{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Kemisk kastration {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi skulle have vores hund på 10 måneder kemisk kastreret men han hylede og peb og vred sig så voldsomt at det ikke lykkedes. Og få ikke at give ham traume stoppede vi Dyrelægen skulle lige bruge en gang godbidder og tålmodighed så var hun tilgivet.
Hun ville bedøve ham hvis hun skulle gøre det!
Men altså nogen som har oplevet dette ?
Eller har nogen gode råd?
Det skal siges at han er lidt en piveskid, men når han skal klippes både med saks og maskine, ingen problemer, ingen problemer med negle klip, pillet øre... men disse ting er også mig som gør det og det gør selvfølgelig ikke ondt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kemisk kastration
  • #2   13. jun 2021 Det lyder godt nok forvirrende?
    Bedøve hunden for at den skal kastrere kemisk?
    En kemisk kastration er en injektion, altså en sprøjte, et samme er en bedøvelse.
    Så kan dyrlægen ikke kastrere kemisk, så kan han vel hellere ikke bedøve hunden eller vaccinere den.


  • #3   14. jun 2021 Man bør virkelig ikke kemisk kastrere en hund på bare 10 mdr!
    Hunden er ikke udvokset, og man ødelægger fuldstændigt deres vækst ved at fjerne kønshormonerne. Risikoen for knoglekræft øges.



  • #4   14. jun 2021 nålen der anvendes til kemisk kastration er stor i forhold hvad der bruges til bedøvelse og vaccine, så den gør helt sikkert mere ondt. indføres kapsler med kanyle på mennesker bliver der vist ofte anvendt lokalbedøvelse.

    Når det er sagt så handler det vel i bund og grund om at han bliver tryg ved dyrlægen.

    og håber du har fået god information om +/- ved at kastrerer en hund kemisk når den stadig er teen . det fik jeg ikke og endte med en hund, der aldrig helt kom over det højhormonelle stadie, og den kemiske kastration virkede kun halv tid.


  • #5   14. jun 2021 Jeg bliver simpelthen nødt til at være nysgerrig på, hvorfor I vil have ham kemisk kastreret?

  • #6   14. jun 2021 Nu har jeg meget følsom skeptisk Ridgeback, der har angst adfærd omkring håndtering, så han bliver meget tit bedøvet hos dyrlægen, og skulle han kemisk kastereres, ville han også blive bedøvet, han er utrolig svær for dyrlæger at 'arbejde' med, fordi han er så bange og bider med det samme, så jeg kan sagtens forstå hvis dyrlægen vil bedøve smiley

  • #7   14. jun 2021 Kemisk kastration af en hund på 10 mdr.?
    Jeg bliver også nødt til at spørge "hvorfor"?


  • #8   15. jun 2021 Jeg tænker at I med fordel kunne lave noget håndteringstræning. Stiller mig også lidt undrende over hvorfor man kemisk kastrere en unghund?

  • #9   15. jun 2021 Det er alt alt for tidligt.

    Jeg ville overveje en anden dyrlæge. Det her lyder som en der tjener lidt ekstra på jer uden at vide hvad vedkommende gør.

    ti mdr.... nej nej. det er slet ikke en alder for den slags.


  • #10   15. jun 2021 Ville umidbart vente til at hunden overhoved begynder at lægge an på tæverne. Ellers er der slet ingen grund til at kasterer...

  • #11   16. jun 2021 #10 - at en hund "lægger an på tæver" er da heller ingen grund til at kastrere. En snor kan kurere det problem noget så nemt.
    Kastration er ikke et quickfix af problemer, der skyldes ejers forkerte håndtering af hunden.
    Kastration har så mange følgevirkninger at det bør være forbeholdt hunde med problemer i hormonbalance eller forplantningssystemet.


  • #13   16. jun 2021 #11
    det jeg prøvede at sige var, at der da ikke er nogen grund til at gøre før.


  • #15   16. jun 2021 der er vel også forskel på hvordan en hanhund "lægger an" på tæverne. jeg har da set mange velafbalancerede hanhunde, der kun viser særinteresse ved løbetid. og så var der min der syntes han skulle lave doodler på alle uanset om der var løbetid eller ej, og til sidst humpede min tæve bare jeg vendte ryggen til i 3 sekunder. Men hvilken retning de går i ved man jo først når de har været igennem teenageperioden

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #16   17. jun 2021 Jeg ville skifte dyrlæge ! En dyrlæge der synes det er okay kemisk kastrere så ung en hund, kan man ikke bruge efter min mening smiley

    Led eventuelt efter en dyrlæge der behandler homøopatisk og som kan skabe balance i hans hormonsystem, så hvis han kører højt i sexhormoner/stresshormoner (forveksles ofte) kan få hjælp, men indstil dig på, at han er teenager smiley


  • #17   17. jun 2021 Jeg er meget enig med de andre.
    Hunden har brug for sine hormoner, til at styrke både krop og sind!

    Min puddel er kastreret som 10 mrd. Han var kryptorchid og blev derfor anbefalet at få det fikset.
    Hvis jeg havde haft samme viden som jeg har idag, ville jeg ikke have gjort det!
    Det har givet ham et sensitivt sind, som han højst sandsynligt kunne være sparet for!

    Det er ikke et ubetydeligt indgreb, og slet ikke et Quickfix til adfærds problemer!


Kommentér på:
Kemisk kastration

Annonce