{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.384 visninger | Oprettet:

Slikker i sine poter! {{forumTopicSubject}}

Misha er begyndt her på det sidste at slikke helt vildt og tit i sine poter. Jeg siger stop næsten hele tiden fordi hun slikker og slikker og slikker og det vil jo bare irritere poterne endnu mere. Den er stensikker hver aften når hun er blevet puttet og jeg går op og gør mig klar til at komme i seng, når jeg kommer ud fra badeværelset kan jeg høre hun går helt i selvsving neden under! smiley Hvis hun ligger udenfor (hvor vi ikke er) Kan jeg nogen gange se at hun slikker helt hysterisk i sine poter. Ligesom om hun skal skynde sig inden jeg kommer og stopper hende. Det er ikke bare sådan at hun lige vasker sig, hendes poter er helt plask våde nogen gange.. Kiggede imellem hendes tæer igår og synes specielt at i den venstre pote er hun en rimelig rød imellem tæerne Men har ikke lagt mærke til om hun mest gør det i den ene pote. Er godt nok ved at være bekymret, så under alle omstændigheder bestiller jeg en tid ved dyrlægen.

Men ER det bare allergi, eller kan det være flere ting, hvad tænker i? For hun klør ikke helt vildt andre steder på kroppen og hun er ikke rød på maven, i ørene eller noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slikker i sine poter!
  • #1   17. maj 2013 Det kender jeg godt - vores tæve gør det også ind imellem. Hvis de bliver ved, kan det udvikle sig til svamp. Vi klarer den med at vaske poter i Allerderm scrub, som vi har købt hos dyrlægen. Hvis det er meget slemt, kan du også få noget salve at smøre med.

  • #2   17. maj 2013 Vega gjorde det helt vildt i vinters, vi kæmpede med det i flere måneder! For at skåne poterne (hun tog heldigvis en ad gangen, så de var ikke slemme samtidig) smurte vi med zinksalve og hun fik en sko på, så hun ikke kunne slikke på poten. Det kan sagtens være en lille rift, hun har slikket på, så er det blevet fugtigt fordi det har svært ved at tørre nede mellem trædepuderne, så bliver det irriteret, derfor slikker hun mere, det bliver mere fugtigt og derfor mere irriteret, så det er simpelthen skruen uden ende.

    Jeg ville vaske poterne med desinficerende shampoo, smøre med zinksalve og give sko på - det har virket her, men det tog LANG tid. Nu hvor det endelig er fint igen, rører hun dem ikke, så jeg tvivler på det var allergi. Tror snarere det var vejsalt og fugtigt vejr der bidrog til det. Men det kan man jo ikke rigtig skyde skylden på nu smiley

    Held og lykke med det, håber ikke det er allergi!


  • #3   17. maj 2013 Hov, vi havde også en desinficerende salve, fuciderm hedder den smiley

  • #4   17. maj 2013 Håber godt nok heller ikke det er allergi! smiley Synes bare jeg tørre hende hver gang når der er vådt eller fugtigt ude, fordi jeg ikke gider have våde dapper i sofaen.. Må se hvad jeg lige gør, ringer nok til dyrlægen og lige snakker og gøre hvad de synes. Gider bare heller ikke give 5-600 kr for de kan sige, nej det skal bare gå væk af sig selv F.EKS :s

  • #5   18. maj 2013 Det hjalp slet ikke på Vega bare at tørre, det eneste der hjalp var salve og fred for slikken smiley

  • #6   18. maj 2013 Okay.. smiley

Kommentér på:
Slikker i sine poter!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce