Spar en hund

Spar en hund

Medlemmer: 37
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Billigt fyld til Kong og genbrugs-marvben Billigt fyld til Kong og genbrugs-marvben

DE fleste hunde elsker at få en kong eller et godt marvben - og sidstnævnte kan jo sagtens genbruges hvis man lige rengør det og putter andet fyld i.

Jeg har gjort det til en vane, når jeg skære sener m.v. fra kød, rydder op i køleskab og fryser, at komme rester af div kød og fisk, (al slags og både råt og stegt/kogt), kyllingebrusk og skind, pålæg, ½ dåse tun eller makrel, osteskorper, grøntsager o.s.v. i en pose eller plasticbøtte, som opbevares i fryseren. Når den så er fyldt, bliver den tøet op, blended evt. med æg, yoghurt, lidt olie m.v. og fyldt i marvben, som igen kommes i fryseren. (kommer lige et stykke madpapir i enderne, så fyldet ikke løber ud eller de hænger sammen) - Jeg serverer så de fyldte ben direkte fra fryseren.
På den måde udnytter man sine rester på en god måde og hunden elsker det.

Har man rigtig mange rester kan man også blande lidt rugmel og havregryn i, fordele det på en bageplade med bagepapir og bage det i ovnen v 150 gr ca 1 time, skære i tern og eftertørre ½-1 times tid. Så er der billige hundekiks.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billigt fyld til Kong og genbrugs-marvben
  • #1   24. aug 2011 smart smiley

• #2   24. aug 2011 Det har jeg også gjort! Altså genbrugt marvben. For Bellas vedkommende tager det jo 1000 år at få spist selv marvbenet. Hun spiser faktisk kun fyldet.

Billig leverpostej fra Netto er også ganske fint til marvben. Tror en pakke leverpostej koster små 8-10kr og der er til ca 3-4 marvben i en pakke. Spæd eventuelt leverpostejen op med noget havregryn/havregrød. Så får hunden jo også lidt fibre.

• #3   26. aug 2011 jeg har også nogle gange bare blødgjort deres tørfoder i vand, sådan så der bliver som en tyk grød, så i benene7kong'en med det og en tur i fryseren - stadig et hit herhjemme

noglegange kommer der lidt lækkert i også
    (leverposteg - ymer - sovs mm.)

Kommentér på:
Billigt fyld til Kong og genbrugs-marvben

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce