{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Noël - en (lidt lang) opdatering {{forumTopicSubject}}

Kære HG

Jeg har været noget stille omkring Noël, siden han kom hertil i december. Nogle stykker af jer har - med rette - været nysgerrige og skrevet til mig i privaten.
Jeg kunne dog godt tænke mig at tage det i opløbet og få det lagt ud, således at jeg igen kan glædes ved at opdatere om mit hundehold uden at få undrende spørgsmål til den lille charmetrold smiley

Jeg har så gerne villet skrive herinde, men har undladt, da der desværre ikke har været mange positive opdateringer at give. Dagen efter vi kom hjem med Noël blev vi hurtigt klar over, at noget ikke var, som det skulle være. Han drak rigtig meget, tissede rigtig meget og kunne ikke finde ro.

Vi var på Universitetshospitalet allerede dagen efter, hvor de måtte konstatere, at han havde dannet både struvitkrystaller og kalciumoxalatkrystaller i urinen. Han blev sat over på noget foder for at mindske dannelsen af krystaller.

Vi brugte dog de næste par uger med at være frem tilbage mellem forskellige dyrlæger for at finde ud af, om der var noget underliggende også, da han bestemt ikke fik det bedre. Han drak så meget, så tit, at han slet ikke kunne finde ro og nyde sit hvalpeliv, fordi han konstant trængte. Det var praktisk talt bare vand, der strømmede lige igennem ham.
Vi fandt i mellemtiden ud af, at han havde giardia oveni. Dette havde han svært ved at komme af med trods behandling. Vores dyrlæge mente dog, at der var endnu noget, der skjulte sig under overfladen, eftersom symptomerne (blandt andet det patologiske vanddrikkeri) ikke passede med den oprindelige diagnose og han i øvrigt rendte og tabte sig, selvom han blev sat op i foder.

Det endte 3. juledag med en aflivning efter vurdering fra dyrlæge, da han fik det kontinuerligt værre og ovenikøbet drak næsten 2 liter vand på daglig basis. Familien har været absolut knust siden og vi har nærmest ikke hængt sammen. Og jeg har været helt stille herinde, da det nok har været noget nær den værste jul, jeg kunne tænke mig til, så overskuddet har simpelthen ikke været til en opdatering.

Jeg vil gerne frabede mig kommentarer med spørgsmål vedrørende forrige ejers/opdrætters position igennem forløbet, da det ikke er noget, jeg har behov for at komme ind på smiley

Beklager den lange smøre, men har været ked af ikke at kunne skrive noget om husholdningens nuværende hundesituation, så det håber jeg på at være i stand til igen efter denne opdatering!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Noël - en (lidt lang) opdatering
Kommentér på:
Noël - en (lidt lang) opdatering

Annonce