{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Barf af hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Min mor har fået en lille ny hvalp som hun gerne vil barfe fra starten af. Jeg barfede selv Bailey fra dag et af og havde skrevet alt det ned som jeg fik af vide af en avler der selv barfede alle sine hvalpe, men jeg kan ikke finde det. Så jeg håber at i lige vil kigge lidt på det jeg kan huske og så måske komme med lidt indput og svare på det jeg ikke kan huske. På forhånd tak.
*Startede selv op på kylling med en masse halse, men kan ikke huske hvornår jeg begyndte at give andet kød, mener at de helst skal vente lidt med det røde kød, men er ikke sikker.
*10% af deres kropsvægt ca.
* Kan ikke huske hvornår de må få kallun mener at de skal være ca 6 md?
*Gav hypenpulver for at lette optagelsen af kalk.
* De skal have ben i alle deres 3 måltider,
* Mener at de skal have indmad på samme fordeling som voksne hunde, men er ikke sikker.
Har jeg glemt noget eller er der noget jeg har glemt.
Jeg kan ikke helt huske hvilken race det er hun har fået men hun kalder det en bomuldshund, den er ihvert fald ikke ret stor ca 400g som 8 uger, så det skal jo være bløde ben og brusk den skal have.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barf af hvalpe
  • #1   22. sep 2013 Samme % fordeling som voksne.
    dvs eventuelt lidt mere letfordøjeligt ben..

    Når jeg har haft hvalpe begynder de at få råt når de er 18 dage gamle..
    inden de flytter hjemmefra har de både fået kylling, hest, lam, okse og hvad jeg nu ellers kan finde til dem..
    De får også kallun fra som en del af deres mad fra start af..

    Men jeg regner kallun som en del af de 10% af fodret der består af indmad.


  • #2   22. sep 2013 Jeg siger mange tak, så husker jeg ikke helt forkert, jeg mente bare ikke at man gav dem kallun. Hvilken ben giver du udover fjerkræ. Det er jo en bette en så hun kan nok ikke gnave de store ben, men lammeriben er vel det der er nemmest at knuse eller va?

  • #5   23. sep 2013 Lammeben og halse bruger jeg som gnave ting fra start..
    Når hvalpene er små vil jeg helst gi ben så store at jeg ved de ikke lige kan sluge dem..


Kommentér på:
Barf af hvalpe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce