{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

utilfreds med DONG... {{forumTopicSubject}}

...Er det KUN mig..
der er utilfreds med deres meget flabet
kundeservice???
eller findes der andre...der osse føler det er som at slå i en dyne...at snakke med dem???
Og er der andre end jeg..der bare har fået en mega høj xtra regning...de ikke vil lægge nogen form for dokumentasion for...hvordan de er kommet frem til dette beløb??

Jeg..og min mand..har fået en syntes vi selv temmelig stor regning fra dem der lyder på 61.132.58.-kun for el.
Har ringet til dem...og fik af en meget flabet medarbejder den besked den sku bare betales hurtigst mugligt..og at deres rente lå ret højt10.75...så afdragsordninger..ville blive all for dyrt...og at det var nemmere at jeg snakkede med min bank...for så var den osse meget hurtigt ude af verden!!
Jeg spurgte dem pænt om hvordan de dog var kommet frem til dette meget høje beløb og om hun ville være sød at sende noget skriftlig martriale derom....det var på ingen måde mugligt....og de mente mine tal..og deres vudereing om mit forbrug de sidste 5 år tilbage havde været forkert vuderet...!!!!!
så mit spørgsmål til jer.....
ka man det ?
må de virkelig det?
og har I nogen ideer til hvordan jeg/vi skal gribe dette an?
for på mig ligner det noget i retning af mafiametoder de bruger her......jeg har overvejet fjernsynet...og er villig til at stille mig frem til offentlig skue...men ville da gerne høre om der var andre end mig der var yderst utilfreds...


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  utilfreds med DONG...
  • #1   26. jun 2007 WHAT ??? hvordan filan har du kunnet få sådan en stor regning... hvor lang tid er den "lavet" over ??


  • #2   26. jun 2007 Nu er jeg ikke inde i sådan noget, men hvis man f.eks. modtager en tlf-regning der er usandsynlig høj, har man da krav på at få dokumenteret ens forbrug, og det må da osse gælde for el???

  • #3   26. jun 2007 Det lyder da helt vildt !!!!

    Har du prøvet at tale med forbrugerstyrelsen ?


  • #4   26. jun 2007 Åhhh nej da ! Det lyder helt vanvittigt - det gør mig ondt for jer :o(

  • #5   26. jun 2007 det har lige været i fjernsynet med DONG, de tager røven på folk... kontakt DR.. og hør om de fortsat undersøger DONG og om de kunne være interesseret i at høre jeres historie... ellers er der måske ekstra bladet og BT.. eller et klageråd...
    så kan man jo tænke på, at regeringen ejer 70% af DONG...


  • #6   26. jun 2007 nej har ikke snakket med forbruger styrelsen...men det var en muglighed...
    og de vil ikke sende nogen form for matriale...nu vil jeg så prøve at skrive til dem...og vil se om deres svar blir de samme på skrift...
    ...og det er års aflæsning ..de så mener de,,,har vuderet forkert..og går så 5 år tilbage....


  • #7   26. jun 2007 Medierne ? Syns helt klart I ska gøre det, men håber inderligt I finder en løsning inden da...ØV

  • #8   26. jun 2007 de har sat en umanerlig høj takst for noget afgift, som de slet ikke må sætte op i.f. lovgivningen... der er flere der har modtaget skyhøje regninger i KBH efter DONG overtog KBH el....

  • #9   26. jun 2007 Tari:
    det var da klart en muglighed...den skal sandelig prøves,,


  • #10   26. jun 2007 Susanne ;
    snøft tak søde,,


  • #11   26. jun 2007 DONG mener at KBH el, havde sat deres leje af målere for lavt, så DONG tager bare den nye leje med tilbagevirkende kraft... det er for vildt og jeg er glad for ikke at bo i KBH, efter deres overtagelse... det er ikke billigt mere, men de bruger jo også sindssygt mange penge på reklamer.... dem skal forbrugerne nok også betale for...

  • #12   26. jun 2007 anette >> Jeg håber virkelig at i finder ud af hvad f..... der foregår.... men kontakt lige DR...

  • #14   26. jun 2007 Annette: Har været konsulent inden for elbranchen for flere år tilbage, og jeg har aldrig oplevet at man får sådan en behandling. Det skal du selvfølgelig ikke finde dig i.

    Hvad har I haft af forbrug de seneste fem år - har der været årsaflæsninger. Misser man bare en, så anslår de selv et forbrug.

    Jeg vil bede om at tale med afdelingslederen i stedet for en af de personer, der sidder og har hundetravlt. Når det drejer sig om sådan et stort beløb, så skal der følges op på det. Har I boet i huset mere end de fem år? Hvis ja, så vil de da kunne se hvad forbruget har været forinden. De kan selvfølgelig undskylde sig med, at de er gået over til et nyt system, men så spørg om de ikke kan finde historiske data i det gamle system. Det ved jeg nogen kan.

    Samtidig vil jeg bede om at få sat en kontrolmåler op, for der kan være noget galt med måleren. Jeg ville også spørge om de ikke kunne sende en energikonsulent ud og se på jeres hus, det kan jo være de kan finde en fejl.

    Slutteligt, så er der kun tilbage at skifte selskab - det koster ikke så meget, og der er frit valg med hvem man vil købe sin el hos.

    Håber I finder en løsning.

    Gitte


  • #15   26. jun 2007 Det jeg i første omgang ville gøre, hvis det var mig > ta manden i den ene hånd og en masse papirer i den anden - ta til kontoret og BANK ! meget kraftigt i bordet. Ansigt til ansigt sætter af og til tingene i andet lys..

  • #16   26. jun 2007 Tari:
    ...er der ingen der ska holde sådan en virksomhed i øerne...da der ikke er nogen konkurent i deres faggruppe? de sidder jo alene på flæsket....med den el...?


  • #17   26. jun 2007 og husk lige på at det er REGERINGEN der ejer 70 %... man kan undre sig.... MEGET...

  • #18   26. jun 2007 boxer forever:
    orv...der ka man se...så er det ikke kun mig...*S*håber da så de glemmer jer..men så det jo helt hen i vejret...hvis det er det man skal gøre...!!
    gitte;
    ja..det var sandelig osse en muglighed...med den ekstra måler...


  • #19   26. jun 2007 Gitte:
    er der da andre der sælger EL ?
    se det var jeg ikke klar over ?
    undskyld hvis jeg lyder dum!! men det anede jeg faktisk ikke....troede de sad på al el...


  • #20   26. jun 2007 der var en familie i kontant, som modtog skyhøje regninger, selvom de kun var 2 mennesker... de havde en konsulent ude, og det var næsten umuligt at nå op på det beløb DONG havde sat... Jeg ville ikke stole på DONG overhovedet.... se om du kan få en anden udbyder....

  • #21   26. jun 2007 Annette > man ka ikke vide alt. Den med dokumentation har jeg tidligere brugt i andre sager. Har bla. en vare liggende jeg ALDRIG har bestilt. Da jeg bad om dokumentation for bestillingen, altså bevis på jeg havde bestilt varen, opgav firmaet tilsyneladende...

  • #22   26. jun 2007 Tari:
    det vil jeg sandelig prøve..
    ..og til jer alle...I skal sandelig ha rigtig mange tak for jeres ideer..og interresse om emnet ...det er jeg yderst taknemmelig for*S*


  • #23   26. jun 2007 Susanne:
    det virker da osse underligt....
    hvis jeg ska ha penge tilbage nogen steder fra ..må jeg jo osse ha dokumentasion dertil...ellers kan enhver komme og sige...du skylder mig xx antal penge!!
    Men jeg vil sandelig ta jeres råd til efterretning....


  • #24   26. jun 2007 Annette: Det står frit for hvor man ønsker at købe sin strøm/el. Der er nok ikke den store forskel i prisen, men hvis du ikke har tillid til DONG mere, så ville jeg da skifte.

    Prøv at se på dette link: (link fjernet)

    Her er en del udbydere til højre på siden - (jeg kender de fleste). Så du kunne evt. gå i gang med at finde ud af hvem jeres nye el-leverandør skal være. Er dog ikke helt sikker på at der kan skiftes selskab før I har fået afklaret med DONG.


  • #25   26. jun 2007 Lige nøjagtigt Annette - egentligt ret simpelt... smiley

  • #26   26. jun 2007 hej Annette jeg har også haft de samme problemer med dem.
    De er totalt uduelige at have med at gør men de må til sidst erkende at det var dem der havde lavet en fejl efter meget ringe frem og tilbage.
    Og her hedder det seas jeg har også altid sagt at det er Rent mafiaen at have med at gøre.
    Du skal sørger for at undersøge det helt til bunds eller som mig bruge en advokat det hjalp for mig.


  • #27   26. jun 2007 Gitte;
    tusin tak....det var jeg ikke klar over....
    det sandelig rigtig pænt af dig.....det vil jeg sørme læse igennem... knuser herfra...*S*


  • #28   26. jun 2007 Kira:
    ...har osse selv tænkt på det med en adokat....
    men tror først jeg vil prøve at få noget skrivene sprog ud af dem....for så har jeg da noget på dem...hvis deres svar i deres skrevne er ligeså dårligt som deres mundtlige....og kan virkelig kun tilslutte mig...det er ski da mafia metoder...der bruges her.....der burde rejses sigtelse overfor DONG...kan jo læse og hører det ikke kun er lille mig...der har problemer med dem....
    ufatteligt...


  • #29   26. jun 2007 Annette advokat var bare min sidste løsning for at blive taget alvorligt.
    Så jeg håber det bedste herfra du skal ikke finde dig i noget fra dem. *SS*


  • #30   26. jun 2007 Kira :
    tusin tak søde...
    jeg tar det lige til hjertet...og vil huske dine ord... tak...*S*


  • #31   26. jun 2007 Tak ..... :o)

  • #32   26. jun 2007 Jeg har fået en regning fra DONG på små 5500,- kr på trods af det er en lejlighed jeg er fraflyttet i slutningen af år 2003... Flot at komme med en regning efter 4 år.. Og så kræve at jeg skal betale pengene.. Jeg havde meldt mig fra derinde hos dem og lejligheden var også lejet ud kort efter og hun meldte sig også på men alligevel skal jeg betale de 5500,- kr... herfra får de ikke en disse... jeg vil ikke betale for deres fejl når det er dem der har nosset SÅ gevaldigt i det som de engang har..


  • #33   26. jun 2007 Trine ;
    det jo total forrykt....
    er sandelig glad ved at læse..der er nogen der har slæbt dem i retten....for det kan virkelig ikke være rigtigt....


  • #34   26. jun 2007 Min lillebror fik en regning på 41.000 kroner- og han bor i en 1-værelses! Hmmmm..... Men efter at have ringet til dem nogle gange og fik skåret tingene ud i pap, kom den rigtige regning- og sidst han fik ekstra regning, skulle han betale 89 ØRE!!!
    Man undres....


  • #35   26. jun 2007 Naja;
    det der igen jeg vil høre,,,om det er lovligt? at de efter så mange år kan indkræve beløb?...der hed det jo ikke DONG,,,,men Nesa....mener jeg...det lyder altså underligt...


  • #36   26. jun 2007 Christine;
    ejjjjjj....altså....sikke en fortælling...det var da utroligt!!
    ak ja...hvor man undres...


  • #37   26. jun 2007 annette B --> Men husk; Man kan ikke klage over servicen, for der ingen!

  • #38   26. jun 2007 Anette B :
    Ja det var NESA jeg var under denne gang... og det kan ikke være rigtig at de kan komme og kræve beløbet.. jeg fik en ung pige i røret da jeg ringede til DONG og hun kunne forklare at hende den anden ikke havde intentioner om at betale den regning.. så var det jeg sagde meget spidst at det ville jeg godt nok heller ikke for det var ikke min skyld at de ikke havde noteret i deres systemer da jeg ringede ind og afmeldte min el og sådan var det bare og at de ikke fik nogle penge herfra.. hun blev sgu sur og det samme gjore jeg så jeg sagde at så gik jeg til pressen med det og sagde så farvel og lagde røret på og siden har jeg ikke hørt noget...


  • #39   26. jun 2007 Christine ;
    LoooooooooooL
    det kan ikke være mere sandt!! *GGG*


  • #40   26. jun 2007 Naja;
    jammen altså....
    det jo totalt dybt gonat....
    sådan kan man da ikke drive sådan et stort foretagende på ? !!
    ....at gør du ikke bøvl..og betaler er det fint!! men truer man og gør oprør...får man lov at slippe!!!
    det jo totalt umoralsk og etisk totalt hen i vejret....
    sørme godt du sagde noget til dem Naja... tsk tsk...


  • #41   26. jun 2007 annette B :

    Nej du er ikke den eneste der har problemer med dem..

    Jeg havde ikke modtaget en regning fra dem da jeg burde, og henvendte mig derfor til dem, da jeg ikke gad ud i en masse problemer med dem, og få lukket for strømmen.
    Fik at vide den straks ville blive sendt.

    Modtog dog aldrig nogen regning, og en dag da jeg kom hjem nå der et kort hvor der stod at de have lukket for min strøm.
    Så ringede jeg ind og fik at vide det var fordi jeg ikke havde betalt.
    Forklarede hende dullen i den anden ende at jeg havde ringet en gang før, og bedt om at den blev sendt igen.
    Meeen det var hun da heldigvis ligeglad med, og sagde jeg måtte kontakte post Danmark og høre om de evt havde problrmer med at levere posten.
    - Det gjorde jeg og de havde ingen problemer, og heller ikke noget liggende.

    Så ringede jeg atter en gang til Dong, denne gang fik jeg fat i den mest useriøse og provokerende medarbejder i hele firmaet (sådan virkede det i hvert fald).
    Han sagde bare at det ikke var hans problem og jeg jo bare kunne betale, forklarede ham så på en rimelig pæn måde at man jo ikke bare kan betale når man ingen regning har fået og at det da ikke kunne være rigtigt det var sådan når jeg gentagende gange havde ringet efter den regning.
    Men han gjorde ingenting og ville ikke hjælpe.
    Men de kan jo sige hvad de vil. Vi kan jo ikke gøre en skid som privat person.

    Men vil da mene at du har ret til en specificeret udskrift over forbruget.

    - Sofie


  • #42   26. jun 2007 Sofie;
    så har du bestemt osse været i kontakt med de meget ukompetente medarbejder de har siddende i deres firma...sørme rart at vide...man ikke er alene om at ha den opfattelse...og hvor er det trist...altså...det kan squ ik være rigtigt...vi som borger skal finde os i sådan en dårlig behandling...!!...tak for din opbakning...*S*


  • #43   26. jun 2007 annette B :

    Nej det kan nemlig ikke være rigtig.

    Der burde være noget konkurrence på det område, så kunne det da være de fik øjnene op og respekterede deres kunder.

    Synes det er virkelig ringe man behandler folk såda.
    Spurgte ham den sidste jeg snakkede med hvorfor de ikke sendte et rekommenderet brev ud, for så kunne de da få svar på om folk modtog brevet.
    Hans svar : Tror du ikke selv det koster rimelig mange penge hvis alle vores breve skal sendes rekommenderet ?
    Forklarede så at jeg mente rykkeren de sender før der bliver lukket for strømmen.
    Men han blev ved med at svare i en flabet tone.
    Så kunne fornemme jeg ikke ville komme nogle vegne med ham uanset hvad jeg sagde..


  • #44   26. jun 2007 Forstår simplethen ikke at de så ikke tager sig sammen når der er SÅ mange der hiver dem i retten..

  • #45   26. jun 2007 Trine;
    det da sørme dejlig læsning...at de "store" heller ikke vil finde sig i disse metoder...der er nok heller ikke andet for...at man simpelthen bare er nød til at klage....i alle de indstanser vi nu engang har....men da meget betrykkende at vide... man ikke er alene...*S*


  • #46   26. jun 2007 Jeg har hørt om mange tilfælde, hvor folk er rasende over Dongs behandling.
    jeg forstår simpelthen ikke, hvordan de kan te sig sådan.


  • #47   26. jun 2007 men en el-regning på 61.132.58 kr. ville jeg tro, var et årligt beløb for en hel herregård, KUN med elvarme på et meget koldt år...

  • #48   26. jun 2007 Charlotte & christian ;
    jammen det ville da ha været herreligt...hvis vi boede på hele den herregård der... ...men det gør vi ikke...vi er mig ..og min mand...+ Harley i et ganske alm, hus! vores børn er fjøjet fra reden...og kan virkelig ikke se...hvor den store sluger af el er her i huset....
    og efter al jeres opbakning...har jeg virkelig ingen intenssioner om at betale den regning.....ihvertfald ikke uden kamp..*S*


  • #49   26. jun 2007 hej søde.. jeg ved da godt hvorfor DONG skal have jeres penge SS det er da fordi de har gravet et af vores stentårne så det er skredet og nu passer den håndlavet låge ikke mere og tårnet står skævt..Min mand truede dem med,. at hvis tårnet vælter ned over en forbipasserende så har de et problem..
    I skal ikke lade jer kue, tru dem om ikke andet så gør som de andre siger - kræv dokumentation, den skal de nok finde, men så find en god advokat og kør en sag på dem. De er så urimelige og nederdrægtige - vores indgang har været spærret i en uge nu, ødelagt stenhegn, ingen post de skal bare have igen du....SS


  • #50   26. jun 2007 Uha, - elafregning er næsten et "lukket land", med mindre man har kendskab til den lovgivning der er på området. Har arbejdet som konsulent, og det er en videnskab og ikke bare at trykke på en knap, så kommer der en regning ud.

    Derudover, uden at genere nogen, så tror jeg ikke der er mange der er klar over, at man selv kan vælge hvem man vil købe el fra? Dvs. er man ikke tilfreds med en leverandør, så kan man skifte, for et lille gebyr.

    Min erfaring siger mig at man skal prøve at tage fat i den overordnede og få en dialog i gang på en "ordentlig" måde. Selvfølgelig er det ikke rart at få sådan en regning, men jeg er sikker på der er sket en fejl, og den er de nærmest til at få rettet.

    Prøv at være på forkant og stil krav om dokumentation - en oversigt over de registrerede årsaflæsninger, spørg om der er nogle årsaflæsninger de ikke har fået registreret osv. Bed om at få sat en kontrolmåler op. Det er den eneste måde man kan få bevist om der er fejl med måleren. Afsløres der fejl, så bliver det rettet.

    Mangler der årsaflæsninger, så skønner selskabet et forbrug, og for at få folk til at reagere, så bliver forbruget ofte skønnet til 100% af det faktiske forbrug.

    Der er mange svar på hvad der kan være gået galt.

    Har man selv noteret årsaflæsningerne, så har man jo selv dokumentation for hvor meget man har brugt.

    Jeg er ikke "firmaets mand" men jeg synes i det mindste man kan prøve at tage en dialog med selskabet. Også selvom en medarbejder ikke har været flink og lyttet til jer. Jeg har haft min daglige gang hos elselskaber for en 7-8 år siden, da den nye ellov skulle træde i kraft. Det er ikke et sted jeg kunne være i længden pga. trusler. De bliver telefonisk truet med tæsk, mord og alverdens ulykker. De bliver passet op på vej hjem fra arbejde af vrede kunder, som vil overfalde dem. De tør ikke gå med f.eks. et net med logo på i byen af frygt for at blive overfaldet.

    Det er der ikke mange der tænker på, men sådan er livet for mange af medarbejderne. Forestil lige hvad det kan aflede af stress og dårlig sagsbehandling. Jeg havde aldrig i mit liv forestillet mig at det kunne være sådan, men jeg har oplevet det på tæt hold, og er yderst chokeret.

    Skulle det mod forventning ikke lykkes at få løst problemet, så synes jeg det er berettiget at tage en advokat til hjælp, men det kan også løbe op i en net sum at hyre sådan en.



Kommentér på:
utilfreds med DONG...

Annonce