757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Mega off topic - Økologiske bananer Mega off topic - Økologiske bananer

Jeg spiser meget frugt, og elsker mine bananer.
Jeg blev glad da mange supermarkeder valgte, at skifte til øko bananer.
Men jeg må sige, at jeg faktisk er en smule skuffet over dem.
Jeg købte i sidste uge nogle bland selv i Kvickly og de var virkelig gode. Smagte af vildt meget.

Men dem jeg har købt i fakta efterfølgende er tarvelige. Jeg synes det er som om de er tørre i det.
Jeg ved ikke om det er fordi de skal modnes en tand mere. Men de er meget forskellige fra dem jeg købte i Kvickly.
Andre end mig der synes der er en stor forskel på øko kontra de almindelige bananer? Men også på de økologiske?

Ps. Jeg er meget sart/kræsen mht til frugt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mega off topic - Økologiske bananer
  • #2   22. jan 2020 Jeg synes som regel de økologiske er små og umodne, så må indrømme at jeg som regel køber ikke-øko. Især Nettos ikke-øko er super gode synes jeg smiley

• #3   22. jan 2020 Batdog- Ja det har jeg også tænkt. Men fakta og Kvickly er samme kæde, så gik ud fra det forhandler det samme mærke bland selv bananer.

A-S- Bland selv øko bananer i både fakta og Bilka er fuldstændig samme størrelse som de almindelige smiley

• #5   22. jan 2020 Batdog- Ja jeg overvejede det faktisk.
    Dem jeg købte i Kvickly var på tilbud til 1kr, så om det måske har været et andet mærke, end dem fra fakta er da en mulighed.

Jeg skal lige have kigget i Kvickly imorgen.
    Jeg er af forskellige årsager ret afhængig af mine bananer, så at de er gode betyder en hel del smiley

• #7   22. jan 2020 Haha, så er jeg da ikke den eneste smiley Hvor køber du henne?

• #9   22. jan 2020 Nu er jeg ikke banan-ekspert … ( kan ikke fordrage bananer )

Men hvordan kan man være sikker på at bananer er økologiske , når de bliver importeret fra f.eks Asien … og andre steder fra ? …….. For jeg går ud fra , at der ikke dyrkes bananer i Danmark .

• #10   22. jan 2020 Batdog- Ja det er lidt langt væk smiley

Nittib- Aner det ikke. Jeg tror på det de siger, ligesom jeg gør med alt det andet jeg køber økologisk.
    Men hvordan kan man være sikker på at nogen er sandt? Er danske kartofler mon egentlig reelt danske?

• #11   22. jan 2020 Har spist bananer i Brasilien plukket direkte fra træet smiley Det kan man kalde rigtige bananer smiley De smager helt anderledes end dem man køber herhjemme økologiske eller ej smiley
    Har fødevareallergi, så bananer er næsten det eneste friske frugt jeg kan tåle smiley Så her bliver der spist et par stykker om dagen smiley

• #12   23. jan 2020 R.I.P- Årh ja det må være lækkert smiley

• #13   23. jan 2020 Jeg er nu temmelig sikker på at de bananer der er øko er helt gennemkontrolleret for de regler der gælder. Kæderne ønsker ikke at snyde deres forbrugere og få en sag på halsen, så der er helt sikkert analysecertifikater med alle sendinger af bananer. Derudover så kontrollerer Fødevarestyrelsen jo jævnligt.

Fødevaresvindel kan altid forekomme, men vi ser det meget meget lidt med produkter til salg i Danmark. Tit ved vi godt hvor vi skal holde ekstra øje.

• #14   23. jan 2020 Der er vel kun den "risiko" at øko er defineret forskelligt i de forskellige lande. Det kan være en økobanen i Brasilien ikke ville blive godkendt som en økobanan i et europæisk land, fx.

• #15   23. jan 2020 Sælger man øko i Danmark, så skal det selvfølgelig leve op til EUs regler om økologi eller standarder der svarer dertil.

• #16   23. jan 2020 Har idag fået nogle virkelig gode øko bananer på mit arbejde.
    Aner dog ikke hvor de er fra, så jeg er lige vidt haha.
    Men nu ved jeg i det mindste, at de meget gode bananer kan køber smiley

Kommentér på:
Mega off topic - Økologiske bananer

Annonce