{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

stikker af {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem som jeg troede jeg havde fået løst med søgning efter mad, men nu har jeg været ude og hente ham.

Han har fundet ud af at han kan hoppe over hegnet som er 90 cm højt. Og så render han rundt og hygger sig med nye dufte.

Han kommer altid med rundt og oplever en masse så skulle ikke mene at det er fordi han mangler indtryk at han gør det.
Før har det også kun været ind til naboen men nu hopper han videre og ud på vejen. Jeg er rigtig bekymret over at han en dag bliver kørt over, så håber I kan komme med gode ideer til at holde ham i haven.
Vi vil ikke bruge strøm og snor er også afprøvet han hopper stadig over.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stikker af
  • #1   12. feb 2009 Kan det være der er andre hunde i nærheden som han vil hen til? Måske en tæve i løbetid?

  • #2   12. feb 2009 Nu kan jeg ikke se, hvad det er for en hund, du har - men for en hund af min races størrelse, der ynder at stikke af, er 90 cm hegn på ingen måde noget, der kan holde den inde.

    Min gamle hund ville gerne strejfe, når han kedede sig, og vi var oppe i 1.40 før han ikke kunne komme over. Og kun, hvis han ikke havde mulighed for at klatre.


  • #3   12. feb 2009 Vores hegn er nu oppe i ca. 2 meters højde af samme årsag - så kan kun anbefale et højere hegn. Hos os er det ikke fordi han ikke bliver aktiviere, stimuleret og trænet - han er bare husky.....

  • #4   12. feb 2009 I må nok sætte et meget højere hegn op. Jeg ved ikke hvor stor din hund er, men min hund på 50 cm kan kravle over et hegn på 160 cm, så hvis de vil ud, skal de også nok komme det. Og som Rottedronning skriver: gå med hunden ud. Hvis den gør tegn til at hoppe over, må I standse den, så den efterhånden lærer at det er forbudt, men så lavt et hegn vil nok stadig være for fristende, hvis hunden er alene.

  • #5   12. feb 2009 Det er lab hvalp på 6 mdr.

    Han kommer sjældent ud i haven fordi vi er dovne. 9 ud af 10 gange kommer han ud at gå. Synes selv det er ærgerligt hvis hunden bare går i haven. kender en hund der har det sådan, og synes virkelig det er ærgerligt.

    Vi træner også en del.

    Jeg fik lige at vide af hende der bor der hvor jeg fangede ham denne gang at deres tæve er i løbetid lige nu. Så hun var ikke ude.
    Men kan han virkelig lugte det??



  • #6   12. feb 2009 Helle: ja, det mener jeg godt de kan..

  • #7   12. feb 2009 den slags kan en hanhund lugte på laaaaaaaaaaaaaaaaang afstand smiley

  • #8   12. feb 2009 Åh ja det kan han sagtens lugte *S*

    Ja enten meget højere hegn, eller også må I være med ham ude i haven...


  • #9   12. feb 2009 Hmmm..
    6 mdr gammel, så er den knap kønsmoden endnu. Det KAN være løbetid, der trækker, det kan også være andet.

    Er det noget nyt, han er begyndt på?


  • #10   12. feb 2009 Ja så er han jo ved at være kønsmoden og har helt sikkert fundet duften af den løbske tæve for fristende. Selvom tæven går inde har hun jo været ude og tisse m.m. og dermed spredt masser af duft. Nogen siger at en hanhund kan lugte løbske tæver på flere km afstand.

  • #11   12. feb 2009 Upps, det kan jeg så se, at det ikke er - han har har været ude i det før.

    Det er meget almindeligt, at indlærte ting forsvinder som dug fra solen, når hunden har den alder, den har.
    Der kan gå et par måneder med at få styr på tingene igen, og det man gør der, er at gøre det samme, som da man indlærte det første gang.

    I skal først og fremmest blokere for, at han overhovedet får muligheden for at stikke af. Enten med højere hegn eller ved at være med derude.
    Dernæst skal I stimulere ham på en måde, så han ikke har behovet for at smutte - og det kan sagtens være, at han skal bruge meget mere mental stimulans nu, end han skulle for bare fjorten dage siden.

    Det er omrokering på 1. etage lige nu, og der går næsten altid en periode, hvor der er tilbagefald til gamle unoder ;o)


  • #12   12. feb 2009 Rygklapper CH 'S*

  • #13   12. feb 2009 ok jeg vil prøve med mere stimuli end tidligere. Ja vi håbede at hegnet var højt nok. Har også tænkt i hundegård men synes ikke det er optimalt, plus vores have er heller ikke stor nok til en hundegård.

    Hmm så bliver det ikke sjovt når resten af byes tæver kommer i løbetid (der er ca 20 tæver i vores lille by).


  • #14   12. feb 2009 Uha, ja så kan det være I skal overveje at få ham kastreret til den tid smiley

Kommentér på:
stikker af

Annonce