GD - Giganternes Diva

GD - Giganternes Diva

Medlemmer: 90
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opfedning
  • #1   25. jun 2011 Hvad fodrer du med?

• #2   25. jun 2011 Jeg har prøvet forskelligt mad til min GD'er, men er hver gang havnet tilbage på Royal Canin Giant Adults, da det er på dette foder han holder sin vægt, har flot pels og afføring max 2 gange i døgnet. I RC giant adult er fedtprocenten 20, mod normalt 13-17 i andet foder.

Over hans mad får han ved hvert måltid 4-5 sprøjt Velcote olie.

• #3   26. jun 2011 Gry, har du prøvet RC's GD-foder? Der er 25% fedt i.

• #4   26. jun 2011 Mie:

Næh, det har jeg egentlig ikke. Men det kunne da være jeg skulle prøve det :o) Er det det du fodre med?

I øvrigt: hvor er dine hunde blevet af? Jeg synes du plejer at have dem oprettet, eller husker jeg mon forkert?

• #6   26. jun 2011 Gry, nej, ikke lige nu, men har gjort det. Ingen af mine hunde har svært ved at holde huld, så de får noget, der ikke er lige så fedtholdigt.

Men jeg har tidligere brugt GD-foderet til hunde, der var for tynde - det og så RCs 4800, som er en højenergifoder.

Mht. mine hunde, så blev jeg træt af at se på HGs grimme logo på alle mine billeder, så jeg fjernede profilerne. Men har en hjemmeside, de kan ses på, hvor jeg selv vælger at putte logo på mine billeder ;o)

• #7   26. jun 2011 jeg har også tænkt på at prøve Royal Canin Giant men skal de så ikke ha det tildelt i afmålte mængder?? Min hun er vant til at spise ad libitum.

• #8   26. jun 2011 Maja:

Om det er den ene eller anden type mad du lader hunden spise ad libitum er vel underordnet?

Men det kunne da måske være en idé at indføre måltider så din hund opbygger sult? Og hvis den lære at der kun er mad et par gange om dagen og kun i en ½ time af gangen, kan det oven i købet være at den ligefrem lærer at holde sig til og derfor tager på?

• #9   26. jun 2011 Det er generelt en rigtig dårlig idé at have mad stående fremme til hunden 24/7, men især til en GD er det meget problematisk.

Det der sker når hunden har mad stående fremme, er at den konstant går og småspiser og aldrig får tømt mavesækken helt og heller aldrig får den fyldt helt. Mavesækkens muskulatur bliver dermed ikke vedligeholdt og vil blive slap når den ikke bliver stimuleret som den skal og det øger i høj grad risikoen for mavedrejning - som GD'en jo desværre lider af.

Mht. GD'ere og mavedrejning, så råder alle GD-folk jo til at hunden er i ro efter den har spist. Når hunden så går og småspiser hele dagen, betyder det jo at man aldrig rigtig kan holde den helt i ro, men man kan heller ikke give den den motion den skal bruge.

Mit råd vil derfor være at stoppe med at have mad stående fremme hele tiden. Tilbyd hunden mad to gange om dagen og fjern det efter 10 min. hvis hunden ikke spiser. Det kan være at der går et par dage hvor hun ikke spiser så meget, men det lærer hun hurtigt.

• #11   26. jun 2011 Nete, din hund er harlekin, ik?

Jeg har hørt om reaktion på RC fra harlekin før, men faktisk aldrig fra de andre farver. Måske den lyse hud bare er mere sart?

• #12   26. jun 2011 Maja:

Hvor bor du henne?
    Jeg sponsorerer gerne RC Giant Adult til et par dage, så du kan se om din hund kan lide og tåle det inden du køber selv.

Jeg bor ved Helsingør.

• #15   26. jun 2011 Jeg bor i nordjylland. Jeg kan lige prøve at tage nogle nye i morgen.
    Det kunne godt være at jeg skal prøve det med at tildele hende foder i stedet for. Jeg vidste slet ikke at de ikke kunne tåle at spise ad libitum. Hende jeg har fået hende fra har fodret hende sådan siden hun var hvalp, så det fortsatte jeg så bare med.

• #17   26. jun 2011 Jeg har også fodret min GD tæve med RC Gigant og senere med GD 23.
    Det sidste har jeg erfaret ,også fra andre GD ejere, at de tager mere på af dette.
    Jeg har en harlekin og har før hørt at foderet kunne give en form for allergisk reaktion i huden, men hos min tæve har der aldrig været problemer.
    Jeg kender så til en gul tæve der ikke kunne tåle Giganten netop af denne årsag.

Men Maja som skrevet skulle du prøve GD23 og se om ikke det kunne hjælpe på din hund, men også være obs på om der kunne være andre årsager til vægttabet.

Hej fra Lene og Athena

Kommentér på:
Opfedning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce