{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Opfølgning på Buddy's sygdom II. {{forumTopicSubject}}

For 1½ måned siden, skrev jeg om min lille Buddy's sygdom Pemphigus Vulgaris---som er en autoimmun lidelse. Det betyder, at hans eget immunforsvar, ikke kan genkende, hvisse specielle hudceller på ham selv og derfor begynder, at nedbryde kroppens egne hudceller. Lidelsen er kronisk og man ved ikke med sikkerhed, hvordan den opstår. Det er en sjælden sygdom hos hunde og katte. Mere set hos mennesker.
Man mener at vide, at et udbrud kan blive "trigget" via UV-stråler---tuff luck.
Det er en meget smertefuld lidelse, som ikke er almindeligt kendt, blandt dyrlæger herhjemme. Så derfor vil jeg gøre mit, til at udbrede viden, om denne lidelse, hvis andre pludselig skulle stå i samme forfærdelige situation.
Hvis man er interesseret i at vide lidt mere om denne lidelse, samt se billeder, med Buddy i udbrud. Så kan man gå ind på Min profil og se i mit sidste fotoalbum. der kan man få mere at vide, om den sygdom, der i dette tilfælde, gik ud over min lille Chihuahua.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfølgning på Buddy's sygdom II.
  • #2   11. jul 2011 Åh Tina det er så synd for Bmusen! Rigtig god bedring med ham, hvis man kan sige det sådan, når det er kronisk!

  • #3   11. jul 2011 Ja tak, søde Mette. det ved jeg godt. Vi føler jo alle med hinanden, når vore kæledægger, bli'r ramt af alvorlig sygdom.
    det der bare er så vigtigt for mig, er at få mere fokus på, at disse autoimmune Pemphigus-lideser (der er demlig flere forskellige undertyper), bliver offentligt kendt Så vi hunde-og katteejere, bli'r mere oplyste, om hvad der kan overgå vores dyr.
    På den måde, bliver man måske indenfor forskningen, mere interesserede i sygdommen og dens opståen og forløb.
    Tak Mette for dine ord.


  • #4   11. jul 2011 Århh Tina - Sikke en omgang I går igennem, igen! :o(
    Vildt, at det kan blive fremprovokeret af UV... Uuff, nu frygter jeg jo helt for al Shika's solbadning. Men hun er som sagt fit for fight, og har aldrig haft noget der mindede om.. 7, 9, 13..
    Giv am en masse knus og vov herfra jemmet - Og en masse tanker går i jeres retning. Øv det er noget dumt møg.. :o/


  • #5   11. jul 2011 Linnea--jotak, vi håber jo selv på, at det skidt vil lade vores øjesten i fred--i meeeeget lang tid. Men nu er vi jo blevet alt for opmærksomme på, hvad det er for en tikkende bombe, han går rundt med i systemet.
    Men vi vil prøve at fortrænge det --så længe det holder sig væk. Og så bare glæde os over, at han lige nu, er sig selv igen.
    Tak søde ven.


  • #6   11. jul 2011 Ann-Sophie---du må ikke gå og frygte for, at Shika også skulle være disponeret for dette her.Risikoen for at to søskende ud af samme kuld, skulle få det, er----nok næsten usansynlig. Så nyd du bare din lille super robuste vaps og overlad til hendes kæmpe bror, ar slås med alle dårligdommene smiley Hun er dæleme gjort af jern og beton, den lille furie. Det er kun der hvor der blev delt tænder ud, at hun fik tredobbelt portion, hi hi.
    Men tak for dine søde ord og tanker. Giv Budsens lille søster et kram--og også de to andre frække pi'r.


Kommentér på:
Opfølgning på Buddy's sygdom II.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce