{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kemisk kastration
  • #2   15. aug 2018 6-8 uger. Nogle gange kommer adfærden før, ved andre efter. Jeg synes at der var forskel på Milo fra 1. til 2. gang vi prøvede.

  • #3   15. aug 2018 Nøj, det var lang tid!
    Jeg håber der kommer turbo på smiley


  • #4   15. aug 2018 Det er mega lang tid. Jeg var også virkelig utålmodig.. men bliver lidt spændt smiley

  • #5   15. aug 2018 Min arme lille hund har forstørret prostata og det gør ondt på ham ind imellem - så det kan kun gå for langsomt.

    Jeg håber at han er så gammel at der ikke bliver de store forandringer på adfærd.
    Men pelsen må jeg nok leve med ikke bliver den samme igen.
    Han ligner lort lige nu, har smidt al pels.

    Jeg håber ikke hormonerne fastholder ham i den tilstand smiley smiley


  • #6   15. aug 2018 PS. Jeg har lige skrevet en hel lang besked om, hvor positivt det har været for os. Jeg kan ikke se den her, måske mine fumlefingre har slettet den smiley

    Men i korte træk - Milos pels er slet ikke blevet så grim, som jeg faktisk troede. Og ang adfærd, har det kun gjort ham godt og taget toppen af hans stress, så vi har kunne komme ind til kernen og arbejde derfra. Meget af hans usikkerhed er faktisk væk, fordi, han slet ikke reagerer så impulsivt, som han gjorde førhen. Han er blevet generelt mere kølig. 1. Gang han blev kemisk kastreret havde han en overgang hvor hans hormoner bare rasede totalt, og jeg nåede at tænke "fuck.. så er 6 mdr lang tid", men da den havde fuld effekt, gik det over. smiley


  • #7   15. aug 2018 Jeg har også skrevet god bedring smiley den besked er også væk.

  • #8   15. aug 2018 Tak smiley

  • #9   15. aug 2018 Dyrlægen fortalte mig at det tager 6-8 uger, så skulle man gerne kunne se testiklerne er blevet mindre.
    Til gengæld stiger testosteronen så til at starte med.


  • #11   15. aug 2018 Min dyrlæge bruger implantat, med en virkning på 6 måneder eller 1 år.

    Jeg vidste ikke det også fandtes på sprøjte. smiley

    Sam er ikke kemisk kastereret, men jeg har overvejet det, da han var vanvittig i april, da naboens ene avls tæve var i løb.


  • #12   15. aug 2018 Er Ypozane afprøvet?
    Vores hanhund havde meget forstørret prostata og der havde Ypozane en super god effekt.
    Det er en pille kur som gives 7 dage og igen efter ca. 6 mdr. hvis nødvendigt.
    Vores hund fik en kur hver 6 mdr. i en del år - uden bivirkninger.



  • #13   15. aug 2018 Han skal have implantat - vi ved ikke helt om vi bare vil starte med 6 månedersversionen.

    Jeg finder det ikke logisk at implantatet skulle få testeronniveauet til at stige i starten.
    Jeg tænker da også at med en tæve i højløb herhjemme er det rigeligt højt smiley


  • #14   15. aug 2018 Ypozane er afprøvet med lille og forbigående effekt.
    Spild af tid og penge for os, men det skulle jo prøves.


  • #15   15. aug 2018 Han havde i øvrigt massive bivirkninger af Ypozanen, det var godt nok voldsomt.
    Måske på grund af ca. samtidig behandling med Bravecto.

    Han smed 2 kg muskelmasse på under 2 uger og fik forhøjede levertal og skæve blodtal.
    Det prøver vi ikke igen smiley


  • #17   15. aug 2018 Han har haft problemer med det et års tid efterhånden, så det er noget generelt.

    Men det er så klart voldsommere lige nu, den arme stakkel.

    Han får implantat på fredag, så håber jeg han får lindring hurtigt igen.
    Tævens højløb er slut indenfor et døgns tid og det vil tage en smule.


  • #19   16. aug 2018 Jeg har haft prøvet både sprøjte og implantat.

    Sprøjten virkede stort set dagen efter. Blev givet da jeg dengang havde en tæve i løb, og hanhunden blev uudholdeligt stresset. Den hjalp med deet samme.

    Implantatet blev givet af anden grund til en anden hund nogle år senere, og efter ca 4-6 uger blev der rigtig god spiselyst, hvad der ellers ikke plejede at være.
    Jeg fik i denne omgang at vide fra dyrlægen, at man næsten ikke brugte sprøjten mere, da det krævede noget ansøgning om at bruge den, og grunden derfor skulle være meget vigtig.
    Men om der er kommet ny indsprøjtning siden, ved jeg ikke. Dette er nok ca 1½ - 2 år siden.


Kommentér på:
Kemisk kastration

Annonce