438 visninger
|
Oprettet:
Sælges KUN til {{forumTopicSubject}}
Noget jeg har undret mig over et stykke tid, ang annoncer herinde og andre steder på nettet hvor der sælges hunde, er sætninger som følgende:
Sælges KUN til blivende/kærlige hjem
... Det er ikke fordi jeg har ondt bagi over at folk skriver det, men jeg gnægger lidt for mig selv over hvorfor folk mener at det er nødvendigt at skrive.
Det kan godt være at det bare er mig, men siger det ikke sig selv at man ikke ønsker at sælge sin hund som lænkehund eller slangefoder?
Eller, måske er det bare mig der er naiv.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jo, det er så også fair nok at skrive hvis man har en aldersgrænse eller andre særlige krav.. Men "et godt hjem" er ikke et særligt krav.. Eller.. det håber jeg ikke. (jeg går stadig ud fra at det er det vi alle ønsker for vores hunde)
Berit
Ja.. det lugter.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
enig enig-.. Hvalpekøbere ska ski virkelig ta og tænke sig noget mere om..før et sådan køb...
..og med hensyn til et godt hjem! alt er vel relativt,,,
kærlige gode dyremennesker der er med på hva lige den race har behov for at ku trives...
vi har en "vagabond" type der vandre rundt i vores villaområde..med 2 lab/blandingshunde..som er hunde han har taget til sig fra familier der ikke ku magte dem...deres tilværelse ville vi almindelige familiehundeejer nok sige var et usselt liv...men hundene er velnærede og glade,,,de får rigeligt med motion og frisk luft...deres ejer er hos dem 24 timer i døgnet..osv osv..
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
Der er nemlig en MASSE ting der indebære at ku sige at være en god ansvarlig hundeejer..
KARIN;
Ak ja..det er virkelig smid ud syndromet der er over hele DK....eller osse er det for nemt at anskaffe sig en ny...når den "gamle" hvalp måske kun på nogen måneder blir for besværlig eller ikke lige har denne månedes farve!
og der burde være en meget bedre holdning omkring det at ha hund til dette ikke skete...men man ser det jo dagligt..det så trakisk..
Sælges KUN til