1.028 visninger
|
Oprettet:
kemisk kastration? {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at få Mojo kemsik kastereret.... hvad er jeres holdning om denne løsning? Han er ikke fyldt 1 år endnu, men kan se hans interesse for Mira og Malou lige pt. er ret voldsom og han er slet ik i tvivl om hvad han skal bruge sin lille stav til....
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.102
Den der chip har jeg hørt skrækkelige historier om. Noget med at det KAN virke stikmodsat, så man får en aggressiv testosteronbombe de første måneder. Og den er ikke altid til at fjerne igen, hvis man er så uheldig.
Gammeldags kemisk kastration har jeg engang talt med min dyrlæge om, men det kan man ikke dosere til så små hunde.
Og rigtig kastration er du næppe interesseret i.
Men hvor gammel er det han er? Guincho var virkelig "strid" i teenagealderen med sine hormoner, han kunne slet ikke styre dem. Men nu hvor han er blevet voksen, er det helt anderledes nemt. Men han BOR selvfølgelig som sagt heller ikke sammen med dejlige damer, de bor i andre huse på vejen, eller går bare forbi på fortovet.
Der findes et naturpræparat, som jeg havde glæde af da han var teenager. Jeg brugte det i de perioder hvor højløbske tæver gik ture tæt på vores hus. Det hedder ho-exil. Men det er ikke noget jeg vil anbefale at du bruger konstant. Det indeholder diverse ekstrakter. Jeg kan ikke huske hvor på nettet jeg købte det, men prøv evt. at google det.
Efter Guincho er blevet voksen og fornuftig, og jeg har fået hjælp til at lære at overføre hans energi på oplevelser og hjerneaktivering, har jeg slet ikke brug for de dråber mere.
Er det fordi de er tæt på løb at han er vild i varmen? Jeg husker at Guincho syntes Malou duftede ret godt, selvom hun var færdig med løb (eller var det Mira?) Nogle dufter jo bedre og i længere tid end andre, og nogle dufter i øvrigt også ekstra godt når de er omkring det tidspunkt hvor de skulle føde, hvis de var blevet parret.
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
Mojo bliver nok om 14 dage sendt på ophold hos mine forældre...
Han bliver aldrig kastereret - det har jeg en aftale med Stine om at han ikke skal. Da han på et tidspunkt forhåbenlig skal indgå i avl.... (skal bare igang med at få vist ham frem)
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
kemisk kastration?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside