{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af ny mobil {{forumTopicSubject}}

Kære søde hg'ere
Min mobil er gået i stykker, eller det vil sige at dens tænd/sluk knap er, men den er kun lidt over 2 år gammel, og det er desværre kun en ud af flere fejl den bøvler med, så nu må jeg indse at jeg må ud og ofre pengene på en ny.
Jeg er ikke vild med at skulle bruge penge på det, jeg er pisse nærig når det kommer til ting til mig selv, men har bestemt mig for, at jeg hellere vil bruge det ekstra og så få noget ordentligt. (det bliver på afbetaling ved et teleselskab, for har desværre ikke råd til det kontant)

Nå men jeg har kigget og kigget, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil have og hvad jeg behøver at have. Jeg bruger primært min mobil til at skrive sms'er, ringe og være på nettet på, kan dog også godt lide at spille, men indtil nu ikke spil der kræver det store. Men der er 2 ting der er ret vigtig for mig, et godt kamera og en lang batteri levetid.

Jeg har pt kig på:
Iphone 5, 5s, 6 og 6 plus (5c?) jeg kan ikke huske hvad de hedder.
HTC one m8, one m9, one m8s, one mini 2

Jeg ved godt der er mobiler med bedre kamera end både HTC og Iphone, men det er lige de to mærker jeg kender, som jeg har erfaring med holder længere end til 2 års mærket, og det skal den altså helst, for jeg har ikke råd eller lyst til at skulle have ny igen om 2 år, fordi den går i stykker lige efter garantien udløber.

I må dog gerne komme med andre bud end dem, men vil også meget gerne høre hvilken af dem på listen i ville vælge hvis i var mig og hvorfor.
Det eneste mærke som i IKKE behøver at dele er Samsung, da det er det jeg har nu, og jeg bestemt ikke har været tilfreds med det, og derfor ikke ønsker en ny, selvom jeg nu har været glad for kameraet i den jeg har. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af ny mobil
  • #1   14. aug 2015 Jeg er og bliver stor fortaler for Sonys mobiler. Ja generelt det meste af deres elektronik.

    Har en Z3, og den er jeg meget glad for.


  • #2   14. aug 2015 Jeg ville vælge en af de der HTC One ud af dem du stiller op. Den har jeg hørt rigtig godt om, og fik også et indtryk af at det var en fed mobil - især med henblik på kameraet - da jeg selv lavede en maasse research da jeg skulle have ny mobil.

    Selv har jeg nu en Oneplus One som jeg er enormt glad for - i alt 2.500 kr. med levering og det hele, og specifikationsmæssigt er den på højde med både iPhone, HTC og alle de andre "topmobiler" smiley
    Men det kan du jo nok desværre ikke bruge til så meget, da det ikke er en du kan købe på afbetaling ved et teleselskab.


  • #3   14. aug 2015 Danielle hvordan holder Sonys mobiler? Bliver de hurtigt langsomme og trælse at bruge? For sådan er min samsung, den fryser i skærmen osv. Hvilket er ret træls. Har også måtte skifte batteri i den, og nu duer knappen jo så ikke. Så jeg skal have noget som virkelig holder smiley Og hvordan er batteri levetiden?

    Men Sony er så vidt jeg husker også med i toppen af gode kamera mobiler, kan dog se prisen også er ret godt med smiley

    Fünke desværre ikke, men tak alligevel. Jeg er meget forelsket i HTC generelt, men knap så forelsket i prisen smiley
    Jeg gav kun 1000 kr eller lige under for min nuværende, og troede faktisk det var til at få noget ordentligt til den pris, men næh nej, betal en million milliard smiley
    Man kunne måske godt finde noget billigere (specielt hvis man ikke gik op i mærket) men når jeg skal afbetale er jeg jo tvunget til at handle med et teleselskab, og de har kun de dyre modeller sjovt nok smiley


  • #4   14. aug 2015 Jeg har iPhone 6, og vandvittig glad for den! Men jeg har også haft iPhone for ever smiley
    - jeg synes den er så vanvittig nem at finde rundt i. Den holder godt batteri, i modsætning til 5'eren som jeg ikke var vild stor fan af, med hensyn til batteritiden.
    Kameraet er skide godt, og jeg er vild med de nye slowmotion funktioner, det er virkelig fedt, når man nu er afhængig af at tage billeder og videoer af den firbenede smiley
    - men jeg tror der er tusind holdninger og meninger om forskellige mærker. Især Samsung og IPhone, nogen sværger til mærket, og andre elsker at hade det. smiley


  • #5   14. aug 2015 Tak for din erfaring C&N, iphone 5erne er nu taget af listen smiley
    Havde ellers fundet 5s billigt, men vil ikke gå på kompromis når jeg har mulighed for andet.

    Jeg ved ikke om jeg kan lide Iphones, men min kæreste har en som holder rigtig godt (4s) men jeg elsker normalt at hade apple smiley
    Jeg hader at hade Samsung, men det gør jeg altså. Synes deres designs er fine og de lyder så gode, men vil ikke risikere at stå med en tlf som er ligeså ringe som den jeg har nu.

    Men Iphone 6erne er oppe i samme prisklasse som Htc one modellerne, medmindre jeg tager minien, og så hælder jeg nok egentligt mere til HTC.
    Jeg var og er ret vild med deres mini, men har nu læst flere anmeldelser hvor de siger at den på ingen måder kan hamle op med m9, hvilket jo egentligt er klart nok, for m9 er den nyeste. Men så tænker jeg også, om jeg overhovedet har brug for at den hamler op med m9, men jeg ved intet om mobiler, så jeg ved ikke om jeg ville få mest glæde af den ene eller den anden HTC smiley


  • #6   14. aug 2015 Det er maaaange år siden jeg havde en HTC, så dér kan jeg slet ikke udtale mig om noget som helst smiley
    Men hvis du går hen og vælger iPhone 6, så lad vær med at vælge plus, den er simpelthen så voldsom, at det produkt er til grin smiley

    - god jagt! smiley


  • #7   14. aug 2015 Tak, det vil jeg bestemt tage med.
    Så fik jeg da sorteret lidt i listen.
    Jeg er lige ved at se om jeg kan få sorteret imellem de Htc'ere men det er godt nok svært smiley
    Altså m9 skulle jo være den bedste, men åh... M8s skulle også have et godt kamera, og klare sig lidt bedre når det er mørkere, men m9 skulle sådan generelt være bedst.
    minien kan vidst bare ikke være med, men den ser nu dejlig ud alligevel.


  • #9   14. aug 2015 jeg er til æbler... ikke til at spise.. men til at lege med *G*

    Jeg har haft 4s, 5s og nu 6+
    Jeg går aldrig over til noget andet. Jeg ville så ikke gide c'eren. Den er 'skrabet'.
    Jeg ville nok heller ikke vælge en 4s... mest fordi det nok er begrænset hvor mange opdateringer som er kompatible med den.

    Kameraet i 6'eren har virkelig fået en overhaling - jeg er meget dårlig pga mine fingre til at tage billeder med 'små og lette kameraer', og jeg kan godt se en forskel på 6+ og min gamle 5s. Som jeg iøvrigt skal til at nosse mig sammen og få solgt.

    Men jeg ville gå ned i en butik og pilleroderage, netop fordi du er i tvivl. Du behøver jo ikke at købe bare fordi du piller. Men du kan få en fornemmelse for om de forskellige modeller ligger godt i hånden.
    Uden at kunne huske mærke og model, så husker jeg en review der fik god kritik som mobil i sig selv, men at den var så 'glat' at holde på at man fik anbefalet ikke at bruge den uden cover.

    Du kan osse gå på youtube og søge på de forskellige modeller - der er mange som giver reviews på mobiler, både med plus og minus.


  • #10   14. aug 2015 Tak for jeres erfaringer.
    jeg sidder og læser og læser, ser videoer på videoer, lige pt sidder jeg og ser videoer hvor de sammenligner de forskellige modeller. Håber det kan hjælpe lidt.

    Planen var at vi tog ind til byen og kiggede i dag, men ville jo gerne have lortet med hjem når jeg tager derind, og jeg ved bare ikke hvad jeg ville blive mest glad for.
    Er så bange for at vælge den forkerte.


  • #11   14. aug 2015 Ja det er svært når du ikke primært er til det ene eller andet.

    Jeg startede i tidernes morgen ud med android, og da jeg absolut lige her og nu ville have en ny mobil, der gik jeg efter en Samsung - den var udsolg og så prakkede sælger mig en iPhone på.
    Og ja, så var jeg solgt. Måden den arbejder på passer bare til mig.


  • #12   14. aug 2015 Jeg kan arbejde med begge dele, bruger af og til kærestens Iphone, men jeg er generelt til android. Men er Iphone bedre, er det det jeg er til smiley
    Må dog indrømme at jeg synes HTC er en smule smukkere, men det hjælper mig jo ikke..
    Umiddelbart vinder iphonen over m9 i kamera, men det er fordi m9 får lidt små problemer når det bliver mørkt.. Argh det er altså svært det her smiley


  • #13   14. aug 2015 Jeg har iphone 6+ og den er jeg altså super glad for, Og før den har jeg haft iphone 4s, 5, 5s Samsung Galaxy 4s og kan kun sige at jeg holder mig til iPhone for Samsung har jeg ikke haft andet end problemer med.

  • #14   14. aug 2015 Vi tager ind til byen om en halvtimes tid. Jeg hælder mest til HTC One m9, men det står imellem den og Iphone 6 lige nu. Så må vi se hvilken der er bedst til min hånd.
    Jeg er dog ikke i tvivl om at Minien ligger bedre, men den er ikke ligeså god som m9, så den er dømt ude, medmindre de andre er alt alt for store smiley


  • #15   14. aug 2015 Jeg har n Htc one m9, den kan jeg godt anbefale, men der er meget lidt forskel på den, og en m8 som er lidt billigere.

  • #16   14. aug 2015 Pindhunden, det lyder godt. De sælger slet ikke m8 (på deres hjemmeside) Så det er så nemt smiley
    Dog vil jeg også hellere have kameraet fra m9, selvom m8 skulle klare sig mindst ligeså godt eller bedre i mørke, men det er om dagen jeg tager flest billeder, og der er m9 ud fra hvad jeg har set, klart bedst.


  • #17   14. aug 2015 Altså med Z-modellerne skal man jo have in mente, at de er lavet af glas, så de kan jo ikke tåle at blive smidt med. Jeg har ødelagt en Z2 ved at tabe den ud af lommen på asfalt på en løbetur, og det kunne den altså ikke holde til - men jeg har aldrig oplevet, at de er blevet langsomme, eller at den generelle byggekvalitet har været dårlig. De har holdt, til jeg har skiftet dem ud grundet trang til noget nyt (lige med undtagelse af den, der røg på en løbetur).

    Og så er panzerglas jo en god opfindelse til diverse glasmobiler.


  • #18   14. aug 2015 Altså jeg vil gerne sige at min Oneplus One er et kæmpe lokum i manges øjne, når de får fat i den. Men jeg har HELT vænnet mig til størrelsen, jeg tænker vitterligt aldrig nogensinde over det, for mig et det faktisk et kæmpe plus at den er større. Så synes ikke at det er størrelsen der skal afskrække dig fra de forskellige iPhones smiley

  • #19   14. aug 2015 Funke htc one m9 er mindst lige så stor som iPhone 6 så står det mellem dem er str hvis ligegyldigt smiley
    Har dog en Samsung mini model nu, og er generelt glad for minier, men htc one mini er bare langt fra ligeså god som m9 smiley

    Tak Danielle jeg skal IKKE have en glas mobil, det er jeg simpelthen for klodset til. Så en test hvor han stod med en hammer og slog direkte ned I skærmen på htc one m8, og der skete ikke en skid. De kørte m9 over med en motorcykel og den virkede stadig. Så det er nok sådan en jeg skal have, så er der da chance for at jeg ikke ødelægger den smiley


  • #20   14. aug 2015 Jerg har også en Z 3. Har tabt den en del gange uden at den har taget skade. Jeg har den bare i et læder cover.
    Det er en super tlf og så er den vand og støvtæt.


  • #21   14. aug 2015 Og vinderen blev HTC One M9 smiley
    Dog var jeg meget tæt på at tage iphone 6, så tæt på, at jeg ikke vidste hvilken jeg skulle vælge før jeg skulle træffe det endelige valg. Har dog ikke fortrudt overhovedet.


  • #22   14. aug 2015 Tsk tsk tsk... Du skulle have taget en Z3'er smiley
    Fantastisk telefon... og den er altså ikke specielt sart... har tabt min på betongulv uden cover et par gange, og den fejler nada.... Mandens HTC og Samsung telefoner derimod, er afgået ved døden (flækkede skærme) ved mindre fald...
    senest har hans Samsung Galaxy Alpha pådraget sig et splintret hjørne (uden han ved hvorfor)


    Håber du bliver glad for dit nye legetøj, selvom det er det falske mærke smiley



  • #23   14. aug 2015 T, jeg ved godt hvorfor, det er fordi det er en SAMSUNG! De er virkelig ikke gode!!!!! smiley

    Kiggede lidt på Z'erne, men store skrumler var de, og kæresten sagde NEJ SKAT! Og så tænkte jeg at jeg hellere måtte holde mig til de andre smiley
    Den her HTC skulle gerne kunne holde til en del, det er i hvert fald hvad testene har vist, dog har jeg ingen planer om at teste det smiley

    Er meget meget glad for den, jeg har nu en 100% minions mobil, muhahahahaha.. Måske lidt ledt overfor Minion, men fuck det, den er nice smiley


  • #25   14. aug 2015 Nathalie, men tilgengæld en kæmpe smiley Min er en klods, virkelig en stor fon, men 6 plus er jo bare kæmpe, det er lige før den er på str med en lille tablet. Skal jo have en taske med hver gang man skal nogen steder smiley

    Men den er sikkert rigtig god smiley


  • #27   14. aug 2015 jeg har pissesmå hænder, men endte alligevel med 6+ fordi det er SÅ najs med den store skærm til når man går på nettet, spiller etc.

    Jeg bruger så altid covers, bumpers etc. Køber dem på ebay for mindre end hvad en billig sodavandsis koster.


  • #28   14. aug 2015 Køb en nexus 6, du vil blive overrasket over hvr meget mobil man får til prisen i forhold til andre mobiler.

    Du skal ikke købe iphone med mindre man vil betale for meget for for lidt.


  • #29   14. aug 2015 Henrik - mht apple, så overser du dens cafe faktor smiley Men hvad fanden, hvis folk selv betaler for den, er det vel ok.

  • #30   14. aug 2015 Jeg kan egentligt også godt lide min store skærm, skal bare vænne mig til den, men den er jo så heller ikke helt så voldsom som 6 plus smiley
    Men kan da godt se det smarte i den, hvis man bruger den til at se film på osv, det gør jeg ikke, men min har jo så så god lyd, at jeg måske kommer til det nu smiley

    Henrik du kommer desværre for sent, men det havde nok ikke gjort en forskel alligevel, men tak for din mening, den sætter jeg pris på. Er dog super glad for mit valg.

    Mhs til Iphone, vil jeg sige det er en smagssag. Det kan godt være de er dyre i forhold til hvad man får, det ved jeg ikke for jeg har ikke forstand på det, men er det det de kan lide, så synes jeg da også det er pengene værd og som søren siger, når de nu selv betaler er det jo fint smiley
    Grunden til at jeg kiggede på iphone, var både fordi jeg er ret vild med udseendet på 6ern, jeg synes den er vildt flot, men også fordi jeg har indtryk af at de holder ret godt, og det er noget jeg vægter højt, jeg gider ikke en mobil der skal skiftes ud 1-2 år efter, jeg bruger min mobil til den er slidt ned (eller som den gamle går i stykker)


  • #31   14. aug 2015 Jeg har en iPhone 6, og jeg er så glad for den smiley Som man siger, en gang iPhone, altid iPhone, og jeg giver helt ret her smiley Jeg købte en Samsung som jeg havde i fire måneder, så var jeg tilbage ved den lækre iPhone smiley

  • #32   15. aug 2015 Hihi Mette det passer altså ikke helt, min kæreste har en Iphone, og ja han er da glad for den, men han ville nu gerne bytte med min HTC smiley

    Men okay der var ingen af os herhjemme der ville vælge Samsung uanset, så hellere Iphone.
    Jeg har så heller ingen problemer med Iphone overhovedet, synes de ser vildt lækre ud udseendsmæssigt, og kameraet er jo også fint, de følger godt med. Til mit forbrug tror jeg ikke der var den store forskel for mig om jeg tog det ene eller andet, så det blev egentligt mest fordi jeg allerede kender HTC og Android at det blev der valget faldt.
    Jeg var ret vild med iphone 6 udseende, så var det kun det jeg skulle vælge på var det blevet den i guld, den er SÅ flooooot smiley
    Desværre havde de kun HTC'en i grå eller sølv/guld, og sølv guld i denne model er altså ikke køn, er ellers vild med de der guld mobiler smiley
    Den findes ellers i hel guld, bare ikke hvor jeg købte den. Ved dog ikke om den findes i DK, for så meget tjekkede jeg ikke, gik udelukkende efter prisen. smiley


  • #33   15. aug 2015 Der er en tydelig fejl i din opdragelse hvis du mener iPhone er bedre end Samsung xD iPhone teknologi er SÅ forældet, selv i de nye xD

    Jeg er selv Samsung og HTC fan, men efter min eks- kærestes problemer med hans sidste HTC, så valgte jeg at prøve samsung, og har nu samsung 5, men jeg må sige jeg er lidt skuffet over batteritiden og hvor hurtigt man fylder 16 gb op xD men ellers er det en fed telefon.

    Og man finder jo ikke smartphones der lever så længe som en 3310 i gamle dage alligevel xD


  • #34   15. aug 2015 Det er vel en smagssag angående iPhone og Samsung smiley Jeg var bestemt glad for min Samsung, helt sikkert. Men jeg har bare en lidt større kærlighed til iPhone smiley Særligt deres design smiley

  • #35   15. aug 2015 Det værste ved mobildebatter er at det ofte ender ud i at man står på to sider, der 'bekriger' hinanden. Og no offence til android-fansne, men det er typisk dem der har mest travlt med at rakke iphone/apple ned.
    Jeg har netop sådan en kammerat.. og gud hvor bliver det trælst og ensformigt at høre på at han disse at jeg kan lide apple. Fair nok at han ikke kan, men han behøver altså ikke fortælle mig om hvor elendig min mobil er i forhold til hans mindst 14 gange om dagen smiley

    Når alt kommer til alt, så er det jo tit en smagssag hvad man synes passer bedst til én selv. Nogen foretrækker android, andre apple, og nogen få windows. Og så er der dem der ikke rigtigt har nogen preferencer.
    Og så er det vel sekundært hvad prisen, teknologien, farven, vindretningen eller whatever er.


  • #36   15. aug 2015 Apple er helt sikkert mere identitetsdefinerende end android, windows og til dels linux. Sådan ligesom coca-cola og mcd. Det er altså en faktor, der næsten kun kan undervurderes. smiley

  • #37   15. aug 2015 HVEM foretrækker dog Windows mobil?? Ej haha, da jeg havde en Windows mobil var der bare ikke særlig mange apps, så det var enormt frustrerende at have en halv smartphone, nærmest smiley

  • #38   15. aug 2015 så nu er de dåmme fordi de har forstået at brande deres produkt bedre end de andre? smiley

  • #39   15. aug 2015 Fünke - der er sgu nogen!
    Indrømmet.. nok ikke ret mange... men de findes.. lidt lisso sjældne dyrearter.


  • #40   15. aug 2015 De dumme er ikke dem, der forstår at brande smiley

  • #41   15. aug 2015 At man har købt en iPhone er da ikke nødvendigvis lig med at man er blind over for Apples "taktikker" smiley

  • #42   15. aug 2015 jeg skal gerne være den første til at indrømme at apple-produkter er pissedyre.. desværre for mig egentligt, fordi jeg ikke har så mange penge. Tror ikke min identiet ændrer sig meget af det - jeg er ihvertfald ikke en popsmart ung yuppie-trunte... jeg er en tyk, bebrillet, gråhåret, nørdet ældre trunte *G*

  • #43   15. aug 2015 Min HTC var ligeså dyr som iPhone 6. At jeg så synes det var vanvittigt dyrt uanset er jo så en anden snak. smiley
    Jeg er egentlig også ligeglad med hvad andre synes, ligesom at de må have lige den mobil de vil.
    JEG kan ikke lide Samsung, men at andre elsker dem er fint med mig.

    Jeg forstår heller ikke hadet imod iPhone. Jeg har aldrig selv haft en, men jeg tror at jeg vær blevet ligeså glad for iPhone som jeg er for min HTC, det ville bare tage lidt tid at vænne mig til den smiley
    Og så kan jeg godt lide det her tema halløj der er i min, det er skide sjovt at lege med. smiley


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #44   15. aug 2015 Der er jo heldigvis mærker til enhver smag - og mobiler til ethvert behov.

    Tror at iPhone er meget nem at finde rundt i, fordi opsætningen er ens på dem alle - selv min mor som er en nød til mobiler etc. kan greje sin iPhone og når den ikke har SÅ mange funktioner, så er den også nemmere for hende at finde rundt i, - mit indtryk er at iPhones ikke er så komplicerede og afhængig af ens behov er det måske meget rart.

    Selv elsker jeg Samsung, udover kameraet som sidder dumt - synes bestemt ikke de går nemt i stykker, men, uanset hvilket mærke, så synes jeg at køber man modellerne til 1000kr og ned, så får man hvad man betaler for - noget skrabet møg.

    Ifht holdbarhed, så synes jeg så tilgengæld konstant jeg kender folk med iphones, der går i stykker - især i glasset, det må simpelthen være irriterende o.O

    Det er bare surt mobiler i dag er blevet så voldsomt dyre, det er ikke helt til at følge med!


Kommentér på:
Hjælp til valg af ny mobil

Annonce