{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

hund skal være hund. {{forumTopicSubject}}

mig og min kæreste endte i et kæmpe skænderi da han ikk mener min hund får lov til at være hund.
Hvor jeg så mener at hans hund ikk får lov til at være hund.

altså min hund opdrager jeg, og hvis han gør noget jeg ikk vil ha som fx ødelægge mine ting så blir han frosset ude til jeg syndes han må komme ind i flokken igen, tigger han ved bordet sender jeg ham væk og han får bestemt ikk mad ved bordet, da han får sin tørkost og sin vand, og engang imellem rester.
han må kun komme op i sofa'en og sengen hvis han bliver inviteret da sofaen og sengen er mine og derfor skal han inviteres for at få lov til at bruge dem.

min kæreste opdrager ikk sin hund, og den gør hva den vil.
den må tigge ved bordet den får endda mad ved bordet.
og som han siger har den det som blommen i et æg.
hun gider ikk spise hundefoder, så han smøre madder til hende hver dag og hun får kun menneske mad.
ødelægger den ting, så det nærmest bare ok?
og hva jeg kan se er det ikk min kæreste der ejer hans hund men hunden der ejer ham og alle hans ting for hun gør rent ud sagt hva det passer hende når det passer hende.
og hun tror hun ejer alt.

og ikk nok med det så lige pludselig i søndags angreb hans hund min hund, og han ku ikk stoppe hende hun gad ikk engang lystre ham..
indtil jeg gik hen og tog fat i hende og skubbede hende væk fra min hund. og der har aldrig været noget før, jo hun har snappet ud efter min et par gange.

så nu vil jeg bare vide, hvis hund er det som ik får lov til at være hund?
så vidt jeg ved skal en hund ha nogle grænser for hva den må og ikk må, og den skal selvfølgelig ha lidt opdragelse ellers ender den da med at være til fare, ik?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund skal være hund.
  • #1   16. aug 2011 En hund er som et barn, det skal have grænser og den skal vide hvem der bestemmer og selvvom man opdrager på den er den stadig en hund, min hund har os grænser og rammer men han er da stadig lige så meget hund som alle andre hunde smiley Så du er bestemt ikke forkert på den med at opdrage din hund...

  • #2   16. aug 2011 Altså min hund, bliver opdraget på samme måde, som din hund.

    Din kærestes hund, har simpelthen ingen respekt, og den tror at den er højere rang, end din kæreste. Så han skal begynde at sætte sig lidt respekt, det vil sige, at hvis den tigger ( sende den væk ovs.


  • #3   16. aug 2011 ved jo også godt selv jeg ikk er forkert på den på den måde jeg gør med min hund.
    for det er hva jeg har fået afvide af en hundetræner med min tidligere hund.
    og hans familie er de eneste hunde mennesker jeg kender som behandler deres hunde sårn.
    og jeg syndes hans hund er mere menneske end hund.
    eller han behandler den mere som en menneske end en hund ;s


  • #5   16. aug 2011 Haha jeg ligger vist imellem... Vores hunde må gerne selv hoppe op i sengen/sofaen hvis de skulle have lyst.. De får ingen opmærksomhed ved bordet, og bliver ignoreret når vi spiser, hvilket gør de sover når vi spiser nu.. Men det der med at fryse ens hund ude af flokken.. syntes jeg er langt ude!.. Foder er også en religion, vores får for meget kun tørfoder, samt nogle gange rester enten af tallerken eller i deres skåle smiley

  • #6   16. aug 2011 Er delvist enig i din måde at håndtere din hund, dog må min selv bestemme om/hvornår den vil være i sofaen og sengen. Et sted jeg er meget uenig med dig er når du siger at du fryser din hund ude når den har gjort noget den ikke må. Dette er unaturligt for hunden og du kan risikere at den bliver usikker fordi den ikke ved hvad der er galt. Hvis den gør noget uacceptabel skal den selvfølgelig have skæld ud, men derefter skal det være en glemt sag. Sådan fungere det også I en flok, hunde bære den ikke af, og forstår ikke den handling når vi mennesker gør det.
    Men hensyn til den måde din kæreste takler sin hund, ville jeg få pip og jeg syntes slet ikke at det er iorden. Du siger at du ikke kender andre der behandler sin hund på den måde, desværre gør jeg. Har en veninde som gør stort set det samme med hendes, ydermere er hunden slem overvægtig hvilket ikke gør det bedre. Hvis vi er sammen med hundene, kan det for mit vedkommende godt give skår i hygge at skulle være sammen med en hund som i den grad mangler grænser og opdragelse. Jeg ville ikke kunne acceptere at have en kæreste som havde så anderledes et syn på hundeopdragelse medmindre han var villig til at gøre noget ved det. Ved ikke om jeg er emsig men det er sådan jeg føler det, tænkt hvis man fik børn sammen og var lige så uenig.


  • #7   21. aug 2011 Enig med Karina...

  • #8   28. aug 2011 Min Hund Må godt hoppe is sofaen eller i sengen den gør det aligevel vis jeg er væk
    hun tigger også når jeg spiser men hun får kun nogle gange noget
    så må hun spise hendes mad
    heldivis er hun stoppet med at gøre ting istykker. jeg skælder kort ud vis hun gør noget jeg ikke vill have og det var det.

    men det vad din kæreste gør er overdrevet det kan går galt en dag vis man ikke kan stoppe Hunden en parr regler skal den jo have.



  • #9   3. sep 2011 nu vil jeg gerne begrunde hvorfor min ikk må komme op i sofaen/sengen uden jeg gir lov fordi den er der mange der siger at det må deres gøre som det passer dem.

    Det måtte min hund oss før hen hoppe op og ned som det passede ham.
    men han begyndte at udvise rigtig meget dominans, så blev nød til at vise ham det er mig der bestemmer og det er mine ting og ikk hans.
    så det er for at vise jeg er højere rettet end ham og han skal respekter det er mine ting og ikk hans,


  • #10   4. sep 2011 hvordan blev han lige mere dominans? æh

Kommentér på:
hund skal være hund.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce