Udstillere i DKK

Udstillere i DKK

Medlemmer: 352
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Så praler vi lidt ige:o)) Så praler vi lidt ige:o))

Vi var i Erfurt denne weekend, med Bubbie(Amstaff) og Lolo(miniature Bull Terrier)

Lørdag:

Lolo:
Bedste junior (Junior cert)
Bedst i racen
:o))

Bubbie:
Klasse vinder (eneste hund der opnåede EX)
Bedst i Modsat:o))

Søndag(Cacib udstilling)

Lolo:
Bedste Junior (junior cert, og dermed opnåede han de sidste til 2 junior titler)
Bedst i Racen
Landes-Sieger Thüringen

Bubbie:
Klasse vinder
Bedst i racen :o))
Landes-SiegerIn Thüringen
Og BIS #1 (Bull)

Så endnu en god weekend for os, vi kan bestemt ikke tillade os at klage over 2011 ind til nu:o))

http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=57397

Og så oplevede vi det dejlige at opleve en kæmpe opbakning til udskældte racer fra klubbens side, vi 4 Bull racer blev trukket ind på midten før dommer udtog, da vi var i storering, og så skal jeg love for at udstillings leder og dommer Rainer Jacobs gik igang, talte om racerne skældte ud på politikkere(som han har en masse kontakt med) og folk klappede og hujede og viste virkelig sin opbakning (noget vi bestemt har savnet herhjemme) Lige et sidespring :o))

Hvordan gik det for jer der var i Valby og i Køge (Terrier)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så praler vi lidt ige:o))
  • #1   20. jun 2011 :o)) Mange tak

• #2   20. jun 2011 Aj, hvor FEDT, Rikke. STORT tillykke:-))

• #3   20. jun 2011 Stort tillykke med de flotte resultater!
    Super med opbakning til bullerne:-)

• #4   20. jun 2011 Tillykke det var da super flot :-)))

Jeg stillede japansk spids søndag og fik exc og blev klasse vinder og vi fandt senere ud af at flere champion hanner kun fik very good, så vi var meget glade her smiley

• #5   20. jun 2011 :o)) 1000 tak Mette:o)

Lotte
    Takker:o)) Det var så fedt at stå derinde, og vide der vitterligt var en mand og en klub der brændte for racerne og viste det...

Nadja
    Takker:o)) Og tillykke til dig også:o)) Godt du kan holde dig i vinder form til dit eget vidunder ;o))

• #6   20. jun 2011 Næ Rikke, i har da vist ingen grund til at klage - flot, flot , flot... og dejligt med sådan en opbakning til jeres racer...

Stort tillykke og forsat god vind!

/ Trine

• #7   20. jun 2011 Lørdag fik Honey Very good (første udstilling så det var vi godt tilfredse med) Joey blev BIR :O) Han er jo en super hund hihi. + vi fik anzesa vandre pokal og firebrand kim vandre pokal:O)
    Søndag fik Honey excellent og Joey fik excellent med CK (mener han var 4. vinder eller hvad det hedder men er ikk helt sikker)

• #8   20. jun 2011 :o)) Takker Trine:o)) Nej, det ville da gøre til nogle utaknemmelige bæster:o)

Human DKK Idiot.. .
    Stort tillykke med det:o))

• #9   20. jun 2011 Stort tillykke Michael og Rikke - det er sgu fortjent med to så lækre hunde :O))

Dejligt at høre at der var så stor opbakning til bull-racerne :O) Det ku vi godt bruge meget mere af herhjemme...

• #10   20. jun 2011 1000 tak *Michélle og ja, helt enig....

Og tillykke med jeres nye baby:o)))

• #11   21. jun 2011 Tak tak smiley

Ærgeligt at I ikke skal beholde Lolo... Han er bare en fin dreng smiley

• #12   21. jun 2011 Stort tillykke smiley

• #14   21. jun 2011 Tillykke til jer alle.

Fossi blev bir + kbhv11. Edda blev bt2 + bedste veteran i racen.

Vi klarede dagen uden at blive våde.... nåede at pakke teltet sammen og komme ind før de store byger kom smiley

Vi blev heldigvis til gruppen, for det viste sig at der stod fejl på præmielisten. bim-tæven stod som bir.
    Imens jeg stod i opstilling gik min hjælper ind på udstillingskontoret... de kunne godt se at præmielisten stod omvendt af kritikken.... så damen rettede på fossi's kritik.... så brokkede min hjælper sig og så måtte dkk-damen spørge en anden.... og hun sagde heldigvis at det var resultatet på kritikken der talte og så måtte fossi's kritik rettes tilbage.... og så håber jeg også præmielisten blev rettet.... så jeg er obs. når resultaterne kommer på hundeweb.

• #15   21. jun 2011 Jeg var i Valby søndag med min miniature bull terrier og hun blev BIR og Københavnsvinder, så jeg er meget tilfreds med hendes debut.

Tillykke til dig med de fine resultater.

• #16   21. jun 2011 *Michélle
    Ja, det er jeg også ked af, har forelsket mig i den lille fyr... Men har en skummel plan om at drikke ejer fuld og få ham til at underskrive ejerskifte papir :o))

Louise E
    Flot, tillykke med det :o)) Hvor mange tilmeldte mini bull nåede det op på i denne weekend? Var jo noget skuffende i Hillerød...

• #17   21. jun 2011 Stort tillykke med jeres flotte resultater smiley !!
    Dejligt at høre at der stadig er folk som "tror" på amstaffen især .. Lyder som om at I har repræsenteret racerne rigtig flot på udstillingerne !

• #18   21. jun 2011 Tak for de flotte ord June:o) Vi opgiver aldrig racen sålænge der er et håb, og heldigvis er vores hunde så unge at det er i mange år endnu at vi kan repræsentere racen...

• #19   21. jun 2011 Det var også skuffende i Valby. 5 tilmeldte og kun 4 dukkede op. Der var vist en hanhvalp, en voksen han(der ikke kom), to juniortæver og så min mellemklasse-tæve.

• #20   21. jun 2011 Louise E

Ja, det er lidt trist med den lave tilmeling, der ser det noget bedre ud i Bla. Sverige og Tyskland, håber på flere i DK i fremtiden, dog håber jeg så heller ikke på at de bliver en "modehund"

• #21   22. jun 2011 M&R - det sidste er nok ret svært at undgå. Med forbudet mod andre racer ,så vender folk sig jo mod dem, der er lovlige - og "pocket-size" hunde er jo i forvejen et hit, såeh....

Jeg glæder mig til udstillingerne i Vejen - og så regner jeg med at tage nogle i udlandet, men nok først næste år. Planen er at hun skal parres, når hun går i løbetid nemlig, så det river jo lige ½ år ud af udstillingssæsonen.

• #22   22. jun 2011 M&R - det lyder som en god plan smiley

Tillykke med det Louise - fantastisk debut på hendes udstillingskarriere :O)

• #23   22. jun 2011 Louise

Ja, men her kan dem der er igang med racen, jo lære af det forgående, og være virkelig skrap med hvalpekøbere, og ikke bare lave hvalpe for at lave hvalpe, sætte høj bod i sine kontrakter, så de kan rammes hvis de feks.laver opdræt uden stamtavle....

Rigtig meget vi kan gøre for at undgå at det samme sker, ikke mindst fordi racen er så lille herhjemme, og forbindelsen til udenlandske opdrættere er ret god, så man virkelig kan advare om hvad der kan ske, og at de ikke skal sælge til hvem som helst herhjemme,.....

• #24   22. jun 2011 M & R - jeg er enig med dig langt hen ad vejen og mine kontrakter har altid været med en bod, hvis køber sælger hunden eller avler på den uden at hvalpene bliver registreret i DKK. Samtidig nytter det jo ikke noget at sidde og forherlige sig selv, opdrættet og racen og gør det så umuligt for almindelige mennesker at få en miniature-bull terrier, så de i stedet for at vælge en god, DKK-opdrættet hund vælger at købe en importeret hundehandler hund med stamtavle i en eller anden rådden stambogsførende organisation, så ligesom med alt andet, er det en balance-gang.

Jeg har opdrættet mange kuld (af anden race) og uanset racen, så bliver opdræt aldrig en guldgrube, hvis man er seriøs og føler, man har et livslangt ansvar for ens hvalpe. Det vigtigste må være at man forsøger at forbedre racen og finde nogle gode hjem - men man skal også være realistisk og erkende, at uanset ens indsats, så vil der ALTID være noget, der ikke går som planlagt - både med hvalpene og hvalpekøberne.

Som privat vil du til enhver tid kunne købe en hund fra de fleste udenlandske kenneler, for der vil altid være kenneler i udlandet (og i Danmark og i DKK for den sags skyld) der er fløjtende ligeglad med hvor hunden ender, bare de får pengene i hånden. I mine øjne er det meget naivt og farligt at tro man sidder med en race, der på det punkt er hævet over alle andre samt at andre opdrættere har samme moral som en selv. Det er den sikre vej til skuffelser.

Men - det er en helt anden snak, som reelt ikke vedrører denne debat om udstillings-resultater smiley

Kommentér på:
Så praler vi lidt ige:o))

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce