733 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Opfedning Opfedning
Hej jeg har en 4 årig gammel GD tæve. Syntes at hun er begyndt at tabe sig lidt, og vil gerne have lidt mere på hende. Er der noget olie eller noget man kan komme i hendes foder som feder??
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Over hans mad får han ved hvert måltid 4-5 sprøjt Velcote olie.
feb 2006
jan 2010
Næh, det har jeg egentlig ikke. Men det kunne da være jeg skulle prøve det :o) Er det det du fodre med?
I øvrigt: hvor er dine hunde blevet af? Jeg synes du plejer at have dem oprettet, eller husker jeg mon forkert?
feb 2006
Men jeg har tidligere brugt GD-foderet til hunde, der var for tynde - det og så RCs 4800, som er en højenergifoder.
Mht. mine hunde, så blev jeg træt af at se på HGs grimme logo på alle mine billeder, så jeg fjernede profilerne. Men har en hjemmeside, de kan ses på, hvor jeg selv vælger at putte logo på mine billeder ;o)
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 18
jan 2010
Om det er den ene eller anden type mad du lader hunden spise ad libitum er vel underordnet?
Men det kunne da måske være en idé at indføre måltider så din hund opbygger sult? Og hvis den lære at der kun er mad et par gange om dagen og kun i en ½ time af gangen, kan det oven i købet være at den ligefrem lærer at holde sig til og derfor tager på?
feb 2006
Det der sker når hunden har mad stående fremme, er at den konstant går og småspiser og aldrig får tømt mavesækken helt og heller aldrig får den fyldt helt. Mavesækkens muskulatur bliver dermed ikke vedligeholdt og vil blive slap når den ikke bliver stimuleret som den skal og det øger i høj grad risikoen for mavedrejning - som GD'en jo desværre lider af.
Mht. GD'ere og mavedrejning, så råder alle GD-folk jo til at hunden er i ro efter den har spist. Når hunden så går og småspiser hele dagen, betyder det jo at man aldrig rigtig kan holde den helt i ro, men man kan heller ikke give den den motion den skal bruge.
Mit råd vil derfor være at stoppe med at have mad stående fremme hele tiden. Tilbyd hunden mad to gange om dagen og fjern det efter 10 min. hvis hunden ikke spiser. Det kan være at der går et par dage hvor hun ikke spiser så meget, men det lærer hun hurtigt.
feb 2006
Jeg har hørt om reaktion på RC fra harlekin før, men faktisk aldrig fra de andre farver. Måske den lyse hud bare er mere sart?
jan 2010
Hvor bor du henne?
Jeg sponsorerer gerne RC Giant Adult til et par dage, så du kan se om din hund kan lide og tåle det inden du køber selv.
Jeg bor ved Helsingør.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 18
Det kunne godt være at jeg skal prøve det med at tildele hende foder i stedet for. Jeg vidste slet ikke at de ikke kunne tåle at spise ad libitum. Hende jeg har fået hende fra har fodret hende sådan siden hun var hvalp, så det fortsatte jeg så bare med.
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 340
Det sidste har jeg erfaret ,også fra andre GD ejere, at de tager mere på af dette.
Jeg har en harlekin og har før hørt at foderet kunne give en form for allergisk reaktion i huden, men hos min tæve har der aldrig været problemer.
Jeg kender så til en gul tæve der ikke kunne tåle Giganten netop af denne årsag.
Men Maja som skrevet skulle du prøve GD23 og se om ikke det kunne hjælpe på din hund, men også være obs på om der kunne være andre årsager til vægttabet.
Hej fra Lene og Athena
Opfedning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside