1.031 visninger
|
Oprettet:
Baglænskædning. {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde der har nogle gode links om baglænskædning i forbindelse med træning?
Jeg har ledt som en sindsyg, men kan kun finde i forbindelse med apport, og jeg ville gerne læse mere om det.............
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Efter sigende skulle man få en fantastisk stabil hund på den måde, da du hele tiden starter op med det færdige resultat, som så bliver banket ind i hovedet på hunden gang på gang på gang.
Smider lige et link, så du kan se princippet i det.........
(link fjernet)
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
jun 2005
Men jeg synes det lyder så spændende og rigtigt jeg gerne vil sætte mig mere ind i det............
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
F.eks. rundring, har man haft en smule problemer med halsgivning på "død" genstand, så laver man små fremadsendelser på "død" genstand.
Så starter man med at binde hunden til et træ, går 20 skridt væk, og hænger en jakke op i et træ,
Man klapper på jakken og taler med jakken, uden at man se på hunden, så går man tilbage til hunden, og slipper den, med kommandoen rundere.
Når hunde gi hals, går du frem til jakken og taler med jakken ud at se på hunden, så har men bolden / bideskin klar - og når hunden er giver halse, så kommer belønningen.
På denne måde kan man lære hunden, at der er en belønning ved at gi hals på "død"genstand.
Når det så er lykkes et par gange, og der har været positiv oplevelse for hunden, så stopper man for den dag.
Man skal aldrig blive ved, for så løber hunden sur i det, og så bliver det negativet.
Babett.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
Det er såmænd ikke så kompliceret, du starter bare med afslutningen.
jun 2005
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 10
HIlsen Nina
Baglænskædning.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside