765 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ophængning af plakat i str XXL? Ophængning af plakat i str XXL?

Jeg fik jo sådan en plakat med Cujo og nu skal den gerne op at hænge. smiley

Men hvordan?

Jeg har kigget på plakatlister, men har ingen erfaring med dem.
Kan de holde så stor en plakat, så den forbliver pæn?

Jeg har ikke set nogle rammer der passer, som er til at betale?

Man kan også lime den på en masonitplade el.l. men tænk hvis den fik en fold?

Plakaten er 120 cm på den korte led, har ikke fået målt på langs, da jeg ikke kan gøre det alene. smiley

Hvad har I af gode idéer, så den lille hund kan komme op at hænge?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ophængning af plakat i str XXL?
  • #1   20. dec 2019 Min lokale glarmester laver glas+ramme på bestilling og det tænker jeg flere gør. smiley

Fin plakat i øvrigt. smiley

• #2   20. dec 2019 Jeg er ikke ude i at skulle lave på bestilling pt.
    Det siger kontoen nej til. smiley

• #3   20. dec 2019 jeg ville sætte det op med elefantsnot indtil jeg havde råd til en rigtig ramme smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #4   20. dec 2019 Jeg aner ikke et klap om plakatophængning, men Hørsholm Midtpunkt har altså ret god smag, når det gælder hunde smiley

• #5   20. dec 2019 Brug endelig ikke elefantsnot. Det ødelægger hjørnerne, vil blive at se igennem papiret på sigt, og med en plakat på den størrelse vil den være så tung, at den sandsynligvis falder ned, hvis den bare sidder med elefantsnot.

Jeg ville pakke den ned i et plakatrør og spare sammen til en professionel udført plakatramme med glas, det synes jeg sådan en flot plakat med en god historie til fortjener smiley

Skal den op NU kan du slå et lille sort søm i hvert hjørne (alle 4) og hænge den op. Et lille hul kan nok sidenhen skjules når den rammes ind smiley

• #6   20. dec 2019 Er ham gemalen ikke lidt handy? Eller nogle af vennerne?

Udregn omkredsen af plakaten, køb de billigste fodlister. Skær enderne i smig, sæt et beslag over hjørnerne. Fold plakaten op over kanterne på rammen (plakatens hjørner skal lige have et snit, for at lægge sig pænt) og sæt fast med hæfteklammer.

De plakatlister bliver så ustabile, synes jeg. Særligt på store plakater. I fald I bruger plakatlister, så sæt et x af trævindue bagpå, for at stabilisere.

Hilsen den absolut uhandy, som har en handy eksmand smiley

• #7   20. dec 2019 *trævindue=træpinde smiley

• #8   21. dec 2019 jeg har nu brugt elefant snot i mange år til plakater uden problemer

• #9   21. dec 2019 Den kommer ikke op med elefantsnot. Det er både sikkert og vist.
    Den er af lidt kraftig kvalitet ift de plakater jeg havde som teenager, så det skal være noget der holder, uden at ødelægge. smiley

Idéen med selv at lave er egentlig god, men så handy er vi ikke og jeg vil ikke lave noget, hvor plakaten skal foldes eller skæres i. smiley

Plakaten kom i en passende kasse, hvori den har ligget til nu og der bliver den, til den skal op. Det var den sidste de havde på lager, så jeg er lidt øm omkring den. smiley

Lader til, at jeg må vente lidt og så få lavet en ramme til den.
    ....Det bliver et ordentligt bæst at have hængende. smiley

• #10   21. dec 2019 Vi har et stort (110cm på kort led) verdenskort, som vi har monteret på en blød masonitplade, så vi kan sætte nåle i.
    Flydende lim på pladen og så rulle og glatte lidt ad gangen. Efterfølgende er det hængt op med vinkelsøm, som det hviler på.

Kommentér på:
Ophængning af plakat i str XXL?

Annonce