960 visninger
|
Oprettet:
Træning af alene hjemme. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg står med en hund jeg skal passe det næste styk tid. Hun er omkring de 6 mdr. men kan ikk være alene hjemme.
Har i evt nogle gode ide'er til hvordan jeg kan vænne hende til det?
Hun har det med at tisse lidt når jeg får besøg eller kommer hjem. Kan hun vænnes af med det? Min egen gjorde aldrig det.
Har helt glemt hvordan jeg trænede min egen i tidernes morgen.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.167
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 330
Men ja må bar gå ud og være lidt ude, komme tilbage, og gå lidt efter igen og så sætte tiden lidt op.
Der ikk mulighed for a hilse udenfor på hende. Men vokser hun fra det? Eller vil det måske hjælpe først a hilse når hun er rolig?
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 13
Det med hun tisser lidt når du for besøg, er fordi hun har svært ved at holde det inde samtigtig med hun også glad for gæst, hvis muligt så skal hun bare tisses godt af inden der kommer gæster og så spare lidt på hendes vandrationer indtil hun er kommet over den store glæde ved besøg.
Med hensyn til alene hjemme problemmet kan det sagtens pilles af hende, først få fat i nogen marv knogler fyld dem med leverpostej og frys dem ned, det er godt underholdning mens hun er alene grunden til hun ikk kan li og være alene er frygten for at du ikk kommer tilbage, det kan gøres således at aktiver hende med marv knoglen og går hen til nabo eller lign. Bare ikk mere ind et bare minutter af gangen så hun vender sig til at du rent faktisk kommer tilbage, så øger du gradvist tiden du er væk og du kan altid gå tilbage til kortere tid hvis det er gået for hurtigt for hende.
Begge løsninger var virket perfekt på mine hunde og den med marv knoglen med leverpostej bruger jeg stadig
Held og lykke med hende
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.167
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 330
Idag da jeg var i bad lukkede jeg døren, dette kunne hun heller ik lide.
Træning af alene hjemme.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside