1.151 visninger
|
Oprettet:
20. okt 2006 Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Hvilken jagt hund..? {{forumTopicSubject}}
Det er snart på tide jeg skal til at kigge efter en ny hund. og ville gerne det skulle være n jagt hund, men samtidig en hund der gerne ville arbejde med andre tin, uden for jagt sersonen. Derudover skal den være familiehund, sådan at forstås at den ikke må være skarp over for børn.
Jeg kan godt lide at have lidt udfordring men mine hunde.
Jeg kender ikke rigtig til de forskellige jagt hunde, men det meste jagt jeg går på er på fasan/agerhøne og snepper. Dog enkelte jagter på rådyr og ræv.
Hvilke hund kunne være god til lidt af det hele..?
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Den mest letførte alsidige stående jagthund der findes!!
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Og utrolig letførlig
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 9 Emner: 4 Svar: 15
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Den bliver som du former den - er den understimuleret er den "a paine in the ass" ganske som alle andre hunde - dog er den dog så fabelagtig at bliver du syg - så er den solidarisk og er rolig uden den kræver andet end mad og vand i månedsvis.
Den er social - let omgængelig med mennesker - og er børn hundevenlige er der aldrig problemer i den retning heller.
De tager stand meget tidligt - mine er i reglen ikke fyldt 3 mdr før de udviser fast stand. De er fødte apportører - de har i reglen stor vandpassion - er fantastiske på spor. I Tyskland bruges de all round - også på vildsvinejagt og så at sige alle avlshunde har fuldbrugsprøve.
Det ligger dybt genetisk i flere af linierne - også de der ikke er afprøvet.
Den er let at dressere - man skal bare starte tidligt med det du gerne vil den også skal kunne når den ikke er "nuttet mere".
I reglen karer de sig fantastisk på lydighedshold og er ofte de yngste med bedste placeringer.
Pelsen er der minimalt med - den tørrer på få minutter og den fælder ikke meget.
Men som udgangspunkt er det fornuftigt at besøge nogle opdrættere og så se både hunde og forhold - det kan give stof til eftertanke.
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 40
hun er rolig og overhovedt ikk bidsk eller vild på nogen måde.
men hanhundene i den race han godt være lidt vilde(vil leget og hoppper rundt)
hunhundene er lidt mere roliger. tjek gerne hendes profil. sif hedder hun.
og min far er rimlig tilfreds med hende. han er også jeger
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 9 Emner: 4 Svar: 15
jun 2004
Han har i sin tid bedt mig om indput af min race da han har skrevet noget værre vrøvl. Gad vide hvad han så har skrevet om andre racer
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Har kigget lidt på den ruhåret hønsehund, men mere fordi jeg også er konkurence menneske og den er kendt (af mig) får at tage ræveslæb..
Selvfølgelig skal jeg IKKE kigge på pelsen men jeg er ikke så meget til de korthårede hunde.
Lyder som en ok bog, den vil jeg da lige stifte nærmere bekendtskab med
jun 2004
Den er lettere end Kleineren.
Tysk langhår er også en mulighed.
Ræveslæb kan de alle
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 40
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Hvilken jagt hund..?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside