6.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Min hund vil ikke spise af sin skål mere? Min hund vil ikke spise af sin skål mere?

Hejsa jeg har en dejlig lille Cavalier King Charles blandet med 1/8 mops på 1,5 år.
Han har de sidste dage ikke ville spise af sin skål, men drikker gerne af sin magen til vandskål. Ligger jeg fodret foran skålen, eller kaster det ud mm. Spiser han det gerne. Han har ikke nogen ændret adfærd og er stadig glad og frisk.

Nogen råd til hvad man skal gøre?
Tak på forhånd ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund vil ikke spise af sin skål mere?
  • #2   3. aug 2020 Det er først inden for de sidste dage han ikke vil ellers har det aldrig været et problem??

• #3   3. aug 2020 Det tyder jo på, at hunden kan lide maden. Så lad det ligge i skålen. Jeg garanterer for, at det forsvinder, hvis du ikke giver den andet. Dårlige vaner skal stoppes i opløbet smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 263
    #4   3. aug 2020 Er vi sikker på det er dårlig vane ?? smiley
    Måske har den bidt sig i tungen og nu er skålen "dum" ?? smiley
    Er det overhovedet et problem smiley smiley

Jeg ville da bare lægge det meste af maden foran skålen og resten i skålen, og så øge mængden i skålen efterhånden. smiley

Eller skifte skålen !!

• #5   3. aug 2020 Okay tak for svar, vi må prøve :))

• #6   3. aug 2020 Enig med Hamma, jeg tror også, at han hat haft en dum oplevelse i forbindelsen skålen.

Prøv at lægge lidt rigtigt lækkert i skålen, et lækkert stykke kød, eller en af de der små foliebakker med kattemad, som de fleste hunde gerne vil have og stil skålen et andet sted end den plejer.

Ellers kan jeg ikke rigtig se at det er et stort problem. Det er ret sjælden at mine hunde spiser af en skål. Som regel får de maden ude på græsplænen.

• #7   3. aug 2020 Jeg lagde nogen pølser skåret ud i tern i madenskålen, og der sorterede han dem ud. Det er bare selve tørfodret han ikke vil have derfra. Men ja jeg prøver mig lidt frem. Det er heller ikke kæmpe katastrofe, jeg synes bare det var mærkeligt eftersom det ikke har været et problem førhen :))

• #9   3. aug 2020 Giv maden på gulvet, græsset eller i foderbolde - problem løst smiley

• #11   3. aug 2020 Min ene hund får sit foder på et gulvtæppe, væk fra køkkenet. Tror nok jeg har fodret i 3-4 år på den måde.

Der er forsøgt forskellige skåle og tallerkener, men der er ikke noget at gøre. Da det startede ville han heller ikke være i køkkenet, så hundenes vand er også ude af køkkenet.

Jeg valgte at acceptere det, for det var vigtigere at han fik mad, og kunne se heller ikke se et problem med det.

Han kan stadig have problemer med at spise, selv af et gulvtæppe, nogen gange lykkedes det at overtale ham, andre gange må jeg fjerne fodret igen.

• #13   3. aug 2020 2 af mine 3 hunde gider heller ikke madskål.
    Da vi adopterede de 2 for 3 år siden, ville de ikke spise fra gulv/jord/snusemåtter o.l. men kun fra skål.
    Nu vil de ikke spise fra skål, men kun fra gulv/jord/snusemåtter o.l.
    Tosser.... smiley

• #14   3. aug 2020 Drop at fodre i skål. Lad hunden arbejde for sin mad. Det er langt bedre for den smiley

• #15   5. aug 2020 Tak for alle svarene, vi fandt løsningen.
    Skulle måske have skrevet jeg bor i lejlighed, så har ikke lige mulighed for at smide det på græs som så mange af jer skriver. Måske er jeg sart, men jeg har ikke lyst til at sprede det ud i lejligheden da han til tider spiser i løbet af hele dagen, så er ikke interesseret i at der ligger foder overalt på gulv. Men vi fandt ud af det!
    Tak for alle svarene smiley

Kommentér på:
Min hund vil ikke spise af sin skål mere?

Annonce