{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

har lige været på hunde jagt {{forumTopicSubject}}

Ja nu er jeg lige kommet hjem fra det man kan kalde dagens motion...

jeg sad inde og slappede af mens mine hunde legede i haven.. pludselig skælder de meget ud, og jeg går ud og kigger... ude foran mit hegn står en stor hvid slæde hund, og snakker med mine hunde..

jeg lukker mine egne hunde ind, og får lokket hunden ind i min have, hvor jeg giver den vand og tjekker for halsbånd, det havde den ikke på.. jeg nussede den lidt, og fandt så en snor til at sætte om halsen så jeg kunne finde ejeren.. men da jeg fandt snoren, tjah så blev hunden "sur" og gøede og knurrede og så kunne jeg IKKE komme til den..

den stak så af.. jeg fulgte efter, for den skulle da ikke bare rende rundt i byen og risikere at blive kørt over... der kommer så en anden pige og hjælper mig, hun får lov til at skylde i brugsen for en pose godbider.. som hunden også gerne vil have,, men vi kan bare ikke komme til den...

til sidst render den fra os... vi finder den igen, i dens have (går vi ud fra, for der har vi set en hvid slædehund før)..

haven er hegnet ind med "hønsetråd" med stød i, som er måske 80-100 cm.... hvordan hunden er kommet ud, det aner vi ikke... heller ikke hvordan den er kommet ind igen...

vi forsøgte at banke på døren men ingen var hjemme...


Hvad er det rigtige at gøre i sådan en situation???

ringe til politiet?? (altså hvis der er en fri hund i nabolaget???)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har lige været på hunde jagt
  • #1   8. jun 2007 Ja det er faktisk det man skal.
    På vej hjem fra dyrlægen en dag, så jeg en hønsehund løbe løs. Vej er temmelig befærdet derude, så jeg ringe til politiet. De ansvarfulde ejere ringer nemlig selv til politiet så de kan fortælle ejeren hvor hunden er blevet set.
    Selvfølgelig kørte jeg efter hund, og siger dig sådan en kan løbe rigtig stærkt, og heldigvis løb den sin ejer i møde...


  • #2   8. jun 2007 den her slæde hund løb flere gange ud på vejen... "hovedganden" i byen..

    jeg kunne jo egentlig være lige glad, det er jo ikke min hund.. men ville bare have SÅ dårlig samvittighed hvis jeg intet havde gjort, og den så var blevet kørt over, og måske havde foresaget en bilulykke hvor der døde mennesker


  • #3   8. jun 2007 Ja det vil man jo helst ikke. Men hvis det ikke er første gang, så havde jeg ringet til politiet, for så burde de køre ud og snakke med ejeren, så det ikke sker igen.

  • #4   8. jun 2007 hunden har flere gange siddet bundet foran bodegaen i flere timer uden vand.. og jeg fandt den også en gang i bilen foran bodegaen, der havde den siddet der i 5 timer uden et vindue åben.. men ejeren kom ud lige inden jeg ringede til politiet

  • #5   8. jun 2007 Vi fandt en hund som var stukket af.

    Vi ringende til politiet da det var at vi ikke kunne få fat på den på det nummer og vi inde og se hvor den bode og det var rigtig langt væk, så vores bud var at den blev passet og så er det nemt at få frat på dem.

    Men heldigvis har politiet nogle gode redskaber og han fandt frem til dem hvor den var hos og hun kom og hendede den.

    Men så finder man ud af hvor utaknemelig at folk er. Den ejeren kom sagde hun bare om det var os der havde den Rottweiler som gøet når man gik forbi (mellem linierne sagde hun få styr på jeres hund, og han gør 2 gange og der er mange andre hunde hernede som er 100 gange være). Men så var det bare lige hun sagde at hedes hund stak af for et godt ord og hun kunne overhovedet ikke kalde den til sig... Ja hvem er det der skal have styr på sin hund.
    Og sagde hun tak... nej nej da hvad er det.
    Politiet sagde også at det ikke var første gang med den hund, og hvis den kommer igen får jeg dem til at hente den lige med det samme så må hun selv arbejde i at få den igen.


  • #6   8. jun 2007 jeg ville nok finde tlf nr til personen (når man kender adr ja så kan man jo gå ind på krak og finde det den vej hvis de ikke har hemmeligt nr.) og så ringe til dem og fortælle dem hvad der er sket så de er opmærksomme på at hunden har været ude og at der må være et hul i hegnet et eller andet sted....

  • #7   8. jun 2007 som du skriver det der at den mange gange står foran en bodega eller i bilen så ville jeg måske skrive ned hvornår jeg så den i et par dage derefter ville jeg ringe til politiet og fortelle hvad jeg havde erfaret og hvor personen boede og det....

    for sådanne noget er simpelthend forfærteligt og man skulle ikke have hund..... :o(

    bliver sku så gal


Kommentér på:
har lige været på hunde jagt

Annonce