{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.031 visninger | Oprettet:

Hvad kræver en samojede fysisk? {{forumTopicSubject}}

Første gang jeg kom til dyrlægen for at vaccinere min Zarina, var det første dyrlægen sagde, at en samojede skulle have meget motion. Andre steder har jeg set samojede præsenteret som en "familiehund" så man får indtryk af, at den ikke kræver met meget. Selv prøver jeg så vidt det er muligt at gå en ca. times tur med Zarina hver dag foruden at vi har hegnet en del af vores mark ind, hvor hun kan løbe frit når jeg lufter hende om morgenen. Det er måske ligeså meget mit behov som Zarinas, men jeg kan se, at hun trives med det. Hvad med samojeder i byerne, får de det de kræver rent fysisk og/eller er det i orden at samojeden kun luftes i en indgjerdet have? I den forbindelse har jeg hørt én udtale (jeg husker ikke om det var Irene Jarnvig eller en repræsentant for DKK) at alle hunde som en tommerfingerregel har behov for en ca. halv times gåtur 3 gange om dagen for at få tilfredstilt sit behov og at hunde i byerne ofte har det bedre end mange hunde på landet fordi hundene i byerne kommer ud og gå (og snuse) hver eneste dag.

Men hvad ville I svare at en samojede kræver fysisk af motion og fysiske rammer, dersom I bliver kontaktet af én som gerne vil købe en samojed hvalp/hund?

Når det gælder samojeden fysiske krav kommer nok også pelspleje ind. Hvor tit strigler/børster i jeres hunde?

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hvad kræver en samojede fysisk?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce