1.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvalpe - barf? Hvalpe - barf?

Hej,

Jeg skal til at have hvalp om 3 uger. Jeg har Aslan i forvejen, som bliver barfet.
Er der nogen herinde som har forstand på det, når en hvalp skal overgå fra Alm foder til barf? Skifter man på samme måde som med en voksen hund?
Jeg har læst at hvalpe skal have 5% af deres kropsvægt indtil de er 1 år smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe - barf?
  • #1   5. jun 2022 2% til de er 6 måneder, 5% til 1 år og derefter 10% smiley

• #2   5. jun 2022 Frk. Jensen, det må vist være omvendt. Det er er i hvert fald 2% af voksenvægt smiley ellers kommer man også ud i nogle utrolig store mængder mad hver dag.

Det er længe siden, at jeg har haft hvalp, og Atlas var allerede på barf fra opdrætter, så jeg kan desværre ikke svare på dine spørgsmål Julia.

• #3   5. jun 2022 2% er når de er voksne. Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig en hvalp skal have. Så skal hun kun have 20 gr om dagen.

• #4   5. jun 2022 Aslan får kun 2% nu, hvis han skulle have 10%, så kunne han trille.

• #5   5. jun 2022 åh ja selvfølgelig omvendt smiley

• #6   5. jun 2022 Jeg har brugt ca 2% af forventet voksenvægt til hvalpe, og så set på hvalpen om det er for meget eller for lidt.
    De store (irske ulve) har fået en hel del grønt i vækstspurten.

• #7   5. jun 2022 Kender du De Sunde Dyr ved Majbølle?
    Lotte som ejer butikken barfer selv sine Huskies og hvalpe.
    Jeg kan anbefale dig at kigge forbi hende. Hun er vældig god til at rådgive. Du kan finde hende på nettet og på Facebook.

• #8   5. jun 2022 Ja, hun hjalp mig med Aslan. Da jeg skiftede over da han fik allergi smiley kører ned til hende og snakker med hende.

• #9   5. jun 2022 Fantastisk sted!
    Jeg sender virkelig mange af mine kunder dertil. Hundenes slikbutik hahaha.

• #10   5. jun 2022 Procenterne er altså kun vejledende. Funky får omkring 2% og Kapow får 3,5% for at holde vægten. Funky er råfodret fra start og jeg skiftede hende bare over. Starter altid på kylling også introducere jeg langsomt andre kilder efter 3 dage.

Dagens ret: et svineribben, et svineøre og i bunden ligger lidt hjerte. Dertil banan, peberfrugt, og en hakket blanding fra haven af mælkebøtte, basilikum og skvalderkål vendt i olivenolie og æblecidereddike.

profilbillede
  • #11   5. jun 2022 Louise, ja det er så fedt at komme der! Jeg tror jeg kører ud forbi hende i næste måned, når hvalpen er faldet til smiley Ved jeg får tørkost med fra opdrætter

• #12   5. jun 2022 Donk! Wow en lækker menu! Kan godt se at Aslan er lidt fesen. Men han vil ikke spise tingene hvis de er blandet. Så han får grøntsager i løbet af dagen

• #13   5. jun 2022 Tak smiley

Det er da skørt han ikke vil spise det blandet, kan godt se det måske begrænser det lidt

• #15   6. jun 2022 Du får lige dagens ret i dag også :

Kyllingefod, kyllingelår, hakket kylling, æg med skal og agurk

profilbillede
  • #16   6. jun 2022 Ren luksus menu! Må se at blive lidt mere kreativ smiley

• #17   6. jun 2022 Har lavet et fotoalbum hvis det er.. Kan anbefale bogen The forever dog, den er mega god

• #19   7. jun 2022 Isabelle, nej det er rigtigt. Men må lige prøve med æg til ham, se om han gider. Han er ret sær på madfronten

• #20   7. jun 2022 Han spiste da gulerødderne smiley Hestekødet røg lige ned

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 903
    #21   8. jun 2022 Herhjemme giver jeg forskellige grøntsager/frugt et opkog i vand der kun lige dækker bunden af gryden og blender dem, ca. en gang om måneden. Blandingerne er forskellige fra gang til gang men jeg har altid græskar, broccoli og spinat som basis. Fryser det ned i portioner til 4 dage.

Jeg har 7 hunde og jeg gider ikke bruge tid på, at stå og sortere i grøntsagerne om hvem, der spiser hvad smiley Og på denne måde kan de ikke sortere det fra smiley

Jeg køber hakket kød og roder de blendet grøntsager/frugt ned i det, når de skal have ben får de det udenfor måltiderne eller hvis det er kødfuldt som et måltid uden grøntsager den dag. Fordelen ved hakket kød og blendet grøntsager/frugt er, at man kan give pulvertilskud uden, at de kan sortere det fra f.eks. barf vitaminer smiley

Det skal være godt, men det skal også være nemt, ellers kan man gå død i det smiley

• #22   8. jun 2022 Tak - men mit spørgsmål var nu egentlig om man lavede samme skift på hvalpe, som med hunde, når de skal overgå til barf smiley
    Har styr på hvad de skal have for at få alt det de skal bruge smiley

• #23   8. jun 2022 Voksne selvfølgelig

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 903
    #24   8. jun 2022 Men tråden havde udviklet sig smiley Derfor jeg kom med input smiley

Her hos os er der ikke forskel på voksne eller hvalpe i foderskift smiley

For 3 mdr. siden fik jeg en tørfoderhund på ferie (endte med at blive her permanent) Han røg direkte på foderskift, men herhjemme er det altid skift fra tørfoder til kogt eller råt, aldrig den anden vej rundt og det gør måske en forskel.

Kommentér på:
Hvalpe - barf?

Annonce