{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Stikker af : ( {{forumTopicSubject}}

Hvis han finder et hul et sted så smutter Snorri da.

Han har stukket af 2 gange nu, engang underlågen (Der er blevet lagt extra breder ¨på nu) Og en gang gennem et lidt løst hegn omgivet af træer.
Begge gange er han dog blevet fundet og kommet hjem i godbehold, men det ville da være rat at kunne lukke ham ud, uden heletiden at have et øje på ham.
Han har ikke været her så længe endnu, men allerede faldet godt til og kommer når man kalder.
Men han skal heletiden tage sit smut til at lige at smutte ud og udforske omegnen.
Han stak af her i dag og der var jeg i haven, jeg stod med ryggen til i 1 min så vente jeg mig om og kaldte, og så ser jeg en pjusket hale påvej ned af skrændten til naboen ? Og der både kaldte og fløjtede jeg. Men han var helt optaget af de nye dufte i den have.

Hvad skal jeg gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stikker af : (
  • #1   21. mar 2009 Som udgangspunkt skal du nok vurdere, om hvad der bedst kan betale sig for hunden - at løbe eller at blive hjemme.

    Svaret har hunden give - men du skal tænke over, hvad du kan gøre for at det bliver den anden vej rundt.


  • #2   21. mar 2009 Du må forbedre hegnet, så hunden ikke kan komme ud. Eller du kan lærer hunden at den ikke må forlade have. men det kræver en del træning.

  • #3   21. mar 2009 *CH* Tavlemafioso !
    Han blive gået med morgen middag og aften og kommer ud i haven når vi er der. Hvor jeg tit leger og laver lidt "Agility" med ham. Da han jo endnu ikke har været her så længe, er han selvfølelig ikke afstået helt med området endnu. Men det ville være rat at kunne lukke ham ud, uden opsyn og vide han ikke løber væk.
    Jeg går med ham og pusler om ham når jeg kan, men jeg skal også passe min skole og lekter. Min mor og min søster går også med ham og også min far. Så han skulle gerne komme nok ud. Turende er på ca 45 min-1 time gætter jeg på.


  • #4   21. mar 2009 Gåture er desværre ikke særlig stimulerende for en hund - Selvfølgelig får de lov at læse lidt hundejournal og får også lidt motion, men hjernen bliver ikke brugt i et omfang, der kan stimulere den.

    Så den skal have nogle hjerneopgaver, som den kan hygge sig med, blive træt og blive tilfreds.

    Hjerneopgaver kan både laves hjemme og på ture.

    Det er klart, at hegnet også skal forstærkes - ingen grund til at friste svage sjæle.


  • #5   21. mar 2009 *CH* Tavlemafioso !
    Heh ja han er nok en ret svag sjæl ; ) Jeg troede bare hegnet var blevet fikset der, men det var det ikke aligvel.
    Har du nogle gode øvelser ?
    Jeg træner søg med ham hvor jeg ber ham sitte og blive og går så hen i den ende af haven han ikke kan se mig og gemmer godbider forskellige steder og så kalder jeg på ham og ber ham søge efter dem (Han er dog ikke så god til det endnu men det kommer nok når han har lært det lidt bedre) Så træner jeg slalum med ham, sit, dæk, Bli, kom og sådan nogle øvelser.
    Har du nogle ideer til nogle gode ? smiley


  • #6   21. mar 2009 Prøv at google lidt rundt - nettet er oversvømmet med alle mulige aktiveringslege til hunde :o)

  • #7   21. mar 2009 Denne her må du lige have med: http://www.naturlig-hund.dk/traening/artikler/aktivering.htm

  • #9   21. mar 2009 Er han kastereret?
    Vores havde samme problem men da han blev kastereret holdt han op:-)


  • #11   21. mar 2009 Dorthe D
    Nej han er ikke kastereret, men jeg ser også gerne han forbliver sådan : )

    Nu ,familie med to smukke hunde .
    Tak ja de rigtig skøbbe ^^


  • #12   21. mar 2009 træne mere indkald med ham så du bliver det mest spændende og evt. nogen længere gåture ku godt lyde som om han ikke får nok motion

Kommentér på:
Stikker af : (

Annonce