{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.155 visninger | Oprettet:

Pels trimning/klipning ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen
jeg er nu her i gruppen og håber i vil tage godt i mod mig :o)

jeg må sige jeg er blevet lidt små forælsket i Shih tzuen efter jeg var på udstillingen i varde :o)

men den lange pels forskragger mig lidt,
jeg syndtes jeg har hørt og læst flere steder at man kan holde den i en hvalpe/bamse klip ?
det er så her jeg har ?

for hvor kort er det og kan man selv trimme/klippe hunden eller skal der en hunde frisør til ?
hvor meget pels plage er der når hunden er trimmet?
kan alle shih tzuer lære at blive trimmet/klippet eller kan det gå hen og blive noget af en kamp vær gang ?

jeg vil rigtig gerne høre om jeres afaringer :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pels trimning/klipning ?
  • #1   19. okt 2011 Jeg har Shih Tzu og vil sige, det er langt svære at holde dem knudefri hvis man konstant klipper dem ned, de vil nemlig så hele tiden danne underuld.

    Hvis man derimod holder dem langhåret, så er det "kun" det første år man skal trækkes med underuld, herefter vil det blive langt nemmere.

    Vi bruger ca 10 min hver 2 dag på rede 1 hund, og det kan man jo sagtens gøre til en hyggestund, skal man noget kan man sagtens trække den.

    Nogle foretrækker den korte pels fordi det umiddelbart ser nemt ud og ikke trækker så meget skidt med ind, men så bør man måske finde en korthåret hund:o)

    Shih Tzu er en skøn race og den første tids pelspleje bliver overskygget af det muntre, galde kærlige sind de har:o)


  • #2   19. okt 2011 Hejsa og mange tak for dit svar :o)
    jeg har faktis også kun overvejet kort håret hunde ind til jeg mødte to shih tzu tøser på udstillingen i varde
    jeg er helt vild med den enegi de udsente :o)
    men ja pelsplagen skrammer mig
    har en maine coon kat jeg må kæmpe med vær gang han skal børstes fordi han bare ikke bryder sig om det :o(


  • #3   19. okt 2011 Vores har lært det fra små og en Shih tzu er ret lærenem hvad det angår, de var knap 3 måneder da de bare lagde sig og sov når de blev børstet og idag ja der slanger de sig på bordet så snart vi går i gang, så det skal du ikke være nervøs for.

    Vi lærte vores hvalpekuld at de skulle børstes fra de var 5 uger så folk ikke havde de problemer, så spørg opdrætter hvad de har gjort i den forbindelse.

    Jeg forstår godt du forelskede dig i racen, en gang shih tzu altid shih tzu, de er så nemme, gør sjældent, mine følger mig over alt når vi er ude og er de med på besøg lægger de sig blot, på udstilling har de kun snor på for syns skyld, de elsker børn og alle andre hunde.


  • #4   20. okt 2011 okey lyde dejligt at de er nemme og at nogen starter med at vende dem til at blive børstet helt fra små af det er ihvertigfald lige noget jeg vil have skrevet mig bag øret så jeg husker at få sturt om det.
    jeg var/er virkelig inponeret over de to hun hunde jeg mødte så blide og rolige de var og så bare den enegi jeg syndtes de udsendte :o)
    tror mit første øge navn til dem var himmel hunde hihi
    jeg har lidt en ide om jeg skal ud og se hvordan såden en shih tzu bliver børstet for beder at kunne vuder om det er noget jeg vil kunne magte,

    for som jeg nævner har det at jeg skal kæmpe sådan med min kat virkelig gjordt mig meget itvivl om jeg magter en langhåret hund :o(
    men syndtes jeg vil se hvad det kræver at børste en og måske også slev prøve før jeg beslutter mig for noget som helt


Kommentér på:
Pels trimning/klipning ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce