{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.181 visninger | Oprettet:

Dominans-tisser !!! :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har desværre erfaret at efter Vi fik en baby, i december har der til tider været pis på hendes legetæppe, min dyne, eller hvis jeg har haft vasketøj liggende på gulet (hvis jeg har lagt det sammen i små bunker, og ikke når at ligge det på plads)..

Vores rytme er markant anderledes nu fra før.. Min køreste går med dem kl 6.15, næste tur er eftermiddag kl 15.30 ca, og sidste tur kl 21.30 ca.. Det har ligget ret fast.. Og jeg tror faktisk at de godt kan holde sig, men at problemet ligger i eventuel jalousi og dominans??? Men er i tvivl..

Vi begynder fra idag, at min kæreste går med dem om morgen kl 6.15, og jeg går en laang tur med dem kl 15.30 når han er hjemme til at overtage bebsen, så får de en tis tur kl 18 (kun ned på græs og så op igen), og så den sidste rigtig tur kl 21.30 som min kæreste tager med dem..

Jeg tænker, hvis det ER jalousi, får de en gåtur med mig fast fra nu (det har de ikke fået før, sådan rigtig, efter vores datter kom til).. Jeg begynder at give dem aktiveringslegetøjer igen, fra idag smiley
Vi skal redde deres pels dagligt (nødvendigt da den ene har allergi), så det gør jeg fra nu af som primære..

Er der andet Vi kan gøre for at stoppe problemet?

Hvad ville I bedømme at der skulle være problemet? Er det babyen? Er det jalousi fordi min kæreste har 'overtaget' hundetjansen lidt? Er det for lidt ture?

Kom gerne med evt. erfaringer og eventuelle løsninger I har gjort Jer?

Det er oftest når der netop er lagt rent sengetøj, vakset hendes tæppe, eller det rene tøj der pisses på.. Men det sker også når der ligger tøj på gulvet (det ligger til vask foran maskinen hvis jeg vakser flere maskiner på dagen, så ligger det klar på gulvet) ... Det ka jeg selvf. bare lade være med.. men HJÆLP! Jeg bliver sindsyg af at der tisses på min datters ting, det vender sig inde i mig smiley Jeg synes det har været en rigtig rigtig hård uge! Sidste uge startede det med langtids-ventende undersøgelser på allergi på den ene hund, og det har hun så smiley
og nu det her tis-problem, og det gør mig virkleig frustreret når det går udover min babys ting, det er faktisk det VÆRSTE!!

Overvejede kraftigt at sende dem på ferie hos min mor i nogle dage for at se om det sker derhjemme (for at se om det ER jalousi) plus, at hun har en have som de 'ber' om at komme ud i derhjemme, hvis de skal noget.. De markere ikke herhjemme, da vi ikke har have, så de afventer turene..
Men har svært ved at falliterklære mig selv sådan at de skal på ferie, samt at jeg har svært ved at undvære dem.. Men det ligger tungt i overvejelsen for at teste dem af på problemet...

Kom evt med gode råd.. Er frustreret..

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominans-tisser !!! :(
  • #2   22. feb 2012 Mit gæt er at de snarere forsøger at få ting til at dufte af sig selv, fordi det giver tryghed. Men jeg er ikke ekspert på området, har ingen personlige erfaringer.
    Men jeg tænker at nu hvor du jo har en del at se til pga baby, kan de ikke undgå at mærke forandringen, der er jo ikke den samme ro og faste rutiner i huset som før, og det kan være at de reagerer på det?

    Men hvad du skal gøre ved det må guderne vide, hvis jeg var dig ville jeg ringe til en adfærdsrådgiver fremfor at gætte og prøve mig frem med andre folks råd, for jo længere tid en uønsket adfærd eksisterer, des sværere er det at komme den til livs.

    Eneste problem er at adfærdsrådgiver-besøg ikke ligger i den billige ende, derfor er vi alle tilbøjelige til at trække den lidt, før vi beslutter os for at bestille et besøg. Men lige præcis dette problem tror jeg der kunne være chance for at kunne klare telefonisk, for det har jo sådan set ret generel karakter.


  • #4   23. feb 2012 Mette: det er ikke en mulighed.. Jeg ka ik jonglere med barnevogn og to hunde, har ik mod på det, måske når vejret bliver bedre og Nikoline la sidde i en bære sele hvor hun ka kigge med ud af, men tror ik det er pga manglende ture, det er jalousi..

    Vivian: nej, få ting er som førhen.. Det er jo klart.. Jeg kan bare ikke have samme tid og priotering til dem, det ville i hvert fald være forfærdeligt - for så ville jeg priotere meget forkert hvis jeg havde det! Men de er faktisk glade nok for Nikoline, dloftsrum vildt med halen når de hilser på hende, de for lov at mysse hende, dufte til hende, ligge på hendes ting osv.. Så jeg er nu ret large i forhold til mange andre med nye bebser.. Men du har ret, mht adfærdsbehandler, men hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg ofret flere tusinde kroner den seneste uge på Felia pga allergi og dermed undersøgelser (venter på forsikring som heldigvis dækker), så jeg har ik lyst til at ofre det (endnu) .. Måske hvis det ik hjælper de andre ting jeg prøver (som er nævnt i indlægget), og tak for din besked, jeg vil starte med at ringe til dem smiley men det kunne jo være at andre, der fik småfolk til - har oplevet lignende og havde en god succes historie smiley

    Mmj: jeg tror ik som så at det er tryghed osv, de mangler, det er nok "bare" det at finde den nye plads, men ja - det er vel nyt for dem at ryge ned i rang og skaber vel nok utryghed.. jeg synes bare det er meget svært at se til at der bliver pisset når det går ud over min datters ting! Uhaa, det irritere mig virkelig!! smiley men jeg prøver fremover at være dén der går med dem om eftermiddagen når min kæreste tager vores datter, så vi får den tid og konmer ud på mere længere tur med boldkast osv.. En masse positiv energi og kontakt fra mig.. Håbede bare sådan der lige var en god/bedre/hurtigere løsning på vores store problem.. Men det er der vel ikke smiley


Kommentér på:
Dominans-tisser !!! :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce