Shih tzu pasning/pleje.

Shih tzu pasning/pleje.

Medlemmer: 100
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.042 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Shih tzu hvalp Shih tzu hvalp

Hej kæresten og mig er blevet enig om vi skal have en lille pige. Jeg har læst på mange sider på nettet og syntes ikke altid det er det samme på siderne.
Er det rigtig de som hvalp skal i bad hver 10 eller 14 dag også hver 14 dag når de er voksende hvis de er korthårdet? Og skal deres øjne vaskes med noget speciel øjn frem hver dag?
Håber i kan hjælpe smiley
Mvh Charlotte

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shih tzu hvalp
  • #1   25. maj 2012 Hej

Nej, det er ikke rigtigt.
    Vi anbefaler at man vasker hver 14. dag fra starten som hvalp. Så vænner man sig til det, og hvalpen er rigtigt lækker. Men det afhænger jo også af vejret og hvordan hvordan hvalpen nu lige ser ud. Det lærer man at finde ud af.
    Som voksen er det det samme. En kortere pels er lettere at passe med vask, men husk at også en kort pels har underuld, og skal ordnes - helst 10 min. hver dag. Så bliver det en fornøjelse for både hund og ejer.
    Og husk at at våd ST fryser. Der er ingen vandskyende pels, og det er som med vores hår. De skal tørres.

Der er ikke en speciel grund til at vaske øjne med speciel vædske. Vi bruger øjerens ved næsen og under øjnene med en vatrundel efter behov. Der er ikke specielle problemer med øjne på ST.

Håber det hjælper

• #2   29. maj 2012 Så er det da det vi har glemt, den skal bades:o)))
    Ei pjat, ja vi bader også ca hver 14 dag, mere hvis der er behov for det.

Kommentér på:
Shih tzu hvalp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce