{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.503 visninger | Oprettet:

Hvalpefoder hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Hvad anbefaler I opdrættere af chi'er - på RC's hvalpefoder til Chihuahua står der < 8 mdr.
På RC's Mini Junior foder < 10 mdr.

Jeg har været vant til, at man til de lidt større racer giver hvalpefoderet indtil ca. 1 års alderen.

Ved godt at chi'en er hurtigere udvokset, men vil jo godt gøre det bedste for min hvalp, så han ikke kommer til at mangle noget - synes måske det er lidt for tidligt at gå over på voksenfoder i 8 mdr.'s alderen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpefoder hvor længe?
  • #1   11. jun 2011 jeg fik afvide i dyrehandlen og a min dyrlæge at de sq have til de var et år, kender os flere der bruger det til voksene hunde hvis de ikke er så store smiley

  • #2   11. jun 2011 Jeg har brugt det til begge mine til de var 1år, og måske endda lige en måned eller 2 mere.. Jeg har altis tænk heller bruge det en måned for meget "end for lidt" :o)

  • #4   11. jun 2011 det er svært at sige hvor længe du skal fodre på det... Men jeg har en hvalp der voksede alt for hurtigt, så ham har jeg sat på halvt voksen halvt mini... Og det fungere for ham... Nu har jeg ikke set drengen helt tæt på... Men du kender din hund bedst

  • #5   11. jun 2011 Ja, det er godt nok svært - han har jo rykket rigtig meget i vækst et par mdr., men har nu stået stille vægtmæssigt de sidste 2-3 uger, så måske ER han færdig?

    Er det Elvis, du fodrer halvt/halvt allerede?


  • #6   11. jun 2011 ja det er det... Hans skelet kunne ikke følge med... Men nu har det rettet sig... Hvor gammel er det han er?

  • #8   11. jun 2011 carlo fik til han var 6 mdr da han var rigeligt godt i stand og coda fik til han var et år, fordi han var lille og tynd - så det er svart at sige helt præcist smiley

  • #9   11. jun 2011 er lidt svært at forklare ved skrift... men det var lissom om at han i leddet på forbenene begyndte at vokse udaf i stedet for opaf smiley kan forklare det på tirsdag hvis du kommer til ringtræning smiley

  • #10   11. jun 2011 smiley i orden... er meget nemmere når man står med fingrene i det

  • #11   11. jun 2011 Undskyld men hvalpefoder har intet med at gøre at man ska stoppe nær de blir fede!! Så ska man hellere sætte mængden ned det er meget vigtigt en hvalp får hva de ska ha når de vokser. Der er meget forskel på indholdet i hvalpe foder og voksen foder. Hvis en hvalp kun blir fodret med voksen foder eller går for hurtigt over på voksen kan det få slemme konsekvenser senere hen! Min chi fik skiftede langsomt over fra hvalpe til voksen foder da hun var 8 mdr. Min den store skiftede langsomt over til voksen foder efter hun blev et år. Man burde ikke bruge hvalpe foder til opfedning da det indeholder meget andet som en voksen hun ik har brug for.

  • #12   11. jun 2011 Og hvis ens hun blir fed på hvalpe foder er det fordi den får for meget. Dosering på foder sække er kun vejledende! Foder jeres hun efter aktivitet den dag har den bar ligget der hjemme er der ingen grund til fuld dosis.

  • #13   11. jun 2011 Min chi fik rc til chi både hvalp og voksen jeg skifter altid langsomt. Min chi fik kun en kort periode 80 g. Ellers får hun kun mellem 30-60 g. Nu. Hun får dog ik rc mere da jeg ik syenes det er godt.

  • #14   11. jun 2011 Han er 7 1/2 måned og indtil for et par uger siden var han faktisk temmelig godt i stand. Nu har han stabiliseret sig vægtmæssigt og (tror jeg!) vækstmæssigt - mangler selvfølgelig fylde osv.
    Han voksede enormt hurtigt i et par mdr. fra ca. 4 1/2 mdr.'s alderen.

    Jeg har skåret ham ned i foder - han er MEGET madglad :-)!

    Er bare bange for, at han ikke får de stoffer, han skal have for at blive "færdig", hvis jeg skifter for tidligt til voksenfoder.
    Men der må jo være en grund til, at RC chihuahua junior kun skal bruges indtil 8 mdr. (i følge vejledningen på posen). De må jo mene, at de er færdigudviklet/-vokset på det tidspunkt?


  • #15   11. jun 2011 jeg ville ikke være bekymret for at skifte til chihuahua voksenfoder

  • #16   11. jun 2011 Ok - tak for hjælpen. Så er jeg mere rolig.

    Charlotte - det er ikke ham på min avatar, der er hvalpen ;-).
    Måske så du ham i Vejen - det er en af Stine Webers hvalpe.


  • #17   11. jun 2011 Caroline: Det kan nu ikke være helt korrekt, hvor har du dét fra?? Min dyrlæge siger at min ene hund, meget gerne må få hvalpefodder fortsat (hun er 2,5år), og da jeg har to laver jeg 50/50 hvalp/voksen til dem begge, og det sker der intet ved! Den ene er bare undervægtig og derfor er det kun godt med ekstra fedt, som der er i hvalpefodderet, og den anden fungere også fint med en fin vægt selvom hun ikke er undervægtig.. Når min dyrlæge siger det, tror jeg ikke på det er 'skadeligt' eller andet at fodre med hvalpefodder til voksne eller voksen fodder til hvalpe!! (selvf. ska de have nogle næringsstoffer som de har brug for som hvalpe, men det behøver ikke at være til de fulde 8-12 mdr...)

  • #18   12. jun 2011 Charlotte: er du sikker på, at det ikke er langhårspelsen, som bare får ham til at se lidt mere trivelig ud ;-)?

    Christine: jeg vil lige prøve mig lidt frem - han er meget aktiv og har tabt noget af hvalpefedtet.
    Tror jeg vil køre ham på hvalpefoderet, indtil han er 8 mdr. (den 1. juli) og så blande det op med voksenfoder.


Kommentér på:
Hvalpefoder hvor længe?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce