utilfreds med DONG... {{forumTopicSubject}}
...Er det KUN mig..
der er utilfreds med deres meget flabet
kundeservice???
eller findes der andre...der osse føler det er som at slå i en dyne...at snakke med dem???
Og er der andre end jeg..der bare har fået en mega høj xtra regning...de ikke vil lægge nogen form for dokumentasion for...hvordan de er kommet frem til dette beløb??
Jeg..og min mand..har fået en syntes vi selv temmelig stor regning fra dem der lyder på 61.132.58.-kun for el.
Har ringet til dem...og fik af en meget flabet medarbejder den besked den sku bare betales hurtigst mugligt..og at deres rente lå ret højt10.75...så afdragsordninger..ville blive all for dyrt...og at det var nemmere at jeg snakkede med min bank...for så var den osse meget hurtigt ude af verden!!
Jeg spurgte dem pænt om hvordan de dog var kommet frem til dette meget høje beløb og om hun ville være sød at sende noget skriftlig martriale derom....det var på ingen måde mugligt....og de mente mine tal..og deres vudereing om mit forbrug de sidste 5 år tilbage havde været forkert vuderet...!!!!!
så mit spørgsmål til jer.....
ka man det ?
må de virkelig det?
og har I nogen ideer til hvordan jeg/vi skal gribe dette an?
for på mig ligner det noget i retning af mafiametoder de bruger her......jeg har overvejet fjernsynet...og er villig til at stille mig frem til offentlig skue...men ville da gerne høre om der var andre end mig der var yderst utilfreds...
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 2.266
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Har du prøvet at tale med forbrugerstyrelsen ?
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.265
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
så kan man jo tænke på, at regeringen ejer 70% af DONG...
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
og de vil ikke sende nogen form for matriale...nu vil jeg så prøve at skrive til dem...og vil se om deres svar blir de samme på skrift...
...og det er års aflæsning ..de så mener de,,,har vuderet forkert..og går så 5 år tilbage....
nov 2005
jan 2007
apr 2006
det var da klart en muglighed...den skal sandelig prøves,,
apr 2006
snøft tak søde,,
jan 2007
jan 2007
jan 2007
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Hvad har I haft af forbrug de seneste fem år - har der været årsaflæsninger. Misser man bare en, så anslår de selv et forbrug.
Jeg vil bede om at tale med afdelingslederen i stedet for en af de personer, der sidder og har hundetravlt. Når det drejer sig om sådan et stort beløb, så skal der følges op på det. Har I boet i huset mere end de fem år? Hvis ja, så vil de da kunne se hvad forbruget har været forinden. De kan selvfølgelig undskylde sig med, at de er gået over til et nyt system, men så spørg om de ikke kan finde historiske data i det gamle system. Det ved jeg nogen kan.
Samtidig vil jeg bede om at få sat en kontrolmåler op, for der kan være noget galt med måleren. Jeg ville også spørge om de ikke kunne sende en energikonsulent ud og se på jeres hus, det kan jo være de kan finde en fejl.
Slutteligt, så er der kun tilbage at skifte selskab - det koster ikke så meget, og der er frit valg med hvem man vil købe sin el hos.
Håber I finder en løsning.
Gitte
nov 2005
apr 2006
...er der ingen der ska holde sådan en virksomhed i øerne...da der ikke er nogen konkurent i deres faggruppe? de sidder jo alene på flæsket....med den el...?
jan 2007
apr 2006
orv...der ka man se...så er det ikke kun mig...*S*håber da så de glemmer jer..men så det jo helt hen i vejret...hvis det er det man skal gøre...!!
gitte;
ja..det var sandelig osse en muglighed...med den ekstra måler...
apr 2006
er der da andre der sælger EL ?
se det var jeg ikke klar over ?
undskyld hvis jeg lyder dum!! men det anede jeg faktisk ikke....troede de sad på al el...
jan 2007
nov 2005
apr 2006
det vil jeg sandelig prøve..
..og til jer alle...I skal sandelig ha rigtig mange tak for jeres ideer..og interresse om emnet ...det er jeg yderst taknemmelig for*S*
apr 2006
det virker da osse underligt....
hvis jeg ska ha penge tilbage nogen steder fra ..må jeg jo osse ha dokumentasion dertil...ellers kan enhver komme og sige...du skylder mig xx antal penge!!
Men jeg vil sandelig ta jeres råd til efterretning....
maj 2006
Prøv at se på dette link: (link fjernet)
Her er en del udbydere til højre på siden - (jeg kender de fleste). Så du kunne evt. gå i gang med at finde ud af hvem jeres nye el-leverandør skal være. Er dog ikke helt sikker på at der kan skiftes selskab før I har fået afklaret med DONG.
nov 2005
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 1.009
De er totalt uduelige at have med at gør men de må til sidst erkende at det var dem der havde lavet en fejl efter meget ringe frem og tilbage.
Og her hedder det seas jeg har også altid sagt at det er Rent mafiaen at have med at gøre.
Du skal sørger for at undersøge det helt til bunds eller som mig bruge en advokat det hjalp for mig.
apr 2006
tusin tak....det var jeg ikke klar over....
det sandelig rigtig pænt af dig.....det vil jeg sørme læse igennem... knuser herfra...*S*
apr 2006
...har osse selv tænkt på det med en adokat....
men tror først jeg vil prøve at få noget skrivene sprog ud af dem....for så har jeg da noget på dem...hvis deres svar i deres skrevne er ligeså dårligt som deres mundtlige....og kan virkelig kun tilslutte mig...det er ski da mafia metoder...der bruges her.....der burde rejses sigtelse overfor DONG...kan jo læse og hører det ikke kun er lille mig...der har problemer med dem....
ufatteligt...
jan 2007
Så jeg håber det bedste herfra du skal ikke finde dig i noget fra dem. *SS*
apr 2006
tusin tak søde...
jeg tar det lige til hjertet...og vil huske dine ord... tak...*S*
jan 2007
okt 2006
apr 2006
det jo total forrykt....
er sandelig glad ved at læse..der er nogen der har slæbt dem i retten....for det kan virkelig ikke være rigtigt....
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 53 Svar: 943
Man undres....
apr 2006
det der igen jeg vil høre,,,om det er lovligt? at de efter så mange år kan indkræve beløb?...der hed det jo ikke DONG,,,,men Nesa....mener jeg...det lyder altså underligt...
apr 2006
ejjjjjj....altså....sikke en fortælling...det var da utroligt!!
ak ja...hvor man undres...
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 53 Svar: 943
okt 2006
Ja det var NESA jeg var under denne gang... og det kan ikke være rigtig at de kan komme og kræve beløbet.. jeg fik en ung pige i røret da jeg ringede til DONG og hun kunne forklare at hende den anden ikke havde intentioner om at betale den regning.. så var det jeg sagde meget spidst at det ville jeg godt nok heller ikke for det var ikke min skyld at de ikke havde noteret i deres systemer da jeg ringede ind og afmeldte min el og sådan var det bare og at de ikke fik nogle penge herfra.. hun blev sgu sur og det samme gjore jeg så jeg sagde at så gik jeg til pressen med det og sagde så farvel og lagde røret på og siden har jeg ikke hørt noget...
apr 2006
LoooooooooooL
det kan ikke være mere sandt!! *GGG*
apr 2006
jammen altså....
det jo totalt dybt gonat....
sådan kan man da ikke drive sådan et stort foretagende på ? !!
....at gør du ikke bøvl..og betaler er det fint!! men truer man og gør oprør...får man lov at slippe!!!
det jo totalt umoralsk og etisk totalt hen i vejret....
sørme godt du sagde noget til dem Naja... tsk tsk...
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 196
Nej du er ikke den eneste der har problemer med dem..
Jeg havde ikke modtaget en regning fra dem da jeg burde, og henvendte mig derfor til dem, da jeg ikke gad ud i en masse problemer med dem, og få lukket for strømmen.
Fik at vide den straks ville blive sendt.
Modtog dog aldrig nogen regning, og en dag da jeg kom hjem nå der et kort hvor der stod at de have lukket for min strøm.
Så ringede jeg ind og fik at vide det var fordi jeg ikke havde betalt.
Forklarede hende dullen i den anden ende at jeg havde ringet en gang før, og bedt om at den blev sendt igen.
Meeen det var hun da heldigvis ligeglad med, og sagde jeg måtte kontakte post Danmark og høre om de evt havde problrmer med at levere posten.
- Det gjorde jeg og de havde ingen problemer, og heller ikke noget liggende.
Så ringede jeg atter en gang til Dong, denne gang fik jeg fat i den mest useriøse og provokerende medarbejder i hele firmaet (sådan virkede det i hvert fald).
Han sagde bare at det ikke var hans problem og jeg jo bare kunne betale, forklarede ham så på en rimelig pæn måde at man jo ikke bare kan betale når man ingen regning har fået og at det da ikke kunne være rigtigt det var sådan når jeg gentagende gange havde ringet efter den regning.
Men han gjorde ingenting og ville ikke hjælpe.
Men de kan jo sige hvad de vil. Vi kan jo ikke gøre en skid som privat person.
Men vil da mene at du har ret til en specificeret udskrift over forbruget.
- Sofie
apr 2006
så har du bestemt osse været i kontakt med de meget ukompetente medarbejder de har siddende i deres firma...sørme rart at vide...man ikke er alene om at ha den opfattelse...og hvor er det trist...altså...det kan squ ik være rigtigt...vi som borger skal finde os i sådan en dårlig behandling...!!...tak for din opbakning...*S*
jul 2006
Nej det kan nemlig ikke være rigtig.
Der burde være noget konkurrence på det område, så kunne det da være de fik øjnene op og respekterede deres kunder.
Synes det er virkelig ringe man behandler folk såda.
Spurgte ham den sidste jeg snakkede med hvorfor de ikke sendte et rekommenderet brev ud, for så kunne de da få svar på om folk modtog brevet.
Hans svar : Tror du ikke selv det koster rimelig mange penge hvis alle vores breve skal sendes rekommenderet ?
Forklarede så at jeg mente rykkeren de sender før der bliver lukket for strømmen.
Men han blev ved med at svare i en flabet tone.
Så kunne fornemme jeg ikke ville komme nogle vegne med ham uanset hvad jeg sagde..
jul 2006
apr 2006
det da sørme dejlig læsning...at de "store" heller ikke vil finde sig i disse metoder...der er nok heller ikke andet for...at man simpelthen bare er nød til at klage....i alle de indstanser vi nu engang har....men da meget betrykkende at vide... man ikke er alene...*S*
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.811
jeg forstår simpelthen ikke, hvordan de kan te sig sådan.
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.811
apr 2006
jammen det ville da ha været herreligt...hvis vi boede på hele den herregård der... ...men det gør vi ikke...vi er mig ..og min mand...+ Harley i et ganske alm, hus! vores børn er fjøjet fra reden...og kan virkelig ikke se...hvor den store sluger af el er her i huset....
og efter al jeres opbakning...har jeg virkelig ingen intenssioner om at betale den regning.....ihvertfald ikke uden kamp..*S*
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.176
I skal ikke lade jer kue, tru dem om ikke andet så gør som de andre siger - kræv dokumentation, den skal de nok finde, men så find en god advokat og kør en sag på dem. De er så urimelige og nederdrægtige - vores indgang har været spærret i en uge nu, ødelagt stenhegn, ingen post de skal bare have igen du....SS
maj 2006
Derudover, uden at genere nogen, så tror jeg ikke der er mange der er klar over, at man selv kan vælge hvem man vil købe el fra? Dvs. er man ikke tilfreds med en leverandør, så kan man skifte, for et lille gebyr.
Min erfaring siger mig at man skal prøve at tage fat i den overordnede og få en dialog i gang på en "ordentlig" måde. Selvfølgelig er det ikke rart at få sådan en regning, men jeg er sikker på der er sket en fejl, og den er de nærmest til at få rettet.
Prøv at være på forkant og stil krav om dokumentation - en oversigt over de registrerede årsaflæsninger, spørg om der er nogle årsaflæsninger de ikke har fået registreret osv. Bed om at få sat en kontrolmåler op. Det er den eneste måde man kan få bevist om der er fejl med måleren. Afsløres der fejl, så bliver det rettet.
Mangler der årsaflæsninger, så skønner selskabet et forbrug, og for at få folk til at reagere, så bliver forbruget ofte skønnet til 100% af det faktiske forbrug.
Der er mange svar på hvad der kan være gået galt.
Har man selv noteret årsaflæsningerne, så har man jo selv dokumentation for hvor meget man har brugt.
Jeg er ikke "firmaets mand" men jeg synes i det mindste man kan prøve at tage en dialog med selskabet. Også selvom en medarbejder ikke har været flink og lyttet til jer. Jeg har haft min daglige gang hos elselskaber for en 7-8 år siden, da den nye ellov skulle træde i kraft. Det er ikke et sted jeg kunne være i længden pga. trusler. De bliver telefonisk truet med tæsk, mord og alverdens ulykker. De bliver passet op på vej hjem fra arbejde af vrede kunder, som vil overfalde dem. De tør ikke gå med f.eks. et net med logo på i byen af frygt for at blive overfaldet.
Det er der ikke mange der tænker på, men sådan er livet for mange af medarbejderne. Forestil lige hvad det kan aflede af stress og dårlig sagsbehandling. Jeg havde aldrig i mit liv forestillet mig at det kunne være sådan, men jeg har oplevet det på tæt hold, og er yderst chokeret.
Skulle det mod forventning ikke lykkes at få løst problemet, så synes jeg det er berettiget at tage en advokat til hjælp, men det kan også løbe op i en net sum at hyre sådan en.
utilfreds med DONG...