{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Hvad dufte dog kan sige {{forumTopicSubject}}

Man siger jo at hundes tis vidner om køn, humør, alder og uden tvivl meget mere, og det fik jeg oplevet forleden.

Guincho snuste til 2 forskellige friske hanhundetissepletter, og han havde ikke set hvem der havde leveret dem, men det havde jeg:) Og hans reaktion var vidt forskellig.

Han reagerede med lav, dyb, kontinuerlig knurren, da han fordybede sig i den ene tisseplet. Den tilhørede en hvid schæfer, som er kendt for at være egetkønsaggressiv, og jeg så at lige før den pissede havde den spottet Guincho. Og jeg kunne godt se på dens kropsholdning at den blev noget "maskulin" i udtrykket da den fik øje på Guincho på lang afstand;) Den fortsvandt ned af en sidevej, og Guincho så med garanti ikke hvilken hund det var, og han har aldrig været tættere på denne hund end 50 meter. Netop fordi den engang har bidt en anden hanhund i området, har jeg altid undgået den.

Den næste tisseplet på gåturen var netop blevet leveret af en gammel, rolig gravhund, som lettede ben, og også smuttede hen ad en sidevej, så Guincho heller ikke nåede at se hvem denne hund var. Men jeg vendte mig om og så at den havde venligt, roligt kropssprog.
Guincho snusede nysgerrigt til tissepletten, og fik fært af hvilken vej den var gået, og ville gerne gå den vej, hvor gravhunden var drejet af. Så denne hanhund havde Guincho åbenbart helt anderledes lyst til at se nærmere på:)

Jeg har aldrig oplevet tilsvarende med Toffi, min tidligere hunhund. Så jeg tænker at det nok er en hanhundeting, eller at Guincho måske har en yderst veludviklet lugtesans?...samt selvfølgelig en mening om visse andre hanhunde;)

Er der nogen af jer der har haft lignende oplevelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad dufte dog kan sige
  • #1   28. jul 2011 Spændende....nej ella er jo en DAME hihi men vil da prøve at se hvordan hun studerer tissepletterne udover at tisse på dem selv....:))

  • #2   28. jul 2011 Hihi hvor er du god til at opfatte hundesprog smiley


  • #4   28. jul 2011 Momsi: Ja, tissepletter skal da dækkes...af tis:o)
    Linnea: Tjoh, har dog også taget fejl ind imellem, og ladet Guincho hilse på et par stykker, som jeg syntes så ok ud, men som så for snerrende frem:(
    Men min træner, Irene L., var eminent da jeg gik til gå pænt træning hos hende. Hun spottede lynhurtigt at der var en på holdet jeg skulle holde mig fra, en schæfertæve, og det kunne jeg bestemt ikke se. Hunden virkede bare lalleglad i mine øjne. Så erfaring betyder meget.
    Pia: Ja, det er nemlig spændende at iagttage hunde overfor hinanden, hvordan de "taler" til hinanden. Da har I med flere hunde virkelig et forspring fremfor os der kun har 1 hund. Men spændende er det når Guincho så har legekammerat, vi mennesker kan virkelig lære meget af at se på dynamikken.
    Jeg er fornylig begyndt at gå imellem helt tavs og rolig i stedet for at sige noget, hvis Guincho gør af en forbipasserende hund i forhaven. Det virker faktisk mere effektivt end hvis jeg verbalt beder ham tie stille. Og det er da garanteret fordi en forælderhund ville sige "Tak, det er nok" på netop den måde.


  • #6   1. aug 2011 Vivian. det er sjovt. Nicko gør det samme når han snuser til en tissetår på vejen. Denne gode "lugtesans" eller hvad det er der gør det, har Guincho nok fra ham. Gucci brummer ikke når vi går tur og han lugter til tis. Men både han og Nicko brummer af hinanden lige når de mødes fra forskellige rum. Så ligger Nicko hovedet på Guccis ryg og så følges de pænt af ud i haven og tisser på skift på hinandens tis.

    Jeg tager det som en dominans ting det de lige gør når de mødes. De er altid søde ved hinanden. Men hvis jeg sidder med den ene og den anden kommer og begynder at brumme og jeg så sætter den første ned til den anden så kan de godt finde på at ryge i totterne på hinanden. Så det har jeg kun gjort et par gange jeg gør det aldrig mere. Jeg tror de fighter over mig.

    Hvis Nicko ligger i min seng og Gucci kommer forbi brummer han af Gucci. Det tager jeg som et tegn på at Nicko siger til Gucci at han ikke skal komme ind til ham. Og det respektere jeg og lukker døren ind til Nicko så han ikke skal bruge energi på at holde fremmedehanner væk fra min seng.

    Jeg skifter heller ikke mellem dem i min seng. Det er altid Nicko som jeg sover med. Gucci sover altid hos Caroline og sådan skal det være hvis vi vil have fred i huset. Nu når man har to hanner.


  • #7   2. aug 2011 Har lige læst i en hundebog hos en dyrlæge i dag at hunde i urinen kan aflæse urinens sammensætning, kønnet på hunden og dens sociale status. Så det er ikke meget galt det du skriver Vivian smiley

  • #8   2. aug 2011 Dorthe, jeg tror at Guincho har vældig meget tilfælles med morfar Nicko, måske endda mere end med sin far Gucci. Det er prisværdigt at du kan få det til at fungere med to hanhunde i en flok. Selv er jeg dog glad for at jeg kun har 1 hanhund.
    Lige så galant, overskudsagtig og overbærende Guincho er overfor sine veninder, lige så macho og kortluntet er han overfor andre hanhunde. Dog primært på eget revir heldigvis. Ude i i byen er det kun få udvalgte han spiller op til, men nærkontakt med andre hanner ser jeg nu ingen grund til at dyrke. Og det har jeg heldigvis heller ikke brug for, da stort set alle vi kender tilfældigvis har hunhunde.

    Linnea: Ja, det er utroligt, og siger noget om hvor synd det er for hunden hvis man dyrker gammeldags stram disciplin når man går tur, og kræver at hunden går med hovedet oppe konstant. Det er sgu næsten dyrplageri:( Jeg har bl.a. set det praktiseret hos mynder, disse blide og følsomme racer, det er ikke til at bære:(


Kommentér på:
Hvad dufte dog kan sige

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce