{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Sælges til blivende hjem" !?
  • #2   3. sep 2009 Kan godt forstå din undren, for ja, det burde da være en selvfølge.

Men jeg tror flere af dem der skriver det, gør det for at pointere, at hunden allerede har været i flere forskellige hjem og at den ikke skal flyttes mere.

• #3   3. sep 2009 Tror bare at hvis de folk der sælger deres hund, gerne vil have at det nye hjem skal bære et blivende hjem, fordi den allerede har skiftet hjem et par gange. Derfor gør de opmærksom på det.

• #4   3. sep 2009 Miemiv L
    Lige præcis smiley
    Du var bare hurtigst smiley

• #5   3. sep 2009 Og hvordan kan man så sikre sig det?

• #6   3. sep 2009 Jeg undre mig også. Men ja de ved måske godt det ikke er det sundeste for hunden og blive flyttet rundt på.
    Men jeg tænker sommetide på .Ja mere blivende end det den kommer fra.

• #7   3. sep 2009 Vi skrev det da vi måtte finde nyt hjem til Dusty, for at sortere impulskøbere fra og fordi vi ville lave en købskontrakt hvor de skulle skrive under på at de ikke måtte sælge ham uden at vi fik tilbudt ham tilbage igen.

Men ja, ved hvad du mener - men når man selv står i situationen at skulle af med din elskede hund, så skriver man en masse som burde være en selvfølge - for at sikre ham det bedste hjem!

• #8   3. sep 2009 Rikke ;O)

Pepsi , Ja netop det med en kontrakt om at den ikke må sælges videre og man har tilbagekøbsret, synes jeg så også skal med, når man skriver sådan. Ellers er det bare en ligegyldig sætning slynget ud i desperation for at finde et godt hjem til hunden.

• #9   3. sep 2009 Jeg kan da godt forstå at folk skriver " blivende hjem "
    jeg tror også at de menesker der køber ønsker at give hunden et blivende hjem ... men et eller andet kan jo så efterfølgende gå skævt ..

• #10   3. sep 2009 Der er vel ingen der køber hund og regner med de ikke skal have den hundens liv ud ???
    Heller ikke dem der sælger "til blivende hjem"

• #11   3. sep 2009 Præcis min Pointe Tina !
    Kunne ikke ha' sagt det bedre selv smiley

• #12   3. sep 2009 Man må jo indrømme at der er nogle der køber en hvalp fordi den er sød. Men glemmer og finde ud af hvad det kræves og have hund.
    Tror at renlighed er noget der kommer bare den har været i hjemmet 8 dage.
    At den kan være alene 10 timer uden og lave noget.
    At den kræver aktivering.
    hvad det koster og have hund.osv.

• #13   3. sep 2009 Selv om man køber "over evne" så regner man jo med at man kan klare det..
    jeg synes det er fantastisk når man ser en annonce, hvor der bliver gjort opmærksom på at det er en krævende race, der kræver et vist kendskab og at sælger vælger hvem der skal sælges til..

• #14   3. sep 2009 Kan kun give dig ret Tina.

• #15   3. sep 2009 Endelig kan der være nogle som er nød til at flytte til et sted hvor man ikke må have hunde ... nogle er blevet skilt .. nogle har fået alergi ..
    andre kan være døde . osv .osv . osv .. :o)

• #16   3. sep 2009 Jeg tror desværre, der er en del mennesker, som overhovedet ikke tænker et helt hundeliv frem i tid. De køber, og ja hvis hvalpen, unghunden bliver for besværlig, så ryger den ud.

• #17   3. sep 2009 Snow K: det tror jeg også og det var netop derfor at vi havde MANGE krav da vi gik af med Dusty. Vi havde helt vildt mange henvendelser - man bliver virkelig overrasket - over hvor mange mennesker der ringer og bare forventer at de får lov at købe hunden, bare fordi DE HAR LYST.
    Nogle blev direkste fornærmede når vi henviste til at de ikke kune have læst annoncen ordentligt så, eller blev fornærmede over at vi ikke ville overveje at lade Dusty bo hos dem, før vi selv havde set deres hjem.
    Udover det blev vi ringet op af RIGTIG mange der ikke engang havde gidet læse om racen, men bare synes han så herre kær ud!!!

Så selv om man skriver en masse i sådan en annonce der virker "som en selvfølge" for os, ja, så er der overraskende mange der ude i det ganske land, som bare tænker, hold da op den er sød - den tager vi.

Det er uhyggeligt. Så jo flere "overflødige" ting man skriver des bedre tror jeg desværre.

• #18   3. sep 2009 Jeg opfatter sætningen som et udtryk for, at sælger ønsker at gøre det helt klart for køber, at denne ved hvad han/hun går ind til. Og hvis der også står "hjem før pris", så synes jeg sælger sender et godt og tydeligt signal om, at man vil sikre sig bedst muligt.

• #19   4. sep 2009 Sannekbh: Jeg ville heller aldrig sorterer personer fra udfra fordomme - men de købere der ikke vil give mig muligheden for at lære dem at kende og se deres hjem - de virker på mig ikke seriøse - Det er da dejligt at du har fundet dig en skøn vuffer og ærgeligt med det du skal igennem.
    Jeg ville nok have tilsluttet mig dem der siger det er noget underligt noget at skrive " til blivende hjem" hvis ikke jeg selv havde stået i situationen - det er aller helvedes svært at skulle finde et nyt hjem til sin hund.

• #20   4. sep 2009 Jeg synes det er lidt at paradoks, man selv vælger at sælge en hund videre (man har jo uden tvivl en god grund), hvordan kan man så sætte sig ud over, at den kommende køber lige så kunne komme der til, hvor det er nædvendigt at afskaffe hunden...
    Kan man selv sælge videre, så erkender man vel også at andre kan får brug for det?

Kommentér på:
"Sælges til blivende hjem" !?

Annonce