Råfodring/barf-gruppen

Råfodring/barf-gruppen

Medlemmer: 734
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Leger efter et måltid.. Leger efter et måltid..

Starter lige med at undskylde hvis alle mine mange indlæg er lidt irriterende, men jeg er så bange før at gøre noget forkert her i starten..
Men sagen er den, at når Sisqo har spist sin mad, bliver han helt høj af alt den lækre mad så han begynder at rende rundt og lege, enten med legetøj eller bare sig selv, jeg prøver selvfølgelig at få ham til at slappe af, og det virker for det meste men der går lige noget tid og efter en 5 minutters tid ligger han sig også ned og slapper af.
Men har han spist et måltid mad hvor han har fået ben, så kommer det altså op igen hvis han begynder at løbe rundt. feks i dag har han spist kalkunhals og kyllingeoverlår , han begynder at løbe rundt og jeg siger bestemt nej tager hans legetøj og beder ham ligge sig, jeg kigger væk to sek for lige at se noget og så kaster han det hele op.
Har kun oplevet det når han har gnasket ben at det kommer op igen, men han spiser også benene rigtig hurtigt.
Mit spørgsmål er bare gør jeg noget forkert? hvis ja hvad kan jeg så gøre anderledes?
Skal jeg evt fjerne legetøjet allerede inden han får mad, så det ikke frister?
MVH Trine og Sisqo

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leger efter et måltid..
  • #1   3. aug 2012 Tror det kommer med tiden.. Mine bliver holdt i ro efter maden, men de er snart så gamle så det kommer af sig selv. De vil helst lige slå mave.

• #3   3. aug 2012 fordi jeg tænker at det er når han fjoller rundt lige efter maden at han kaster det op.. så jeg skal bare lade ham lege og kaste det op og så lade ham spise det igen (har også ladet ham spise det igen indtil videre) .
    men jeg tænker det er jo ikke fordi han finder et roligt sted at kaste det op igen, han tager sine ben med ind i stuen hvor jeg er så står han der og spiser det render lidt rundt og kommer tilbage til hvor han spiste det og her samme sted kaster han det op spiser det og falder så til ro

• #5   3. aug 2012 ja okay . tænkte bare det ikke var godt han kastede op efter et måltid

• #6   3. aug 2012 Jeg lader min selv styre det. Nogle gange kan hun godt slå mave, andre gange så går hun i aven og snuser. Jeg har ikke oplevet at hun har kastet op endnu smiley

• #7   3. aug 2012 det er heller ikke hver dag han kaster op men lige en gang imellem, men han går ikke bare rundt, han kaster rundt med pivedyr køre helt op og farer rundt smiley

• #9   3. aug 2012 var også min tanke, men anett sagde til mig i telefonen at det ikke gjorde noget at han kastede det op, bare han spiste det igen når han nu er lige tynd nok..
    Så længe vi ikke bad ham være aktiv var det helt okay..
    Og at det var meget normalt når mavesækken blev for hurtig fyldt op at det lige skulle op igen, og måske det var bevidst at han lige fik gang i maven for at hjælpe det op og få det spist langsommere næste gang:D lidt klamt, men hvis et ikke er "farligt" for ham, og man kan sige han fjerner det selv igen, så skal jeg jo bare lige køre en klud over gulvet bagefter smiley

• #11   3. aug 2012 OT Maj-Britt hvordan gik det med vapsen, er den rask igen? smiley

• #13   7. aug 2012 Jeg lader ikke Neo løbe rundt og lege når han lige har spist. Har hørt så mange gange om hunde der er døde lynhurtigt af mavevending.... Så vil jeg hellere være forsigtig og hjælper ham med at falde til ro hvis det er nødvendigt.

Kommentér på:
Leger efter et måltid..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce