{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Lækre natur områder Gilleleje {{forumTopicSubject}}

Jeg og husbonden har lejet et sommerhus i Smidstrup ved Gilleleje første uge juli - 1 km til hundestrand smiley

Vi har også lejet en bil hele ugen og skal derfor lidt ud og se på naturen med vufferne. Jeg har måske været 1 gang i Gilleleje i mit liv, så kender overhoved ikke området.

Så har I anbefalinger er de meget velkomne. Gerne flotte naturområder hvor hundene må med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lækre natur områder Gilleleje
  • #1   10. jun 2020 Jeg kender området godt. Jeg boede faktisk lige præcis i Smidstrup i 3 måneder, mens vores hus blev renoveret.
    Stranden er fantastisk, og man kan gå laaaange ture dér. Den fortsætter nærmest i det uendelige. Molli og jeg brugte flere timer om dagen på at tøffe rundt på stranden.
    Der er område vest for Gilleleje ved navn Heather Hills. Der er både skov og en stor fåreindhegning med smukke bakker.
    Der går en sti fra Nakkehoved fyr til det centrale Gilleleje. Det er ikke natur hele vejen, men det er en hyggelig og flot tur.
    God tur i sommerhus smiley

• #2   10. jun 2020 Tusind tak Ellen smiley kiggede også lidt på heather Hills ved min søgning tidligere. Dejligt at høre at strandene er næsten uendelige

• #3   10. jun 2020 Jeg kan anbefale jer at køre langs lysten til Tisvilde og tage en tur til troldeskoven som ligger i Tisvilde hegn. Fyrretræerne i troldeskoven er forvredne i de mest fantastiske former og det er helt klart et besøg værd!
    https://www.visitnordsjaelland.dk/nordsjaelland/planlaeg-din-tur/troldeskoven-danmarks-aeldste-fyrreskov-gdk964047

profilbillede
  • #4   10. jun 2020 Ja troldeskoven havde jeg netop også læst om, den tror jeg at vi besøger smiley

• #5   10. jun 2020 Uhh der er mange gode steder i Nordsjælland, hvis i gider kører lidt, Tisvilde hegn er et skønt sted, de har et super fedt mountainbike spor ca. 30 km langt.

Danstrup hegn er også et lækkert sted med store søer, så hundene kan blive kølet af undervejs, samt igen et sjovt udfordrende mountainbike spor på 15 km.

Fredensborg slotshave som fører ned til Esrum sø, her kan nyde en is fra Sørup ishus.

Kæmpe gribskov, her kan gåes lange turer nede ved Esrum sø også smiley

Horserød hegn, som fører rundt om Gurre sø smiley

Alle steder kan man gå 10+ km uden at gå de samme steder, hunde skal være i snor alle steder.

• #6   10. jun 2020 Lyder lækkert. Også ned danstrup hegn, jeg prøver at motivere Ávi til at blive lidt tryggere ved vand, hun har potientiale til at blive en vandhund tror jeg, hun kan i al fald godt lid det, vi har bare ikke nogen søer / strand på Frederiksberg hun kan hygge i med mellemrum.

• #7   10. jun 2020 Oppe ved Gitteleje (ude hvor min farmor bor) er der en LÆKKER "hundeskov" en kampe skov hvor hunde må løbe fri. Du kan se ud over havet. Der er smuk der, ved ikke helt hvor det er. For min farmor Boer ude ved sommerhus området. Men den hundestarn vi var på (ved ikke om der er flere der oppe) var også smuk, jeg var der sidste sommer med min farmor.

• #8   10. jun 2020 Hvis i tager til Troldeskoven/ Tisvilde hegn, så ligger Asserbo slotsruin på vejen.
    https://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hund/87793-asserbo_slotsruin

I kan også tage på bæversafari ved Arresø. Bare pas på alle hugormene..

• #9   10. jun 2020 Enig med de andre smiley En tur i Troldeskoven ved Tisvilde (hold på parkeringspladsen ved Tisvildeleje strand) eller en tur i Asserbo plantage eller ved Asserbo Slotsruin er at anbefale.

Er i til fra lange gå ture, går der en sti fra Tisvildeleje strand parkeringsplads helt til Liseleje smiley

Heatherhill ved Rågeleje er også fint. Der er to områder - et på hver side af vejen. Det på vandsiden er størst og giver desuden adgang til stranden smiley

Ruslands Bakker - Tegners Museum mellem Esrum og Villingebæk er også et besøg værd smiley Mener bestemt man må have hund I snor med i området smiley

Og ellers er der en skøn rute fra Nakkehoved Fyr ned igennem centrum og ud mod Østre Fyr (også kaldet Nakkehoved Fyr) - der er to Fyr med samme navn i Gilleleje. Det ene er vist mere et museum smiley

• #10   10. jun 2020 Og så er der Søborg Slotsruin...ikke så stor, men den er der smiley

• #11   10. jun 2020 I er meget stedkendte må man sige smiley mange tak !

• #12   10. jun 2020 Er født og opvokset heroppe smiley Og bor stadig i kommunen smiley

Edit til #9 - Tegners museum og Ruslands bakker ligger mellem Esrum og Villingerød - ikke Villingebæk smiley

Og så lige en anbefaling mere - Hornbæk plantage smiley

• #13   10. jun 2020 Ah ja Hornbæk og området vil jeg egentlig også gerne se. Har ikke været der siden jeg var barn.

• #14   11. jun 2020 Hornbæk plantage synes jeg er rigtig fin, og tilbyder en flot vandretur især fra Sandagerhusvej mod Ålsgårde, da man har flot udsigt over vandet og kan se helt til Sverige. Hundene må løbe løse, og da området er STORT og ikke er indhegnet, synes jeg stort set kun man møder løse hunde, der rent faktisk er under kontrol, og generelt meget omgængelige :). Næsten alle jeg møder er også flinke til at tage deres hund i snor på afstand, og så lige høre om hundene må hilse. Fra Hornbæk plantage er der i øvrigt adgang til hundestrand (man skal lige krydse strandvejen).

Egebæksvang mellem Snekkersten og Espergærde er også dejligt, og her må hundene også løbe løs.

Ellers er der jo masser af store dejlige skovområder i Nordsjælland - ud over Grib skov, der er oplagt, er der også gode ture i Danstrup/Teglstrup/Horserød/Klosterris/osv hegn...

• #15   11. jun 2020 Det lyder også meget lækkert smiley gid man havde 2 uger i sommerhuset

Kommentér på:
Lækre natur områder Gilleleje

Annonce