{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Tæger {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min ene hund døjer helt sindssygt med tæger, jeg finder som MINIMUM en om dagen på ham, og så sent som i morges fandt jeg en på ham på størrelse med en 1 krone smiley Og det på trods af af jeg tjekkede ham i går aftes..

Jeg har endnu ikk prøvet noget af alt det der lægemiddel, men det gør jeg selvfølgelig.

Det jeg tænker er, om tæger ligger æg (jeg ved de er i familie med edderkopper, som jo gør)? Og om æggene kan overleve på ting der ikk er levende. Jeg mener fx i møbler, sengetøj eller andet.?
Jeg syns det er så synd for ham, og virkelig ulækkert smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæger
  • #1   28. maj 2011 Jeg vil anbefale at du bruger Frontline Combo, det virker rigtig godt på Mille og virker med det samme. Hvis han er slem angrebet skal du putte det på ham hver 3-4 uge. Han må ikke have været i bad 3 dage inden og ej heller 3 dage efter, det er generalt med det du drypper i nakken uanset produktes navn. Under bad hører også i tur i søen, åen, havet mm.

    Tæger ligger ikke æg i hundens pels hvis det er det du tænker på ligesom lopper.


  • #2   28. maj 2011 Okay tusinde tak for svaret.

    Mht til at bade i havet, sø osv forstod jeg ikke helt. Det må han heller ikke 3 dage før og efter man har brugt det? Jeg svømmer nemlig super meget med ham, så det vil jeg gerne være helt 100 på smiley

    Det var det jeg tænkte på, om de ligger æg i hundens pels, eller om de kan gøre det på møbler osv, fordi tit og ofte syns jeg simpelthen bare de kommer ud af det blå selvom jeg tjekker ham hver dag flere gange om dagen.

    Den jeg fandt på ham i morges blev jeg sgu nærmest bange for, den var sindssyg stor og jeg syns bare det er vildt de kan blive så voldsomme på kun en enkelt nat smiley


  • #3   28. maj 2011 Som eksempel mener jeg, at hvis tægen ligger æg i fx min sofa, kan ægget så overleve det, når det "klækkes" hoppe på min hund igen? smiley

    Måske et åndssvagt spørgsmål, men jeg ved at et tæge udvikles i 3 stadier. Fra æg til larve til nymfe til voksen tæge smiley


  • #4   28. maj 2011 Okay, jeg troede det var det samme.. Men så ska alle mine gange jeg har skrevet "tæge" bare laves om til flåt smiley

  • #5   28. maj 2011 Okay, jeg aner intet om det.
    Troede en tæge og en flåt var det samme smiley Men tak..
    Jeg forstår bare ikke at han blir så voldsomt angrebet.


  • #6   28. maj 2011 Det er især hvis de løber meget i højt græs.
    Her er Frontline uundværlig!


  • #7   28. maj 2011 Jamen min er i skoven flere timer hver dag, så jeg ved det er derfor.. Men min anden hund blir bare næsten aldrig ramt.

    Men var også bare interesseret i om de kan leve i møbler, sengetøj osv, ligesom lus/lopper m.v. smiley


  • #8   28. maj 2011 Vi har brugte Frontline Combovet til vores hunde, i lige så lang tid, det hat eksisteret.
    De får en pipette dryppet i nakken, hver 5'te uge. Og dermed, er man næsten 100% garanteret fri for både lus, lopper og flåter.
    Hundene elsker det bestemt ikke, da deikke ka' lide den våde fornemmelse i nakken. Men den er nødvendig, idet vi færdes ved eng skov og mark til dagligt.


  • #9   28. maj 2011 Det er også noget giftigt stads, og stinker forfærdeligt.
    Skal også lige advare om, at de ikke må lege med andre hunde det første døgn, eller ligge i sengen. Det er især svært, når man har to legesyge senge hyggere smiley


  • #10   28. maj 2011 Er der nogle der kender andre gode, og ikke så giftige, midler?

  • #11   28. maj 2011 et husråd er at spise masser af hvidløg hvis du vil undgå flåter.. så se om du kan få lokket hvidløg i hunden:) du kan eventuelt også prøve med hvidløgs piller, hundende lugter ikke så godt de første par dage, men det bliver bedre, bare hold ud! Jeg kender mange det virker for, så det er da værd at forsøge:)

  • #12   28. maj 2011 nu havde jeg heller ikke tænkt mig at hun skulle proppe en masse mængder i den;) kender bare rigtig mange der har brugt det, fordi de andre ting ikke virkede.. men ja.. så snak med dyrlægen om det

  • #13   29. maj 2011 Jeg vil så bestemt heller ikke bruge hvidløg til min hund så heller Frontline ComboVet. Det er vigtig at det hedder combo efter frontline, den der kun hedder frontline er kun forbyggende mod lopper og har ikke så stor en effekt.
    Med hensyn til bade og svømme så må han helst ikke det i 3 dage inden og efter, da det nedsætter effekten/varrigheden af produktet.


  • #14   29. maj 2011 Hvorfor mener du det /fatsvag :o)??

  • #15   29. maj 2011 Undskyld Susanne. Men jeg syntes at det så lidt morsomt ud, at du selv har skrevet betegnelsen /fatsvag, hi hi. Så jeg troede, at det var ok, sorry.
    Jo, selvfølgelig kan enkelte hunde, udvikle resistens overfor visse midler, som er blevet benyttet på dem igennem lang tid.
    Men i de aller fleste tilfælde, vil jeg ikke være spor usiker ved, at anbefale Frontline Combovet, som mine vapser, i hvert fald ikke er resistente overfor, til trods for brug af midlet gennem mange år:o)


  • #16   29. maj 2011 Jeg har brugt hvidløg til ham, det skader ikke.. Han har fået et fed hver dag i meget meget lang tid, men det virker desværre ikke på ham..

    Jeg prøver en af de to i har nævnt, man er jo nødt til at prøve sig frem for at se hva der virker bedst på ens egne hunde smiley
    Så tak for svarene, jeg vil købe mig noget af det giftige smiley


  • #17   29. maj 2011 Ja det var ski også en "upser" med resistente hunde Susanne.
    Men jeg er samtidig også overbevist om, at der er så meget "kemi" i det, at det der giver lopper "med resistens", hos den enehund, behøver nødvendigvis ikke at betyde, resistens via en anden hund. Så det har givet også noget med den enkelte hunds "kemi", at gøre.


  • #18   29. maj 2011 Syntes nu heller ikke at man kan skære frontline Combo over en kam og sige at det ikke virker, bare fordi det ikke lige virker på ens egen hund mere. Kender rigtig mange som bruger det og er glade for det ink. mig selv. Jeg bruger dog slet ikke i vinterhalvåret, både fordi det ikke er nødvendig(for min hund) og for at skåne den.
    Med hensyn til hvidløg er det ikke her og nu hunden kan blive syg og dårligt, det er over længere sigt da stofferne hober sig op da hunden ikke kan udskille dem


  • #19   29. maj 2011 AboutMyDogs - okay, det var jeg ikke klar over, min dyrlæge sagde at det ikke kunne skade at jeg gav ham det. Men så er jeg kun glad for at jeg er holdt op med det igen smiley

  • #20   29. maj 2011 Hvis du klikker på den lille røde prik ved hvidløget kan du læse mere om det. http://ngm.nationalgeographic.com/2007/10/pets/dog-poisons-interactive

Kommentér på:
Tæger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce