{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Frustrationer med den ældre generation. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er fyldt 18, så jeg kan i teorien lade min mors mening om mine piercinger rage mig en høstak. Men jeg har altid været meget tæt med min mor, og haft respekt for hende. Hun har altid været rimeligt cool med fester, alkohol, og kærester. Jeg har fået frie tøjler, fordi hun opdragede mig under "Frihed under ansvar"-metoden. Eller hvad man nu kan kalde det. Det har gjort at jeg altid har fået gode karakterer, fulgt godt med i skolen, fulgt hendes regler etc. Jeg har aldrig røget, taget stoffer eller lign. Men alligevel, så er hun irriteret og skuffet over at jeg får piercinger. Specielt mine stretches i ørerne (På 2 mm), kalder hun idiotisk og syntes at det er en ulækker "mode".
Det irriterer mig at hun ikke bare kan acceptere at det er det jeg elsker. Det er ikke fordi jeg gør noget livsfarligt, som fx. kriminalitet, eller stoffer. Det er bare piercinger, og jeg har kun stretches, øreringe, en tungepiercing og en labret. Jeg har foreslået at jeg tager retainere i, så snart jeg besøger hende, når de er helet, men nej. Hun syntes bare jeg skal tage dem ud.
Hvorfor generer det mig så meget, at hun ikke kan godkende mine piercinger?
Jeg fik lavet mine prof. hos en piercer her i Odense, i et sterilt lokale. Min søster fik lavet sine i et køkkenstudie i Tyskland, hvor pierceren bare hakkede en nål lige igennem hendes tunge med en køkkenserviet. Jeg føler at jeg er mere ansvarlig for min krop, end min søster var med sine piercinger, men det er stadig som om min mor ikke kan acceptere at jeg har fået en tungepiercing ligesom min søster. Hvorfor spiller det så stor en rolle? Hvorfor er den ældre generation så snævertsynet med hvad den nye generation gør ved sin krop? Det er vores kroppe.

- Min frustration skulle bare lige ud. Hvordan har jeres familie reageret på jeres tusser og piercinger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustrationer med den ældre generation.
  • #1   13. aug 2012 Mit gæt på det er:
    Jeg tror at den ældre generation er bange for hvad de unge gøre ved deres krop, og ikk tror på at man kan passe på sig selv, når man gøre sårn noget ved ens krop. Og så kan de ikke se det pæne i en tus eller Piercing.
    De kan ikke se hvorfor man skal "mærke" sig selv for livet, som jeg tror det..!

    Jeg har selv fået den både ved mine piercinger og den ene lille tus jeg har mig.


  • #2   13. aug 2012 da jeg var 18år fik jeg 2 små tattoos og en pircing i underlæben.
    Mine forældre syntes det var det mest hjernedøde jeg har gjort.
    og fortalte da også deres mening.
    idag er jeg 26år har tattoos på den ene hånd, mine fingre, op af begge arme, på begge ben.. så alle sammen synlige.
    og mine forældre om mig har aldrig haft en bedre forhold smiley
    de tar mig som jeg er.
    så mon ik din mor kommer over det. ?
    ^^


  • #3   13. aug 2012 kan se jeg skal ha et stave kursus ^^

  • #4   13. aug 2012 Jeg var 12 da jeg fik piercing i næsen, 14 da jeg fik min navlepiercing, 16 da jeg fik min første tattoo og 17 da jeg fik min tungepiercing..
    Resten af mine tusser og piercinger har jeg først fået efter jeg fyldte 18..

    Mine forældre har aldrig haft noget imod det og vil aldrig få det.. Min mor, stedfar og far har selv tusser (og en hel del af dem), og min mor har piercinger..
    Min mor har altid haft den holdning at hun ikke kunne "tillade" sig at sige nej til ting som hun selv har..


  • #5   15. aug 2012 Tror din mors største problem er at hun ikke vil indse at du ikke er en lille pige mere...Tror at du bare skal se tiden an og så håber på at hun snart begynder at indse at du er som du er og at der er forskel på hvad man synes der er pænt smiley Hilsen en X-piercer smiley

Kommentér på:
Frustrationer med den ældre generation.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce