1.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

opfedning opfedning

er der nogle der har nogle gode råd ang opfedning af en lille hund???
chica er virkelig tynd vi har lige skiftet foder så det er ikke der.

vi hørte noget ang sødmælk i en anden tråd

http://hundegalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=253634

men er der andre der har gode ider???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opfedning
  • #1   10. sep 2008 fedt =)

Køb noget herligt ferst spæk og giv det til hunden en periode =)

• #2   10. sep 2008 Sødmælk er en rigtig skidt ide - det giver hunden dårlig mave i værste fald og ingen optagelse af næringstoffer i bedste...

Energirigt foder eller mere foder mener jeg er svaret.

Hvilket foder får hun?

• #3   10. sep 2008 *fersk

• #4   10. sep 2008 hun får skyttens

har du læst råden???

fersk spæk??

altså ikke til beredt??

• #5   10. sep 2008 Du kan også prøve med koldpresset olie, det giver også en flot pels.

• #6   10. sep 2008 preformance foder er der mere fedt i

så det er godt at give

• #7   10. sep 2008 jeg blander meget lidt fløde i fodret bare lige så de er vendt i det. det hjalp på min hvalp. og ok fra min dyrlæge

• #8   10. sep 2008 prøv roya canin 4800 - det virker på jive, og evt. halv 4800 og halv hvalpe forder.. det sparker virkelig XXX!!!

ellers prøv hennepetfood, de har lavet nogle "fedt" plader, pemmikan, der er lavet til meget aktive hunde!!! hed og lykke med det!!!

• #9   10. sep 2008 Jeg tror at det er lactolosen (staves) i fløden de ikke kan tåle.. Det er der ikke i kaffefløde, så det får de ikke dårlig mave af. Sådan er det ihvertfald godt at fede katte op smiley Men jeg ville nok også prøve med spæk...

• #10   10. sep 2008 skal det være spøk der ikke er tilberedt?? altså ikke kogt eller stegt???

• #11   10. sep 2008 Mine hunde har ingen fedt lag, så for at kunne holde dem pæne får de uniq power, der bliver normalt brugt til hunde som skal have et ekstra energi tilskud op til og under jagt sæssonen, det er den eneste måde jeg kan holde min greyhound på.

• #12   10. sep 2008 Man kunne da putte jeres madrester i fra aftensmaden og nogen "opfedene" gobidder. Så måske noget fløde

• #13   10. sep 2008 Jeg ville holde mig fra mælkeprodukterne. Det er jo fedten derfra, de skal bruge - hvorfor så ikke tilføre dem rent fedt i stedet?

Så er man ud over det med laktosen, som de som voksne ikke kan optage medmindre de har fået det hele livet.

• #14   10. sep 2008 jeg har lige lavet lever god bidder hvor jeg puttede resten af vandet i det var de helt vildemed

• #15   10. sep 2008 tobis olie, eller andre former for fiske olie som også giver en pæn pels.

det feder, og der skal bare i foderet. ellers ja find noget foder med mange proteiner i, vi fodre eks med Artemis power på nogle af vores hunde, som er et foder med ja ekstra fedt og proteiner osv, som du kan høre på navnet, power.

de fleste foder mærker har deres egen type med ekstra protein og fedt.

• #16   10. sep 2008 Min hund får altid high performance foder ( Foder til aktive eller arbejdende hunde ) selvom at hun bare er en lille familie sofahund som ikke får vildt meget motion..
    Men hun har også tendens til at være for tynd og jeg har kæmpet nogen gange, hvor vægten har været alt for lav...

Har i de perioder hvor hun rigtigt har været skinny, taget til slagteren og få 'afpuds' .. Det er fedt med en ganske lille rest kød på - Ganske gratis for det er jo bare affald for slagteren smiley

I øjeblikket har hun faktisk en helt acceptabel vægt, men nu har hun også fået high performance foder i 6 måneder efterhånden.. ( Jeg giver hende Nutra Nuggets Professionel )

• #17   10. sep 2008 nogle links????

• #18   10. sep 2008 opfedning bør kun ske i smaråd med dyrlægen ellers risikere man at hunden slå ud pga den ikke kan optage alt det fedt man giver den. Desuden var det måske en ide at lade hunden undersøge hvis ikke den vil tage på. Andre råd vil jeg ikke give.

• #19   10. sep 2008 Catarina - Hvis du vælger at ville fodre med et foder med større protein og fedt niveau, så kan du faktisk få det i alle kvalitetsfodermærkerne.. Så det er bare at gå til den dyrehandel hvor du plejer at købe foder og så spørge efter et godt high performance foder smiley

• #20   10. sep 2008 Og tro mig jeg har selv været der.... hvilkede resulterede i min han slog ud med knopper über alles og mistede pels. Og prøv så lige at spørge frk. her om hun havde det træls med at have udsat hunden for det :O(

• #21   10. sep 2008 jamen dyrelægen siger hun er sund og rask men bare lidt for tynd

• #22   10. sep 2008 Og lige en tilføjelse. det var på HIgh energy foder

• #23   10. sep 2008 catarina. Så må han/hun også kunne hjælpe dig med at sammensætte en foderplan for hende og så kan du komme til kontrolvejning. GRATIS

• #24   10. sep 2008 Helt enig med linda A.

Kvik var stærkt undervægtig og skulle fedesop. vi puttede ham på aktivitets fodder og han blev syg igen.

Fodderet var alt alt for meget for den lille hund. Fed mad var det værste vi kunne give ham.

Vi fik et råd der hed at give ham mad når han ville spise, det ville han især når han var ude og gå. Så vi har altid hundemad i lommen (tørfodder til sensibel mave/kylling/skinke/rygbrødsmader osv)

Når vi så går med ham får han masser og massser af guffere.

Ud over det får han hve aften en portion kogt ris med kylling. Det helekogt sammen med en terning hønseboullion for smagen.

Det har faktisk virket og han har taget 400 gram på, på 14 dage..

• #25   10. sep 2008 det bedste er efter min mening at skifte til et foder med højere fedtindhold, for selvfølgelig kan man gi hunden en masse fede produkter ved siden af, men det tager dens appetit fra den rigtige foder og så får den ikke alle de vitaminer og ting der er i en god hundefoder

• #26   10. sep 2008 Frk. Flyveøre - Enig smiley

• #27   10. sep 2008 Personligt ville jeg helst have, at hunden fik en afstemt diæt frem for at give hunden mere af EN ting.

Faktisk tror jeg, at hunden vil have bedre af et øget protienindtag (Fra gode kilder) end et øget fedtindtag.

Men det er et gæt - jeg tror ikke, der er nogen der kan sige det med sikkerhed.

Jeg ville vælge et højenergifoder eller give større portioner af afstemt foder.

• #28   11. sep 2008 Vi supplerer med Pemmikan og det virker. Vores whippet er for tynd men det gør at hun holder en anelse huld og det går fremad. Plus det smager godt og rent faktisk er lavet til hundemad modsat mange af de andre udemærkede forslag

Kommentér på:
opfedning

Annonce