{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Sælges KUN til {{forumTopicSubject}}

Noget jeg har undret mig over et stykke tid, ang annoncer herinde og andre steder på nettet hvor der sælges hunde, er sætninger som følgende:

Sælges KUN til blivende/kærlige hjem

... Det er ikke fordi jeg har ondt bagi over at folk skriver det, men jeg gnægger lidt for mig selv over hvorfor folk mener at det er nødvendigt at skrive.
Det kan godt være at det bare er mig, men siger det ikke sig selv at man ikke ønsker at sælge sin hund som lænkehund eller slangefoder?

Eller, måske er det bare mig der er naiv. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælges KUN til
  • #1   7. jul 2007 Min

jo, det er så også fair nok at skrive hvis man har en aldersgrænse eller andre særlige krav.. Men "et godt hjem" er ikke et særligt krav.. Eller.. det håber jeg ikke. (jeg går stadig ud fra at det er det vi alle ønsker for vores hunde)

Berit
    Ja.. det lugter. smiley

• #2   7. jul 2007 jeg kan godt forstå at folk skriver dette, det er desværre bare ingen garanti for, at hvalpene havner i et blivende hjem. Man kan have de bedste intentioner om det at have hund, og så går det alligevel galt. Jeg tror det er et råb om, at hvalpekøberne skal tænke sig godt om før køb af hund.

• #3   7. jul 2007 Annette;
    enig enig-.. Hvalpekøbere ska ski virkelig ta og tænke sig noget mere om..før et sådan køb...
    ..og med hensyn til et godt hjem! alt er vel relativt,,,
    kærlige gode dyremennesker der er med på hva lige den race har behov for at ku trives...
    vi har en "vagabond" type der vandre rundt i vores villaområde..med 2 lab/blandingshunde..som er hunde han har taget til sig fra familier der ikke ku magte dem...deres tilværelse ville vi almindelige familiehundeejer nok sige var et usselt liv...men hundene er velnærede og glade,,,de får rigeligt med motion og frisk luft...deres ejer er hos dem 24 timer i døgnet..osv osv..

• #4   7. jul 2007 Tja - de genbugshunde vi læser om er nok årsag til sådan en tekst... præcist som Berit skriver - smid væk mentalitet

• #5   7. jul 2007 Annette B - enig med dig også - det er ikke altid det pæne hus og den pæne facade er lig med trivsel hos hundene. Det vigtigste når man køber hund er at sætte sig ind i racens særpræg og så være ærlig i vurderingen af en selv. "Passer jeg til den hund eller skulle jeg vælge en anden". Er jeg klar til at bruge den tid som skal til? Er jeg indstillet på, at ting kan blive tygget i stykker, til våde pletter på gulvet, til dyrlægeregninger, til at bruge penge på hundepensioner, hvis ikke man har en god ven eller familie, som kan tage sig godt af hunden når man har ferie. Har man tænkt over hvor meget hunden skal være alene hjemme. Jeg kunne blive ved. Hvis alle gjorde dette og aldrig købte fordi den lille hvalp var så nuttet, så var der ikke så mange omplaceringer som vi ser i dag.

• #6   7. jul 2007 uuuhh..det lige mine tanker kære navne "søster"
    Der er nemlig en MASSE ting der indebære at ku sige at være en god ansvarlig hundeejer..
    KARIN;
    Ak ja..det er virkelig smid ud syndromet der er over hele DK....eller osse er det for nemt at anskaffe sig en ny...når den "gamle" hvalp måske kun på nogen måneder blir for besværlig eller ikke lige har denne månedes farve!
    og der burde være en meget bedre holdning omkring det at ha hund til dette ikke skete...men man ser det jo dagligt..det så trakisk..

Kommentér på:
Sælges KUN til

Annonce