1.042 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Svar
Shih tzu hvalp Shih tzu hvalp
Hej kæresten og mig er blevet enig om vi skal have en lille pige. Jeg har læst på mange sider på nettet og syntes ikke altid det er det samme på siderne.
Er det rigtig de som hvalp skal i bad hver 10 eller 14 dag også hver 14 dag når de er voksende hvis de er korthårdet? Og skal deres øjne vaskes med noget speciel øjn frem hver dag?
Håber i kan hjælpe
Mvh Charlotte
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.485
Nej, det er ikke rigtigt.
Vi anbefaler at man vasker hver 14. dag fra starten som hvalp. Så vænner man sig til det, og hvalpen er rigtigt lækker. Men det afhænger jo også af vejret og hvordan hvordan hvalpen nu lige ser ud. Det lærer man at finde ud af.
Som voksen er det det samme. En kortere pels er lettere at passe med vask, men husk at også en kort pels har underuld, og skal ordnes - helst 10 min. hver dag. Så bliver det en fornøjelse for både hund og ejer.
Og husk at at våd ST fryser. Der er ingen vandskyende pels, og det er som med vores hår. De skal tørres.
Der er ikke en speciel grund til at vaske øjne med speciel vædske. Vi bruger øjerens ved næsen og under øjnene med en vatrundel efter behov. Der er ikke specielle problemer med øjne på ST.
Håber det hjælper
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Ei pjat, ja vi bader også ca hver 14 dag, mere hvis der er behov for det.
Shih tzu hvalp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside