{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Jeg var for hurtig, {{forumTopicSubject}}

Jeg ville jo bare høre og lære noget om parring, fødsel arvelige sygdomme m.m.og takker for den hjælp og de svar jeg har fået på mine spørgsmål, men men .
Hvad hjælper det at ha’ en ”fin” stamtavle fra DRU når det viser sig at når hunden er 2 år er der arvefejl på den ?
Ella har i dag været hos DR. Dyr , og hun havde patella 01 på venstre ben…..så fik hun en bedøvelse og tandrensning, tænderne fejlede ellers ikke noget, men stillingen er helt forkert, den har et pænt underbid.
Så har jeg talt med 2 uafhængig af hinanden dyrlæger der siger, at man kan godt avle på patella 01 hvis man finder en han med 00, men den tandstilling, jaa det er jo 2 ting, og selvom du avler uden tavle, så vil du vel ikke tilføre rasen hunde der ikke er ok…..nej det vil jeg ikke, så Ella må forblive jomfru
Jeg gør som alle jer andre med jeres hunde, ..elsker dem ubetinget, og selvom ellas øjne ville se ud som de trillede ud, ørene ikke ville stå og halen hang i en sølle dusk, så elsker jeg min lille chi så meget, alle ved sikkert hvad jeg mener, og hvis trangen bliver for stor til at undvære en legeven til Ella, ja så må momsi jo bare købe sig en bette en mere.
I skrivende stund, er Ella lige vågnet helt op, hun har jo været bedøvet, og gled på gulvet og benene lignede en der var på is, og hele dagen har vi kaldt den Bambi…..den kikker på mig som om den ville sige, hvor tit skal jeg det her momsi? Ja det er ikke godt at vide, men nogle gange skal der jo noget til man ikke syntes om desværre….
God aften ønsker momsi og Ella


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg var for hurtig,
  • #3   28. jul 2011 Underbid, patella og faktisk også for stor hvis hun vejer 3,5 kg.
    Det er trist, men jeg ville ikke sætte hende i avlen hvis jeg var dig.


  • #4   28. jul 2011 god beslutning smiley

  • #5   28. jul 2011 Jeg har været i næsten samme situation som dig, ville oprindeligt gerne have haft et enkelt kuld på Toffi, hun havde et dejligt sind, men ak, hun fik hurtigt et stort overbid, og sådanne gener synes jeg ikke man skal give videre.

    Hen ad vejen fandt jeg også ud af at det at avle ikke er så enkelt endda. Der er så meget der kan gå galt, der er så meget der skal læres, og det er en kæmpe opgave at give de små en ordentlig start på livet.

    Så selvom det dengang føltes ærgerligt at jeg blev nødt til at beslutte at Toffi ikke skulle have hvalpe, kunne jeg i dag slet ikke tænke mig at opdrætte et eneste kuld hvalpe. Det vil jeg lade andre om, andre som virkelig brænder for det, og virkelig sætter sig 110 % ind i hvad det indebærer. Hatten af for dem, det er bare ikke mig:o)

    Jeg synes det er en fornuftig beslutning du har taget, og ved du hvad, det gode ved det er at nu kan du så vælge og vrage mellem en masse andre hvalpe, og det er da ikke så dårligt:)
    I virkeligheden er der jo ikke garanti for at Ellas eventuelle hvalp af sind ville være perfekt sammen med Ella i det lange løb? Nu kan du i stedet pejle dig frem til at få hund nr. 2 på en anden måde, og Ella kan oven i købet også være med til at vælge:)


  • #6   28. jul 2011 Dette viser jo bare hvorfor vi nogle gange er nogle "kællinger" og råber op om hvor vigtigt det er at tjekke hundene inden man avler på dem. Godt nok er det "Kun" en grad 1 hun har, men den kan blive meget værre ved en drægtighed pga. den øgede vægt. Så det er den rigtige beslutning du har taget

    Dejligt der endelig er nogle som spørger de erfarne til rådt, og rent faktisk lytter til det. Thumbs-up for det..


  • #7   29. jul 2011 tak alle...ja det er jo derfor jeg spørger jer "kloge kællinger" hihi , hvis jeg havde lyttet til et par chi ejere jeg kender, og bare lade stå til, så havde jeg aldrig fået ella testet for de forskellige ting, men heldigvis fandt jeg jer her på HG......og i starten ..ja så var i da vist lidt hysse, men jeg har lært en masse og tak......
    Ella er helt sig selv i dag efter bedøvelsen, og nu er det sådan at hun forbliver jomfru, og måste på et tidspunkt steriliseres, men det skal jeg så lige ha' noget mere check på....god weekend ønskes


  • #8   29. jul 2011 dette indlæg her er jeg vist også komme til at sætte på en andens hunde ejers side, der var en kommentar , jeg fik ikke læst den , men fik trykket den væk..hvor mon den er ??

  • #10   30. jul 2011 samme her Mette....siger bare, godt mennesker ikke skal testes på samme måde, så blev der vist ikke født børn i DK....

  • #11   31. jul 2011 det var da øv med ella...men som du skriver vil hun altid være din lille sukkertop;) det var også derfor min koda blev kastereret inden min kata flyttede ind. hans mor havde jo underbid og PL og ham og hans søster var jo et ups kuld...tro mig nu er hans far også kastereret så det ik sker igen...men hold da op en perfekt lille koda bjørn jeg fik ud af det med 6/6 saksebid og fantastisk sind. så jeg takker tit coco og ratata for at have skabt noget så smukt og kærligt som koda,,,for man elsker dem lige så med eller uden fejl/charme

Kommentér på:
Jeg var for hurtig,

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce