1.255 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Shih tzu hvalp Shih tzu hvalp

Hej kæresten og mig er blevet enig om vi skal have en lille pige. Jeg har læst på mange sider på nettet og syntes ikke altid det er det samme på siderne.
Er det rigtig de som hvalp skal i bad hver 10 eller 14 dag også hver 14 dag når de er voksende hvis de er korthårdet? Og skal deres øjne vaskes med noget speciel øjn frem hver dag?
Håber i kan hjælpe smiley
Mvh Charlotte

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shih tzu hvalp
  • #4   24. maj 2012 Da Shih Tzu er en lille pelshund, siger det næsten sig selv at der følger en del pelspleje med. Hunden skal dagligt have pelsen børstet, så den ikke filtrer, og have sat top og skæg.
    Hunden bades hver 10 - 14 dag med en god shampoo og balsam, og skal efterfølgende børstes og tørres med føntørre. Man skal aldrig bade en filtret Shih Tzu, da den vil bundfiltre og være umulig at rede ud.

Fandt jeg på siden www.Hunderaceinfo.dk
    Jeg syntes det lød af meget og bade den hver 14 dag smiley

• #6   24. maj 2012 Det er underlig de skriver det for jeg mente heller ikke det var godt for hunden og komme så tit i bad smiley
    Det med og rense den hver dag det er en rutine man kommer ind i smiley
    Men glæder mig til vi skal ud og vælge Uhh kan ikke vente smiley

• #10   24. maj 2012 Alle de ting vi skal bruge til hunden bliver købt inden vi køber den så vi er klar smiley

• #12   24. maj 2012 Men hver 14 dag lyder af lidt for meget syntes jeg,
    Min daværende svigermor har malteser og hun siger også og hendes opdrætter at så tit skal de ikke i bad

• #14   24. maj 2012 Hvis du spørger, hvor tit en hund skal i bad, så får du lige så mange svar, som der er brugere på HG - næsten:-)
    Jeg har selv maltesere, og de bliver vasket efter behov. Der går sjældent mere end 1 måned imellem, men nogle gange oftere og nogle gange knap så tit. Kig på hunden, hvis den virker snavset - hvilket jo tydeligt ses på en malteser - så skal den vaskes. Pelsen er også lettere at holde, hvis den er ren.

• #15   24. maj 2012 Det er rigtig smiley det var bare hvis den ikke er beskidt så man ikke bare putter den i bad bare for og gøre det. Hvis den er beskidt så skal den selvfølgelig i bad smiley

• #17   25. maj 2012 nej det har jeg ikke hørt, min datter har 5 stk og avler og det er en skøn lille hunderace. men der er jo en del pelspleje, hvis man ikke klipper den.

• #18   28. maj 2012 Mht. børste er det en karter du skal havde fat i, børst hunden hver dag, så du er sikker på der ikke kommer filt, samt at den vender sig til at være på bordet og blive ordnet - mærket igennem hver dag, neglene klippes ca. hver 14 dag.

Øjnene (lidt "snask") ordner jeg hvis der sidder noget, det er nemmest at få væk inden det tørre ind i pelsen, ellers brug en klud med lunken vand på så det bliver blødgjort og derefter fjernes med en blød frisørkam.

Jeg har indtil nu vasket klippede hunde når jeg synes der var behov for det, jeg brugte KW shampoo hvilket jeg ikke vil anbefale til en ST, nu har jeg fået købt og prøvet andet shampoo og balsam på vores han (sender pb mht. hvem du kan kontakte ang. køb af dette), det er så godt at jeg skyndte mig at købe en mere af hver dagen efter, da afstanden er lange imellem sælger og jeg ;o)
    Jeg har lige nu en ST han på 2 år pelsen gerne skulle ud på, så han skal vaskes en gang om ugen for at det skulle gøre det nemmere for mig at holde ham imens pelsen vokser ud.

Mht. en hvalp er det vist også ret tit, da de har meget underuld, har hørt at kommer man først igennem den hårde pels pleje periode skulle det blive nemmere, hvilket jeg også kunne mærke - se på andre ST'er her i weekenden hvor vi var og kigge på KSS udstilling, der var ikke nær så meget underuld som på hvalpe :o)

Synes jeg har haft set dig i anden tråd men kan ikke huske om du nævnte noget om stambog osv. kan fortælle dig at vi lige har været og kigge på en KSS (DKK) udstilling og blev ret bidt af det, det var så skønt at se en masse ST'er, så nu må der sættes ind herhjemme så vores forhåbentlig kan få sin pels ud, jeg håber du kommer til at købe med DKK bog, for det vil give dig gode muligheder for at udstille og møde mange andre ST'er, det er hamrende hygsomt :o) Men lad for guds skyld være med at klippe den hvis du går i udstillingstankerne, vores han blev købt som 8 mdr. og var desværre klippet der :o/

• #19   28. maj 2012 Glemte lige, at fortælle en Shih Tzu ikke "bare" er en Shih Tzu, der er forskel på udseende af dem om den er amerikansk eller nordiske linjer (der er også blandede linjer) så jeg vil råde jer til at finde ud af inden køb, hvad I bedst kan lide.

Vi har besluttet vi vil køre Nordiske linjer da vi godt kan lide den kraftige tætte Shih Tzu som vores han er :o)

Kommentér på:
Shih tzu hvalp

Annonce