunde i min husstand... Puha bliver helt dårlig ved tanken

  • #6   25. apr 2011 da jeg boede i vejle! ( her er der altså rigtig mange muskelhunde)
    hver gang vi passerede en tog jeg mine hunde op.. (gik altid med maks 2 af gangen fordi jeg vidste de var der)

    men tit kiggede ejerne på mig som om jeg var åndsvag og sagde: den gør altså ikk noget..
    hvor jeg bare svarede nej nej det også helt oki..

    og tænkte..: nej nej. mine hunde skal bare ikke bides.. ;P


  • #8   25. apr 2011 Mette, den kommentar har jeg da også givet til dig men det er bare med Ace som hunden der skulle have aftensmad. En broholmer er bare en stor hund, ikke noget der er i nærheden af en muskel/kamphund. Det der gør muskel/ kamphundene " farlige" er deres styrke. Havde jeres hunde været meget større, så var der nok også en del der ville være farlige. Havde min været 10-20 kg større, var hun nok ikke i live i dag. Det er rigtigt farligt at se det hele sort og hvidt, en chi bidder ikke lige så hårdt som en Amstaff, men I ved jo nok alle, at det kan gøre pænt ondt alligevel. Hvis man ser på de statestikker der er lavet på kvalitativ basis, så er det ikke muskel /kamphundene det laver flest overfald, men det er dem der sælger aviser. På den måde bliver de jo selvopfyldende Profetier...

    Rigtig god påske til jer alle....


  • #12   25. apr 2011 tror desværre heller ikk man kan lave en statestik over det, alle store hunde kan jo være farlige med den forkerte ejer desværre

  • #13   25. apr 2011 Nu er vi selv ejer af 2 muskelhunde/listehunde. Og hvis jeg selv skal have en menig, om os selv.. - Hvis man kan sige sådan.. Så mener jeg vi er ansvarlige og tager vores forholdsregler, har både mundkurv og snor på.. Selvfølgelig ved man aldrig, hvad ens hund kan finde på, og det er lige meget, hvilken race man ejer.
    1. overfald. Vores hanhund blev overfaldet af en golden rietriver.
    2. overfald. igen vores hanhund blev overfaldet af en labrador.
    3. overfald igen vores hanhund blev overfaldet af en ruhåret hønsehund.
    Alle 3 gange havde vi vores i snor, den anden var løs.
    4. overfald Zanto blev bidt af en golden rietriver. Skete heldigvis ingenting.
    5. overfald en Papillion overfaldt en amstaff i snor. Dog blev begge hunde aflivet efterfølgende. Papillionen pga. slemme skader og ejeren til amstaffen valgte at aflive hendes pga. oplevelsen..
    6. Zanto blev overfaldet af min svigerindes gravhund.. Der skete heldigvis ingenting.

    Jeg tror egentlig jeg har det på samme måde, som jer.. Jeg bliver så gal, og råber til folk, at de skal få fat i deres hund, hvis de kommer gående med løse hunde hen imod os. Og det er også når vi går med de 2 store.. Dem er jeg næsten mere nervøs for, da de ikke kan forsvare sig pga. mundkurven. Zanto plejer jeg at tage op..


  • #14   25. apr 2011 jeg har selv været ude for en amstaff blanding der har prøvet a angribe mine hvor jeg har nået at få dem op, og en anden gang hvor det var en lab der prøvede a få fat i dem... det er bare så ærgeligt a man skal have øjne alle vejne for a passe på ...

  • #15   25. apr 2011 Det kan godt været der er foretaget statistikker som siger det ene fremfor det andet. Men...
    forskellen er bare at de fleste andre hunde ikke bare overfalder umotiveret - lige pludseligt og her og nu. Enten er det små hunde som ejerne jo udmærket er klar over er hidsige og har været det stort set altid, og en eller anden dag går det galt fordi den hopper ud af snoren eller at den er sammen med en anden og de 2 hunde så har gået og fortalt hinanden nogle småborgerlige ord, og den lille pludseligt siger: nu finder jeg mig sgu ikke i det mere, så du får lige en øretæve.
    Muskelhunden/kamphunden som sikkert også kaldes mange andre ting, kan være jordens sødeste og fredeligeste og mest velopdragne hund. Men pludseligt en eller anden dag(det er jo derfor der blandt andet også er lovgivet omkring dem) går den amok og overfalder helt uden forvarsel(rejste børster, knurren eller andet). Det ligger i de flestes gener. Det er det de i tidernes morgen er opdrættet til(tyre kampe, hundekampe, bjørnekampe osv).
    Og når først de har fået færten af det, er de ikke til at stole på. De tilfælde man har hørt og læst om, hvor hundene er blevet skudt på stedet, er det fordi de er gået i "blodrus". De får et kick som folk får af stoffer.

    Og som Lone skriver - nu er der lavet en lov omkring disse hunde, så hvis folk for fanden i det mindste bare ville overholde den, det vil sige, mundkurv og snor i det offentlige rum og forsvarligt afskærmet/lukket inde på egen matrikkel så ville det lette manges hjerter, og også de opdrættere af racerne som er særdeles seriøse!

    Jeg har selv fået min gamle Freja bidt ihjel af sådan et bæst. Hun kom på "pension" hos mine forældre, og var elsket over alt på jorden, men nåede kun at nyde det en månedes tid, før det gik galt!


  • #16   25. apr 2011 Her er en lille opsummering for overskuelighedens skyld. Som nogle af jer er inde på er det næppe tilstrækkeligt til at lave statistik på.

    En ting der ikke er helt klart er hvornår taler vi angreb og overfald, og hvornår er det "bare" 2 hunde der lige er uvenner over noget? Hvilke kriterier skal egentlig være opfyldt for at det kan kaldes overfald?

    Jeg tager helt klart mine forbehold i forb. med fremmede hunde. Jeg går resolut over på den anden side hvis jeg ser en kamphund. Og vi hilser ikke på fremmede hanhunde.
    I det hele taget er det ikke ret mange fremmede hunde vi hilser på, og da slet ikke flg. racer uanset køn: ruhårede gravhunde, schæfere, rottweiler.
    Hvis Guincho får lov at hilse på en fremmed hund, er jeg kun tryg hvis den anden ikke er ret stor eller hvis jeg kender ejeren. Måske en falsk tryghed.

    Her er opsummeringen:

    1: Elises chihuahua Merle blev overfaldet af en amstaff, fik brækket ryggen og måtte aflives.

    2: En bekendt havde 2 chihuahuas og en amstaff-rottweilerblanding, Den ene chihuahua blev bidt af amstaff-rottweilerblandingen, og mistede synet på det ene øje.

    3: Min svigermor havde 4 jack russell terriere, 1 tæve og 3 hanner. En dag hvor de havde været alene hjemme,fandt hun den yngste han død, der var spor efter slåskamp, og hun mener den var blevet kvalt i sit halsbånd.

    4: En spaniel, der går tur her på vejen, er blevet bidt af en schæfer, der også går tur her på vejen. Den var hos dyrlæge, men der var ikke sket noget voldsomt alvorligt. Begge er hanhunde.

    5: En minipuddel i min by blev overfaldet af en amstaffblanding, der gik uden line, og vendte om og spænede væk fra sin ejer og mod pudlen. Den brækkede flere knogler, blev opereret 4 gange, og på dag 12 blev den aflivet.

    6: Christinas Santo overfaldet af en kamphund (race?) brækkede ryggen og måtte aflives.

    7. Hadam´s chihuahuahvalp bidt ihjel af hendes egen 10-årige amstaff

    8. Tina P´s chihuahua “overfaldet” af løs dobermann, ingen skrammer, udover dem på sjælen.

    9. Frk. KC´s store blandingshund overfaldet af Grand Danois

    10: Frk. KC´s store blandingshund overfaldet af amstaff

    11. Frk KC oplevet: lab blanding overfaldet af en Staffordshire Bullterrier

    12. Frk KC oplevet: Airdaleterrier overfaldet af fransk bulldog blanding

    13: Natascha SB: Muskelhund (amstaffblanding?) gik til angreb på chierne Coco og Starla

    14: Pia Nyby J: Charlotte haft en episode med en muskelhundeejer

    15. Nala: oplevet 5 overfald: Hendes muskelhunde er blevet overfaldet af hhv golden retriever, labrador, ruhåret hønsehund.
    chihuahua Zanto overfaldet af golden retriever, amstaff overfaldet af papillon, chihuahua Zanto overfaldet af gravhund.

    16. Christine oplevet 2 overfald: Milo overfaldet af labrador. Milo overfaldet af schæfer.

    17. Kristie: oplevet at hhv amstaff blanding og labrador ville angribe hendes to chier.

    18: Michael T´s Freja bidt ihjel af muskel/kamphund.


  • #19   25. apr 2011 der er jo hunde der bliver overfaldet hver dag... både store og små, i bekræftigerer jo bare jer selv i jeres tese...

  • #20   26. apr 2011 Rettelse til nr. 15. Det var mig og ikke Nala.. smiley

  • #21   26. apr 2011 Jeg retter senere:)
    Hvad mener du egentlig, acedog?


  • #22   26. apr 2011 Nej det er ingen trøst, men hvis vi vil bruge tid på det, så kan i jo diskutere, hvad det kan forebygge overfaldene. ( aflivning af hunde over 5 kg er ikke en løsning)....Jeg mener at I kan blive ved med at opdatere listen i en uendelighed.

  • #23   26. apr 2011 charlotte, jeg er enig.. Og de fleste muskelhunde overfald er blandinger.. mener bestemt at DTK har forsøgt at få særlige regler med tavlehunde..

  • #24   26. apr 2011 1. En westie og dens ejer (en gammel mand) blev bidt af en amstaff med "Brian-ejer". Hunden blev opereret og overlevede. (2. hånds kendskab, var på dyrehospitalet da de kom ind, der var meget blod smiley )
    2- Fåret har været i munden på en påtået amstaff - læs pittbull - dog uden alvorlige skader, men det var kun fordi både ejer og jeg reagerede usandsynligt hurtigt og begge hunde var i snor.
    3. zorans cavalier søster er to gange blevet overfaldet af den samme schæfer.

    Så vidt jeg ved er det ikke gravhunde, men labrador og schæfere der står for de fleste bid? Og så gravhunden på 3. pladsen, MEN der er jo også flest af de racer, så den statistik kan vi ikke bruge til meget, man skal regne ud hvor mange det procentvis er, og så tror jeg altså gerne på at muskelhundene kommer højst op.


  • #25   27. apr 2011 Jeg vil bruge denne "liste" til at af- eller bekræfte hvad jeg efterhånden tror, nemlig at det er kamphunderacerne, som står for de fleste ALVORLIGE overfald på små hunde.

    Jeg er nemlig SÅ træt af at høre på modargumenter som: Jamen de andre racer er da lige så slemme / endnu værre. Og: Det er ejerens skyld, hvis ejeren er ok, og sørger for ordentlig aktivering bliver hundene også gode.

    Jeg tror efterhånden ikke på det mere.

    Jeg -som ellers sætter en ære i at være et tolerant og ikke-racistisk menneske-, bliver så vred når jeg hører at endnu en chihuahua er død.

    Og min accept af kamphundeejere (jeg har i øvrigt siden lovgivningen ikke set en eneste med mundkurv på) kan efterhånden ligge på et meget lille sted. Jeg føler mig magtesløs, og folks "jamen´er" begynder at prelle af på mig.


  • #26   28. apr 2011 Jeg er enig i din seneste besked her, Vivian.. Det er så irriterende at gå rundt og føle den magtesløshed, at man faktisk ikke kan gøre noget? Vi kan jo ikke lade være at gå tur med vores hunde.. Hm, jeg er stoppet med at have Fie og Felia fri, når det er et stort område med flere løse hunde, jeg er blevet panoid faktisk.. Jeg går selv 5-7km, 4 gange om ugen ude ved albertslundbjerget, i et skønt område, men jeg har faktisk ikke hundene med, fordi der render mange større løse hunde, og jeg har set et par MH'er, og jeg ER bange! Så jeg vælger steder udfra at der ikke kommer mange løse hunde.. Og ellers er det snor på, altid.. Med mindre det er et sted hvor jeg ved der skældent kommer en løs hund og at jeg har et stort overblik så jeg når at få pigerne i snor smiley

    Men, jeg har et par herfra, DESVÆRRE! :
    1. Fie blev jagtet af en amstaff hvalp, da hun selv var 4 måneder, den ramte hende med den store poter, så hun skreg (siden da har hun været SÅ nervøs). Der skete ingenting, da jeg fik hende op hurtigt.
    2. En MH blanding har skambidt en westie herude (MH er IKKE aflivet)

    Og så har en MH (amstaff) ude hvor min mor bor, bidt et barn i kinden!! På dens egen grund faktisk.. Faren fik besøg af en ven med sin datter, og så sprang hunden op og bed pigen i kinden! Dén fik KUN en advarsel fordi at vennen med datteren selv var gået ind på grunden.. Det værste er, at de slet ikke må have hund i dét område!!! :((((((


  • #30   29. apr 2011 Her er en opdatering, med de nye nævnte ført på. Jeg er også selv kommet i tanker om endnu et tilfælde jeg har på 2. hånd, muskelhund overfaldt chihuahua på campingplads. Førstnævnte er døv nu.

    Jeg håber nedennævnte opsummering er fri for fejl denne gang:o)

    1: Elises chihuahua Merle blev overfaldet af en amstaff, fik brækket ryggen og måtte aflives.

    2: Vivians bekendtes chihuahua blev bidt af amstaff-rottweilerblandingen, som de også ejede, og mistede synet på det ene øje. Den store hund fik et nyt hjem på landet.

    3: Vivians svigermors jack russell terrier dræbt af hendes 2 andre hanhunde af samme race, formentlig kvalt i halsbåndet.

    4: Vivian: En spaniel på vejen blev bidt af en schæfer. Dyrlægebesøg, men ingen fysiske mén.

    5: Vivian: Minipuddel overfaldet af amstaffblanding. Mange knoglebrud, 4 operationer og aflivning på 12. dagen.

    6: Christinas Santo overfaldet af en kamphund (race?) brækkede ryggen og måtte aflives.

    7. Hadam´s chihuahuahvalp bidt ihjel af hendes egen 10-årige amstaff

    8. Tina P´s chihuahua “overfaldet” af løs dobermann, ingen skrammer, udover dem på sjælen.

    9. Frk. KC´s store blandingshund overfaldet af Grand Danois

    10: Frk. KC´s store blandingshund overfaldet af amstaff

    11. Frk KC oplevet: lab blanding overfaldet af en Staffordshire Bullterrier

    12. Frk KC oplevet: Fransk bulldog blanding overfaldet af Airdaleterrier

    13: Natascha SB: Muskelhund (amstaffblanding?) gik til angreb på chierne Coco og Starla

    14: Pia Nyby J: Charlotte haft en episode med en muskelhundeejer

    15. Nala oplevet: Hendes muskelhunde er blevet overfaldet af terveruen/schæfer

    16: Nala oplevet: Hendes muskelhunde er blevet overfaldet af jack russell terrier

    17: Lone: Chihuahua Zanto overfaldet af golden retriever

    18: Lone: amstaff overfaldet af papillon

    19: Lone: chihuahua Zanto overfaldet af gravhund

    20. Christines Milo overfaldet af labrador.

    21: Christines Milo overfaldet af schæfer.

    21. Kristie: oplevet at hhv amstaff blanding og labrador ville angribe hendes to chier.

    22: Michael T´s Freja bidt ihjel af muskel/kamphund.

    23: Linnea oplevet: En westie og dens ejer blev bidt af en amstaff. Hunden blev opereret og overlevede.

    24: Linnea oplevet: Fåret har været i munden på en påstået amstaff - læs pittbull - dog uden alvorlige skader, men det var kun fordi både ejer og jeg reagerede usandsynligt hurtigt og begge hunde var i snor.

    25: Linnea : Zorans cavalier søster er to gange blevet overfaldet af den samme schæfer.

    26: Stina: Fie blev jagtet af en amstaff hvalp, da hun selv var 4 måneder, den ramte hende med den store poter, så hun skreg.

    27: Stina:. En MH blanding har skambidt en westie herude (MH er IKKE aflivet)

    28: Stina: Amstaff bidt barn i kinden.

    29: Vivian: Bekendt i butiks´ datters chihuahua overfaldet af muskelhund på campingplads. Chien fik dyrlægehjælp, blev syet og overlevede, men blev døv.




  • #31   29. apr 2011 Ud af disse 29 overfald, er de 16 overfald af muskelhunde.

    (Dog med det forbehold at vi ikke har fået defineret hvad "overfald" er, om det f.eks. kun er når der bliver bidt til blods, eller om der gælder andre kriterier)

    Der er 6 tilfælde med dødelig udgang, de 5 er efter overfald af muskelhunde, 1 er efter slåskamp mellem Jack Russell terriere.

    Mere statistik er ikke nødvendig for mig at lave, men andre er velkomne.






  • #32   3. maj 2011 Min knas er blevet tygget på af en Cane Corso... ved egentligt ikke om den direkte er på listen over kamphunde.. hvis ikke så burde den være det i mine øjne.....

  • #33   3. maj 2011 Micki og Caspar bidt at en dansk/svensk gårdhund.. Micki fik et lille sår i nakken, Caspar fik den kun fat i selen... Så det var mest psykiske "skader"...



  • #34   17. aug 2011 Jeg er pt med i en tråd om kamphunde i et andet forum.
    Der er kommet en påstand om at ægte amstaffs ikke er farlige, men at det er blandinger af f.eks amstaff og ambull som kan være farlige.

    Jeg synes det lyder som noget af en påstand, men jeg har jo ikke belæg for at kunne argumentere mod det.

    Er der nogen af jer herinde, der MED SIKKERHED ved at overfaldshunden til det overfald I kender til, har været en ægte amstaff?

    Hvis nogen vil se tråden, så send mig en pm og jeg vil sende et link (man må ikke linke til andre fora herinde).


  • #35   17. aug 2011 Tak, Hedam, og hun var ovenikøbet 10 år, og det var en hvalp der døde, det må have været forfærdeligt for jer:(

Kommentér på:
Overfald - ministatistik

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce