{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Stikker af? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Ja jeg skriver egentligt fordi vi er ved at løbe tør for brugbare ideer.
Vores hanhund på 1½ år stikker af konstant!
Vi bor til leje i hus med dertilhørende stor have. Denne er indhegnet med 140 cm højt hegn. Det kaster han sig over. Han har nu hoppet over 2 gange og tonset op på vejen. Det er en meget stor vej og det er rent held han endnu ikke er blevet kørt ned. Begge gange har vi næsten taget ham i det, så vi når at kalde på ham inden han forlader indkørslen. Han stopper op og glor på os, og så fortsætter han ellers i vild gallop.
På alle andre punkter er han den lydigste hund jeg kender. Han er så nem at have med alle steder og generelt en dejlig hund. Men det virker som om han er blevet besat af at stikke af. For han gør det også når vi er hos svigerfamilien.
Han bor sammen med en labradortæve - og de har det så godt sammen. Der er ingen synlig grund til hvorfor han gør det. Det er ikke pga han "kommer" til det i iver når vi fx kommer hjem, eller hvis der stod en kat eller noget i den retning. Han gør det selvom han hygger ude i haven med Inka og døren indtil huset står åben.
Her sidste gang formåede han at knække den ene stolpe til hegnet.
Han er ikke understimuleret. Han bliver ikke tævet. Han har det rigtig godt. Han virker bare besat af at stikke af.

Jeg går hjemme nu da jeg snart skal føde. Jeg kan ikke holde til at gå med dem alene. Så vi brugte vores sidste penge på at få haven indhegnet, så hundene ikke skulle lide under min gravidtitet. Men når kæresten er hjemme tager vi tit i skoven eller på stranden eller i hundeskov eller ud hos svigerinden og leger med deres børn og hunde.

Jeg er så bange for at han med sine 40+ kg vil være skyld i at en person kommer alvorligt til skade. Er virkelig bange for at jeg står med en halvdød hund og folk der er kommet meget til skade og en for tidlig fødsel pga alt det her.

Hvad gør vi?

Seriøse gode råd søges.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stikker af?
  • #1   13. jul 2009 Lav et højere hegn, eller bind ham fast med en lang snor.. Det er meget nemt..



  • #2   13. jul 2009 jeg ville bygge højere hegn, for alles sikkerhed.
    ellers ville jeg sætte strøm øverest i hegnet. det lyder voldsomt , men det er jo det samme man gør ved heste og andre dyr.
    og så gør han det kun en gang mere.

    for jeg tror når han først er begyndt, så bliver han ved


  • #3   13. jul 2009 enten må han tøjres i haven i en lang snor, eller også kan han ikke være derude uden opsyn.... Han er jo en stor hund, han kan volde megen skade....

  • #4   13. jul 2009 Jeg ville bestemt aldrig aldrig opsætte et hegn med stød i, det synes jeg er voldsomt og unødvendigt..

  • #5   13. jul 2009 Hegnet kan ikke blive højere.
    Hvad den dag han finder på at grave sig under?

    Snor tygger han bare i stykker. Vi overvejede en kæde, men hvis jeg skal være helt ærlig bryder jeg mig ikke om tanken om at have en lænkehund.
    Hvad kan holde til en hanhund af den størelse, altså hvor stor en kæde skal det være og hvad skal man binde den fast i som ikke kan rykkes op/knækkes?

    Ingen ideer til hvordan man får den til at holde op? Eller har jeg ret, at nogle hunde bare bryder ud fordi det er fedt at gå på opdagelse alene? Har aldrig haft en hund der var så besat af at komme ud.

    Vi er nødt til at finde en bombesikker løsning, da jeg ikke tør det sker en gang til!


  • #6   13. jul 2009 Så må I lære ham ikke at bide snoren over..

    Køb evt. en tyk snor?

    ellers må I jo bare lade være at lade ham være i haven uden opsyn..


  • #7   13. jul 2009 ja det er også unødvendig for nogle. men der er jo forskellige skyrker, så det er et eller andet sted ikke værre end når man sætter det op til sin hest eller andet. en hund kan gøre mindst(hvis ikke mere) lige så meget skade som en hest hvis den ikke bliver holdt inde.

  • #8   13. jul 2009 Er ikke sikker på stød vil gøre den store forskel.

    Er ked af at sige det - men har prøvet at skræmme ham fra at gøre det ved at råbe højt ide han skal til at sætte af. Kaste sko på ham. Sprøjte vand på ham osv. Det hjælper ikke. Har prøvet at lokke ham tilbage, men han "hører" os ikke.
    Han hopper ud selvom vi er ude. Der kan gå uger imellem han gør det og pludseligt gør han det igen.

    Ja jeg ved godt at så stor en hund kan gøre frygtelig meget skade. Derfor jeg skriver herinde. Vi er virkelig i vildrede. Vil og tør ikke stå med det selv.

    Så løsningen skal være bombesikker.


  • #9   13. jul 2009 hva med at få ham kastreret ? vores er nu 2 år gammel og for 6 mrd siden fik han de ædlere dele fjernet.. OG JEG FORTRYDER KUN JEG IKK GJORDE DET NÅET FØR smiley han stikker aldrig af mere.. til sidst gjorde ha det bare for at gøre det.. og vi kunne hente ham ved naboen 4 gange om dagen..
    mit råd kastration smiley


  • #10   13. jul 2009 Snor bides i stykker. Uanset størrelse. Han har formået at rive en karabinhage i stykker som er beregnet til heste.

    Han gør det selvom vi er ude.

    Jeg tør ikke stå med risikoen alene. Nu jeg står med meget gravid mave og snart en lille en.

    Hvilken kæde størrelse kan man bruge - og hvad kan man tøjre den til så han ikke kan rykke den op/knække det?

    Stød tror jeg ikke hjælper. Og hvis det gjorde ville vi være nødt til altid at have stød i. Det er ikke fair over for hverken labrador eller vores lille barn.


  • #11   13. jul 2009 Vi har snakket kastration.

    Vil i mene det kunne løse problemet? Har ikke indtrykket af at det er pga hormoner han gør det. Men det kan jo selvfølgelig godt være. Han bor som sagt med en tæve - så havde lidt tænkt, at hvis det var pga klunkerne så ville han vel ikke løbe fra tæven?
    Har aldrig haft hanhunde der stak af før. Aldrig haft en hund der stak af før.


  • #12   13. jul 2009 vores hoppede over hegnet og løb om til hoved døren og ville ind.. eller over til naboen som ingen hund har.. så det er ikk fordi han skulle ud til damerne.. efter 2 mrd, virkede kastrationen, og vi har jorden mest dejlige hund nu.. tro mig det vil sikkert hjælpe..

  • #13   13. jul 2009 Prøv med en kemisk kasteration og se om det hjælper?
    Gør det - så af med kuglerne på ham.

    Ellers må I jo bygge en hundegård med fliser i bunden og tag på.
    Alt andet er da håbløst at leve med


  • #15   13. jul 2009 Okay. Vi vil helt klart ringe og snakke med dyrlægen i morgen. Så må vi se hvad de kan hjælpe os med. Hvor længe er det en kemisk kastration virker? Og er det ligesom med alm kastration at der går et stykke tid før den virker?

    Tja hvis han keder sig, så ved jeg ikke rigtigt hvad vi kan gøre ved det. Han bliver aktiveret med godbidder, boldleg, hundeleg og pinde der kan bides i stykker.

    Vi bor stort set ude i skoven. Så i mine øjne er det næsten umuligt at han skal kunne have lugtet en tæve i løbetid. De nærmeste naboer har hanhunde. Og han løber aldrig ind i skoven eller noget, han tager den direkte op mod vejen. Han er ikke engang interesseret i vores kaniner.


  • #16   13. jul 2009 den virker i ca 6-8 mrd. men er ret dyr. koster halvdelen af en alm kastration ..

  • #17   13. jul 2009 Hvis Marley skal være lænkehund skal det være med kæde. Han bider snoren over.

    Er godt klar over at lænken selvfølgelig skal være rimelig lang så hunden har noget plads at gå på.

    "Hunden finder hurtigt ud af hvor lang den kan gå.. Så vi kan sagtens kaste ting og lege uden problemer.." Det kan Marley så ikke finde ud af. Han kaster sig bare rundt, hvis han fx bliver vild. Han har som sagt knækket en karabinhage beregnet til heste, en af de gange han stod bundet i et longetorv.

    Men igen - hvilken kædestørrelse skal man bruge til slags hund? Hvad kan vi fæstne den til så vi ved med sikkerhed han ikke kan rykke den op, knække det osv?

    Vi må ikke bygge til - da vi bor til leje. Så en hundegård er udelukket. Det bliver også for småt når man tænker på at han jo har haven som erstatning for min manglende bevægelsesmuligheder.

    Tror i andre at en kastration vil hjælpe?


  • #18   13. jul 2009 Hjernegymnastik er på plads. Der blev både søgt efter foder, leget med flasker med hundemad i, kastet bold, øvet tricsk osv. Vi bruger klikkertræning til ham og han er ret dygtig smiley

    Nej han kommer ikke ud for haven hver dag. Som sagt jeg kan ikke holde til det pt pga min graviditet. Før boede vi i lejlighed og han fik kun gåture(ca4 pr dag). Vi flyttede så i hus - og det var vigtigt for os at haven blev indhegnet. Så han ikke skulle "lide" mere under min manglende mobilitet. Så han bare kunne være ude så meget som muligt. Og haven er stor.

    Men de kommer som sagt til stranden og i skov(bor stort set i skoven) og ud og besøge familie osv i løbet af en alm uge.


  • #19   13. jul 2009 en lille historie fra mig,,vi havde også en hund der stak af,,en tæve,,hun lukkede også af når vi kaldte på hende,,vi bor på gård og hun havde andre hunde osv,,,vi gav hende til et par i byen de gik i hundeskov med hende hver dag,sjovt for nu er hun så lydig går uden snor i københavn og stikker aldrig af....

  • #20   13. jul 2009 Åhh suk.

    Jeg har godt nok tudet en del over den her situation.

    Ingen der har et svar på det med en kæde? Hvilket halsbånd skal man bruge hvis hunden skal stå lænket? Så de ikke kan gøre skade på sig selv når de nu løber tosset rundt indimellem? Skal man være bange for at den får viklet sig ind i den og kommer til skade? Har aldrig haft lænkehund.


  • #21   13. jul 2009 Som beanmor nævner, så kunne det jo sagtense være fordi han savner sine gåture. Dem burde din kæreste da nok kunne tage.

  • #22   13. jul 2009 Brug en stålwire istedet og en kraftig lædersele til hvis han skal stå ude og når der skal gås tur så bruger du en let snor og en halti grime så kan selv et barn holde hunden. Det vigtigste er at han kommer ud og "læser avisen" hver eneste dag da han ellers selvfølgelig vil stikke af, leg er ikke hjernegymnastik.

  • #23   13. jul 2009 De ting jeg nævner er da heller ikke kun leg. Der er blandt andet øvelser med klikker og sporsøgning i haven.

    Ja måske kan din veninde som lige har født godt klare at gå tur med hendes hund.
    Men nu står vi nok ikke i samme situation. Så det kan ikke sammenlignes.
    Problemet er ikke at jeg ikke kan holde ham. Han trækker ikke.

    Han stikker også af når vi besøger svigerfamilien. Også dengang vi stadig boede i lejlighed og han kom ud på tur flere gange om dagen.
    Efter vi har siddet og snakket om det her i dag, er vi begge overbevidst om at det er svigersøsterens tæve der er skyld i at han er så vild med at stikke af. De begyndte at stikke af sammen hver gang vi var ude hos dem. Siden da har det bare hængt fast i ham. Hun er begyndt at gå langs alt hegn og søger efter et sted hun kan komme ud.

    Når kæresten endelig kommer hjem fra arbejde, står for alt arbejdet hjemme i huset pga mig. Men på trods af det har han de sidste par dage haft ham ude at gå 2 gange. Så det er jo ikke fordi han ikke kommer ud.


  • #24   14. jul 2009 Held og lykke.

    I kan håbe på at han holder op når han er helt voksen.

    Kia stak af da hun var mellem 8 mdr. og 1½ år (lømmelalder). De gange jeg kunne nå at stoppe hende gjorde jeg helvede hedt for hende og da hun blev voksen holdt hun op.
    Stadig hvis hun gør nogen tegn til at stikke snuden under hegnet hvor hun førhen gravede sig ud (der er nu lagt mursten i så hun ikke kan grave sig ud) så får hun at vide at hun ikke behøver så meget som at tænke tanken ... Men det holdt som sagt op da hun blev voksen.

    Hvis det er tæver der får jeres til at stikke af håber jeg kasteration hjælper. Mange hanhunde herude er blevet drabt i trafikken fordi ejerne nægtede at prøve denne mulighed selvom de var advaret fra vores hundetræner. En viril han og en tæve i løb og intet stopper ham ...


  • #25   14. jul 2009 Okay. Nu har jeg snakket med dyrlægen. Det var godt nok ikke vores egen, da han stod i operation. Men hun lød klog nok.

    Hun mener at en kastration vil tage det værste af den der lyst til at stikke af. Og så skal han være lænket et stykke tid, mens vi får trænet en hel masse indkald og lignende. Det vil hjælpe hvis han er inde i en teenageperiode. Som sagt kan hun ikke garantere at det fuldstændigt forsvinder(derfor lænken i starten), men hun mener det i hvert fald vil tage den største lyst.
    Så snakkede vi også om hvad der er forsvarligt at binde ham i - så det ser ud til vi skal have fat i en sele og noget stålwire med plast omkring. Og så skal vi ellers lige have bestilt tid til kapning af boller. Skal lige snakke med kæresten om hvad hun sagde(han er på arbejde) og så skal vi lige have snakket økonomi.

    Puha det lettede sgu lidt.


  • #26   14. jul 2009 Lyder som en god plan. Held og lykke :o)

Kommentér på:
Stikker af?

Annonce