{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

mobil på afbetaling {{forumTopicSubject}}

jeg har en mobil hvor skærmen er helt i stykker nu og skal nok have en ny (tænker ikke det kan betale sig at få den lavet da det ikke er en ny telefon og den er begyndt at drille lidt i forvejen..Jeg vil gerne have en Huawei p30pro, men jeg har ikke lige 6-7000 at hive op, så jeg kom til at tænke på om det er for dyrt at købe den på afbetaling? Jeg tænker selvfølgelig på renter osv..og hvis det ikke er, hvor skal man så købe den?

undskyld eventuelle stavefejl, men jeg kan ikke se hele skærmen ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mobil på afbetaling
  • #2   18. sep 2019 Altså den kommer jo nok med garanti til at koste mere end de 6000-7000 kr på afbetaling (du ved renter, gebyrer, ÅOP smiley ). 6000-7000 kr er i min bog i forvejen temmelig dyrt for en telefon smiley At låne 6000-7000 kr til noget som er 'nice to have' og ikke 'need to have' er i min optik absolut no go smiley
    .... men økonomisk er jeg jo nok en dinosaur; jeg sparer op før jeg køber noget.


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #3   18. sep 2019 Hvis du køber en mobil hos et teleselskab kan man oftes lave en aftale med dem om at betale et hvis beløb hver måned, and på hvor længe du vil betale af på den. smiley

    Hvis man ikke køber over et teleselskab, ville jeg bare spare op til en ny hvis det var mig. smiley


  • #5   18. sep 2019 Kig evt hos Blue City.

  • #9   18. sep 2019 Medmindre det er rente og gebyrfrit, så er der kun en ting at sige.

    Nej, bare nej!

    Glem det.

    Er ÅOP der i mod 0,0 og du har de penge om måneden til den slags, så er der som ikke noget galt i det. Så er det sælger der betaler for omkostningerne i forbindelse med lånet. smiley

    Til gengæld vil jeg være ærlig og sige, at har man ikke 6000 kr. til en telefon kontant, så vil et afdrag på bare 250 kroner, være at spænde buen ret hårdt normalt. Køb dog sidste års Huawei topmodel brugt, dem kan du få kastet i nakken til næsten ingen penge. Du vil formodenligt ikke kunne mærke forskel alligevel.

    Den eneste mobil der holder en bare nogenlunde fornuftig gensalgsværdi er æblet.


  • #10   18. sep 2019 Du sparer over 2.000kr ved at købe den på afbetaling hos Telia (så jeg lige på deres hjemmeside) smiley

  • #11   18. sep 2019 Med abonnement vel at mærke..

    Huawei P30 Pro 128GB uden abonnement: 6.323 kr.
    Mobilrabat: 2.300 kr.
    Huawei P30 Pro 128GB med abonnement: 4.023 kr.


  • #19   18. sep 2019 Lærke

    Meld det til din forsikring, så kan du få et lille tilskud, hvis du har elektronikdækning i din indbo, mener jeg det er.


  • #20   18. sep 2019 Alle mine iPhones har jeg købt som Nicole. Også selvom jeg har til den kontant. Nul gebyr, nul rente ovs. Så kan jeg ærlig talt ikke se fordelen i at smide pengene på en gang.

  • #21   18. sep 2019 ^ jeg har bare valgt børne abonnement til mine nye telefoner til 50 kr i mdr. og så bare beholdt mit normale nummer ved en anden udbyder.

  • #23   18. sep 2019 Enig med Nicole. Masser af teleselskaber sælger telefoner på afbetaling uden renter eller gebyrer.
    Jeg har altid købt telefon sådan gennem Callme eller CBB. Det fungerer fint smiley


  • #27   18. sep 2019 Alle mine telefoner igennem Callme er købt på afbetaling. Intet problem, man skal bare huske at man nok ikke skal betale af i flere år, da nogle telefoners levetid ikke er så lange mere smiley

  • #28   18. sep 2019 Sidste 4 IPhones købt på afbetaling hos 3. Ingen gebyrer og ingen renter... 3 fordi jeg bruger den i udlandet og det koster gratis smiley

  • #29   18. sep 2019 tusind tak for alle de brugbare svar, jeg må lige overveje hvad jeg gør

  • #30   18. sep 2019 John jeg har en lille smule svært ved at gennemskue hvad de advarsler mod huawei indebærer? Nu sagde min kæreste lige at han havde hørt at man ikke kan bruge sin nye huawei mobil i DK næste år, hvad går alt dette ud på?

  • #32   18. sep 2019 Okay, helt i orden. Jeg prøvede at kigge på det link du sendte, men jeg blev lidt forvirret over om man så ikke kan bruge sin Huawei når det er. Mon en sælger er ærlig omkring det hvis man spørger?

  • #33   18. sep 2019 lige et tillægs spørgsmål, hvilken af disse 2 har det bedste kamera?
    huawei p30pro eller Samsung note+? Det skal være god til at fange bevægelser og bare generelt være skarpt og godt. og selve telefonen skal selvfølgelig også være god og holdbar.


  • #34   18. sep 2019 #30 Her er et link mere..

    The Huawei Ban: Explained!
    www.youtube.com/watch?v=qZGpmWrVSaU&t=99s

    #33 Note 10+ vinder med en lille smule, men det er nok så lidt du ikke lægger mærke til det.. Jeg havde taget Note 10+ hvis jeg var dig. Der er mindre bugs og flottere design (synes jeg). Desuden slipper du for alle problemerne med at opdatere osv..


  • #35   18. sep 2019 Den virker nemlig også rigtig fed, og jeg er vant til Samsung.. og den har på ingen måde et ringere kamera end huawei?
    Jeg må se om de har den i en butik i morgen, så jeg kan se den i virkeligheden


  • #36   18. sep 2019 og den har på ingen måde et ringere kamera end huawei?

    P30 pro kan zoome længere ind, end note 10+, når der tages billeder..

    Men gå evt. på Youtube og skriv "Galaxy Note 10 Plus vs Huawei P30 Pro" og se nogle af videoerne hvor de sammenlignes smiley


  • #37   18. sep 2019 Du kan også altid sammenligne kameraer på www.dxomark.com

  • #38   18. sep 2019 Jeg må lige se nogle videoer i morgen smiley nu bruger jeg ikke zoom voldsomt meget, og tænker heller ikke det er direkte dårligt pp Samsungs? Ved du noget om batteri? min nuværende holder ikke strøm særlig godt ift min kærestes huawei

  • #39   18. sep 2019 Bruger heller ikke rigtig zoom på mobilen.. Synes bestemt ikke det er direkte dårligt på Samsung.
    Måske er nat billeder bedre på p30 pro i øvrigt.. -men det er nok en smags sag...

    Batteriet er ret godt. (Note 10 + versionen har bedre batteri end note 10).

    Den lader vist ikke lige så hurtigt op som en p30 pro, men det tager stadig under halvanden time..

    Du kan købe en 45W oplader til Note 10+ og få det til at gå lidt hurtigere.

    Hvor lang tid de holder i forhold til hinanden ved jeg ikke rigtig.. Det må du også kunne finde noget om på youtube smiley


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #40   19. sep 2019 Der er en som jeg er uenig i, en telefon kan sagtens leve i mere end 1 år, så længe man behandler den ordentlig, alle telefoner jeg har haft har levet i mere end et år, har haft forskellige mærker, den jeg har nu er snart 2 år og er stadig som da jeg købte den.
    Har så heller ikke tabt mine og har aldrig smadret en skærm på mine telefoner, har rent faktisk aldrig haft brug for reparationer.

    Jeg ville dog ikke købe brugt, er en person der fortrækker nyt når det gælder elektronik.
    Har prøvet at købe brugt og det var ikke gode oplevelser, men hver sin mening på det punkt. smiley


  • #42   19. sep 2019 @Nicole.
    Den tankegang er ellers meget simpel.

    6000 kr. er hvad alle burde have liggende til uventede udgifter. Ellers lever man fra måned til måned. Det er ikke rart psykisk eller økonomisk særligt smart.

    Altså, der er intet galt i at tage et ÅOP 0 nul lån, men aldrig spænd buen hårdere end at du kan betale dig ud af det kontant, medmindre vi taler fast ejendom.

    Det er sådan, dem der har penge nok gør. Det har ikke noget med indkomst at gøre, selvom høj indkomst eller opsparing naturligvis giver bedre muligheder for forbrug.


  • #44   19. sep 2019 @John.
    Jeg ville ikke sige ungdommen ikke kan forstå det. Jeg kender nemlig mange unge, som har en langt større formue (med unge mener jeg under 30 år), end jeg formodenligt nogensinde kommer til, netop fordi at de har levet efter den tankegang fra de var helt unge (altså de startede som studerende).

    Jeg fattede det først selv, da jeg var på den anden side af 40 år.

    Faktisk, søger jeg gerne økonomiske råd fra helt unge mennesker, som er både klogere og mere erfarne med privat økonomi end jeg er. Det er helt vildt så kloge og økonomisk bevidste de er .

    Hvis du keder dig en dag, så søg på "FIRE Danmark". Da jeg læste lidt om det, så måtte jeg altså i gang med den helt store rengøring oppe hovedet. smiley


  • #45   19. sep 2019 Jeg kommer nok bare aldrig til at forstå behovet for en mobil til 6000+ smiley 315 kr i 24 måneder er stadig over 7000 kr smiley
    Og ja, jeg er økonomisk meget gammeldags og har fået sætningen 'man bliver kun rig ved at bruge mindre end man får ind' fået indprentet godt og grundigt smiley


  • #46   19. sep 2019 Mette jeg bruger min tlf til alt, det er både en computer, bruger den på min rejser til alt praktisk i forhold til hotel osv, redigering af billeder, kort til mine vandreture, al kontakt til familie/venner i udlandet (som intet koster), og ja kunne blive ved. Det er det eneste teknik jeg egentlig har, som er nyt. Computer er gammel og bliver ikke brugt mere.. tv er også gammelt.

    Jeg kunne sagtens smide alle penge på en gang, men uden renter og gebyrer ser jeg ingen grund til det.


  • #47   19. sep 2019 Om man køber på den ene eller på den anden måde er mig inderligt ligegyldigt. Bare man er i stand til at konsekvensberegne sine handlinger.
    Jeg har i øvrigt ingen intension om at være rig. Økonomisk tryghed er målet for mig.


  • #48   19. sep 2019 Mine mobiler, tv osv er betalt kontant, så er det ude af verden. I tilfælde af der skulle ske mig noget, er der styr på det.

    I forbindelse med en anden tråd, omkring hundepriser, kan jeg godt smile lidt.
    Når man brokker sig over hunde priser, får man altid at vide at den ikke koster mere end eks TV og det køber man med glæde. Jeg kan ikke helt huske formuleringerne, men noget i den stil.
    Mobil, tv osv kan man købe på afbetaling, uden renter osv, hvilket der også anbefales i denne tråd. Og det må folk helt selv vurdere hvad de vil.

    MEN man skal ikke nævne at købe en hund på afbetaling, for så har man ikke råd til alt det andet til hunden. Eller er holdningen blevet en anden?

    Det er i bund og grund det samme, altså en vare.

    Der er selvf nogle helt andre følelser omkring hunde, men det fik mig alligevel til at smile lidt smiley


  • #49   19. sep 2019 @Marianne.
    Der er da forskel på et rente og gebyr frit lån, i forhold til at købe en hund på afbetaling.

    Det sidste er jo et kontantlån og der er ÅOP med garanti over 12 procent. Det vil blive en meget dyr hund.


  • #50   19. sep 2019 Martin

    Måske har jeg misforstået noget.
    Jeg tænker afbetaling af hund, uden renter osv. Måske jeg bruger forkerte ord, det beklager jeg.




  • #52   19. sep 2019 @Marianne.
    Arh, det er mig der er lidt nørdet på dette felt.

    Banker/udlåns virksomheder vil normalt ikke låne penge ud til levende dyr. Det vil sige, at eneste mulighed for at låne til den slags, er et kontantlån (høj ÅOP).

    Et rente og gebyrfrit lån, det er helt udelukket. Det kan jeg godt garantere dig.


  • #53   19. sep 2019 Martin

    Okay, så er det mig der bruger forkerte udtryk.

    Fru Jensen vil rigtig gerne have en hund, men den koster 10000kr. Det har hun ikke råd til, så hun spørger opdrætter om hun må betale et beløb hver måned, til de 10000kr er betalt.
    Lad os bare sige 1000kr.
    Opdrætter siger ja, giver hende hunden og hun betaler 1000kr til opdrætter i 10 mdr.
    Og så er den sag ude af verden, uden renter og andet


  • #55   19. sep 2019 John

    Det tror jeg også, men jeg skal ikke afvise det også sker ved tavleopdræt, men det er nok ikke noget man snakker om smiley


  • #58   19. sep 2019 Bare rolig John... der sker intet i mit hoved... måske du er gammeldags smiley

  • #60   19. sep 2019 "... der sker intet i mit hoved... "
    Lidt bekymrende, men det anede mig, Louise. Tøhø


  • #63   19. sep 2019 Gad vide hvad der ville ske, hvis alle stoppede med at købe på afbetaling og at låne penge.
    Det ville være noget af en samfundsøkonomisk bombe.

    Sandheden er jo, at det netop giver mange flere råd - mennesker, der slet ilke ville købe, hvis muligheden ikke var der.

    Økonomisk mådehold er gift i et samfund..


  • #65   19. sep 2019 John, vi har brug for at folk låner penge.
    Det er klart at lån med 0 i renter og gebyr udelukkende har den fordel at de muliggør et køb (hvilket har stor værdi i sig selv), men hele vores pengeindustri er baseret på at folk låner.

    Hvad der helt præcist er galt i det kan jeg ikke se, men det lyder næsten som om det er en moralsk brøde...

    Betaler man hvad man skylder, er man udelukkende med til at holde gang i hjulene. Uanset om man betaler nu og her eller overlangs.



  • #68   19. sep 2019 Det kan være du tjekke hvor mange der optager lån i alt.
    Det er jo altså de få, der ikke gør.

    Hvad man vælger for sig selv er en privatsag, men jeg afstand fra at påstanden om, at låntagere har mindre stabil økonomi end ikke-låntagere.
    Det er slet og ret vrøvl.



  • #69   19. sep 2019 Kan I slet ikke se, at alle de smarte låne-/finansieringsmuligheder kun tjener til at øge de store multinationale selskabers profit? I-phone og Samsung kunne slet ikke sælge deres overprissatte produkter, hvis ikke de solgtes på disse lempelige vilkår. De ville i stedet være piskede til, at regulere prisen ned, så den passede til markedet.
    Samfundet som sådan har ikke brug for, at vi låner penge.


  • #70   19. sep 2019 Nu er de store multinationale selskaber ikke de eneste her til lands smiley


  • #71   19. sep 2019 John igen ... jeg har pengene .. nok til flere telefoner .. men vælger stadig afbetaling.

  • #72   19. sep 2019 Søren ja men nu ved alle det smiley

    Er glad for at i mænd er så kloge og fornuftige smiley


  • #73   19. sep 2019 Tak, det var sødt sagt smiley

  • #74   19. sep 2019 @CH.
    Det er jo en sandhed med store modifikationer. Klart er det ikke i en stats interesse at borgere bare puger penge sammen på en konto.

    Men lån er for det meste kun en byrde for de fleste almindelige økonomier.

    Jeg vil i mit liv, købe nøjagtigt det samme antal mobiler, uanset om jeg køber dem på afbetaling eller kontant. Endda samme model.

    Du blander forbrug og lån sammen i en stor pærevælling.

    Lån er roden til økonomisk uføre for de fleste.

    Rente og gebyrfri lån er ok, såfremt man benytter muligheden for at holde sin likviditet høj, ikke fordi at man ikke har pengene. Har man ikke det, så skal man ikke købe.

    Men guderne skal da vide, at jeg er en af dem, der ville blive meget ked af det, hvis alt for mange begyndte at tænke, som jeg argumenter for. smiley


  • #76   19. sep 2019 John tosser vil altid gøre sådan noget smiley

  • #77   19. sep 2019 @John.
    Se det er en "Velkommen til luksusfælden" kandidat.

    Orv, hvor ville jeg blive ked af det hvis det var mit barn.


  • #79   19. sep 2019 Jeg bruger afbetaling uden renter osv til briller. Jeg mærker ikke den månedlige udgift, og jeg kan så få nye briller hvert andet år når lånet udløber. Passer perfekt med, at så skal styrken alligevel ændres ( snart muldvarp smiley )

  • #80   19. sep 2019 Tror der er nogen, der sidestiller alle typer lån med kviklån....

  • #81   19. sep 2019 "Lån er roden til økonomisk uføre for de fleste"

    Mener du dermed at de fleste, der låner, kommer i økonomisk uføre?

    I givet fald tror jeg godt jeg kunne tænke mig at se lidt der bakker den påstand op....



  • #82   19. sep 2019 @CH.
    Det troede jeg egentligt ikke nogen ville spørge om.

    Det er underforstået i det jeg siger, at lån kommer de fleste til at tage i deres liv. Om ikke andet huslån eller billån.

    Ændrer ikke på, at lån er den største årsag til økonomisk uføre, det er almen viden.


  • #83   19. sep 2019 Ville aldrig låne til en bil.. Men bolig og mobil er okay i mit hoved. Selvom jeg også er opdraget til at betale kontant (som en rigtig gentleman) smiley

  • #84   19. sep 2019 Brillerne synes jeg også lyder okay i øvrigt.

  • #85   20. sep 2019 Det blev en Huawei p30pro med en mobilrabat på 3300, købt kontant smiley

    Mht lån, man kan jo være ramt økonomisk i perioder hvor det hele måske rammer på samme tid, derfor betyder det ikke at man ikke har plads i økonomien generelt, og så længe det er et rente/gebyrfrit lån, så kan jeg ikke se noget galt i det, så længe man har pengene til at afdrage som man selvfølgelig skal ??


  • #86   20. sep 2019 Hvor er den så købt henne? smiley

  • #88   20. sep 2019 Martin, jeg foretrækker så vidt muligt ikke at forsøge på at gætte hvad der er underforstået og hvad der ikke er. Det bliver hurtigt til forkerte gæt og fejlfortolkninger.

    Dit udsagn kan læses på mindst 3 forskellige måder, derfor spørger jeg hvad du mener.


  • #89   20. sep 2019 Den er købt hos telenor, også med et dyrere abonnement end jeg har nu, Ca 140 kr dyrere. Jeg er allerede vild med kameraet, det er altså rart når man har snart 2 små børn, at kunne forevige med nogle gode skarpe billeder smiley

  • #90   20. sep 2019 Rente og gebyrfrit lyder jo fint. Men det er en FED forretning at sælge ting på afbetaling uden renter og gebyre. Det er ikke fordi man ikke får lov at betale både renter og gebyre; det er bare indregnet i prisen istedet og tingene er viklet ind i abonnementer og fandens og hans pumpestok smiley
    Og så sådan helt filosoisk: Det er lidt pudsigt at mange her synes det er helt fint med at købe ting på afbetaling og sågar påstår at det er gavnligt for samfundet. Som aktionær siger jeg tak og tænker at Sebastians ord fra Silvers sang i skatteøen 'Verden vil bedrages med glimmer og avispapir - ta's ved næsen gang på gang' stadig er ufatteligt aktuelle smiley
    Det helt centrale man giver køb på, når man vælger at financiere sit liv med lån frem for at spare op, er FRIHED. At have en masse 'forpligtelser' der skal betales tilbage mindsker jo ens muligheder for frit at vælge at mindre vellønnet arbejde, at pensionere sig selv før tid osv.
    Jeg er tilbøjelig til at give Martin ret i at lån - og især forbrugslån - let fører til økonomisk ufører. Det har vi et par meget grelle eksempler på i vores nærmeste familie og hos en af vores bedste venner.


  • #93   20. sep 2019 Mette
    Du har bare misforstået det hele. Butikkerne sælger rentefrit for at være flinke. Intet andet. Det koster dem lidt på bundlinjen, men hvad betyder det, så længe man har glade kunder.


  • #96   20. sep 2019 At der tjenes penge på lån er der vel hverken noget ødiøst eller fordækt?
    Var det ikke en fordel for alle, ville muligheden ikke eksistere.

    Man BEHØVER altså hverken at være komplet idiot, naiv eller at have rod i økonomien for at købe på afdrag...


  • #100   20. sep 2019 Wow for en nedladende måde at anskue andre menneskers valg på...



  • #102   20. sep 2019 Nedladende?
    Måske, men man er skingrende naiv, hvis man tror, at man får noget forærende for sine blå øjnes skyld. Men højrefløjen (- John) og kapitalen glæder sig da over naiviteten.


  • #107   20. sep 2019 Det er et frit land. Jeg er i princippet kold i kransen ift, hvad andre gør, så længe mine unger ikke lader sig forføre ud i konsumcirkusset. Da Victor var 17 sparede han op til en tlf på 2mdr vha en lærlingeløn. Fordi han ikke kunne låne i banken eller af mig. Ikke til en tlf i al fald. Et indskud til lejlighed er derimod noget helt andet.

  • #111   20. sep 2019 JO, selvfølgelig hænger den 'billige' pris man får når man køber på afbetaling sammen med at de også sælger abonnementer osv. Det handler udelukkende om bundlinie. Og får man mere ind ved at sælge en telefon billigere fordi man tvinger et abonnement med i et kortere periode, så er det det man gør.
    Det jeg synes er lidt spøjst er at alle tilsyneladende blot acceptere at sådan er det bare - også folk som ellers er ret røde - uden at stoppe op og sige 'Hov - kan det nu også passe at det skal være sådan ?' eller 'det vil vi ikke finde os i'. For selvom i føler at i spare penge ved at tage imod tilbuddet så er det der sker jo egentlig at alle bliver taberne fordi telefoner og telefoni samlet set bliver dyrere end det egentlig burde være. Vinderne er dem, der ejer aktierne i telefoniselskaberne.
    Hvorfor er det helt OK at være 'consumer-agtig' og strengt taget fuldstændig tilsidesætte fornuften når det handler om telefoner ?


  • #112   20. sep 2019 Det er meget svært at få rabat på Mobiler og PC når man køber kontant, da fortjenesten er meget lille for butikken.

    Desuden tillader Apple det generelt ikke. De ønsker jo at styre pris niveauet, og de gør det jo flot må man sige.

    Alle andre varer kan man næsten altid få et afslag på, hvis man betaler kontant.


  • #113   20. sep 2019 Tror telefoner handler meget om image for mange. Om man er bevidst omkring eller det eller ej.

    Derfor køber folk gerne topmodeller, selvom det i praksis aldrig kan betale sig.

    De få fordele som topmodellen giver, er simpelthen for lille i forhold til sidste års topmodel. Men igen, nogen synes det er fedt med det nyeste af det nyeste.

    Personligt er jeg jo glad for, at folk tænker sådan! smiley


  • #115   20. sep 2019 Jeg må kun få en ny mobil hvert 3 år, og det må kun være en XR model.

    Firmabil må jeg heller ikke få.

    Firma betalt pension. Glem det.

    Andre firma goder. Glem det.

    Til gengæld må jeg arbejde over alt det jeg vil gratis.

    Gud hvor er jeg træt af den gnier en gang i mellem.


  • #117   20. sep 2019 @Radar.
    Det være fordi, at finaserings selskabet giver markedsføringstilskud.

    Så er det jo værd at spekulere i for dem.

    Man skal jo aflevere oplysninger som ved et almindeligt lån, og derved kan de kreditvurdere en kunde, og så sende dem et kreditkort, som finanseringsselskabet så håber på, at man begynder at bruge.

    Der er mange måder, at få folk til at bruge penge. smiley


Kommentér på:
mobil på afbetaling

Annonce