Mørkerad chihuahua ?? {{forumTopicSubject}}
Hej Chihuahua lovers
Jeg ville høre om der var nogen der ku hjælpe her, eller har oplevet det samme.
Jeg har fået en chihuahua hvalp da hun var 10 uger gammel, for 2 uger siden, og ligesiden jeg fik hende har hun været bange og nervøs når vi går tur efter det er blevet mørkt.
Har prøvet at træne ved at gå længere ture, men hun vil ikke gå og trækker hen mod hoveddøren. Hun bliver meget nervøs ved de mindste lyde, og kan ikke forstå hvordan det kan være.
Hun elsker at gå tur når det er lyst og ellers ikke nervøs ved noget om dagen.
Håber der er nogen der kan hjælpe
Mvh Michelle
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
Min Mickey var mørkeræd på samme måde som du beskriver. Det er dog heldigvis gået over for en del tid siden og han er 9 mdr. nu.
Tror det kommer lidt af sig selv, så længe at hun ikke får grund til at være bange for mørket.
Det vi gjorde var at tale meget med ham når det var mørkt samt lege med ham. Også nogle gange med en anden hund i mørket.
Nu er jeg ikke selv så glad for mørke så tror også det smittede lidt af... her tror jeg det er vigtigt at gøre hvad man kan for ikke at vise det.
Men igen det er forsvundet nu og han har ingen problemer når det er mørkt. Så tror bare du skal gøre hvad du kan for at give hende gode oplevelser i mørket så skal det nok komme
jan 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 217
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
Har fundet en hund at gå tur med iaften sammen med Malia, så vil lige prøve dit råd af. Håber det er noget der går over, er selv ikke helt glad for mørket, men ignorere det, da jeg ikke ønske lillefisen at være bange for noget.
Mvh
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
Lyder rigtig godt
Men tror nu ikke du skal være bekymret. Vil højst sandsynligt gå over med tiden.
mvh Tanja
Mørkerad chihuahua ??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside