Min hund vil ikke spise af sin skål mere? Min hund vil ikke spise af sin skål mere?
Hejsa jeg har en dejlig lille Cavalier King Charles blandet med 1/8 mops på 1,5 år.
Han har de sidste dage ikke ville spise af sin skål, men drikker gerne af sin magen til vandskål. Ligger jeg fodret foran skålen, eller kaster det ud mm. Spiser han det gerne. Han har ikke nogen ændret adfærd og er stadig glad og frisk.
Nogen råd til hvad man skal gøre?
Tak på forhånd ??
maj 2019
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 12
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 263
Måske har den bidt sig i tungen og nu er skålen "dum" ??
Er det overhovedet et problem
Jeg ville da bare lægge det meste af maden foran skålen og resten i skålen, og så øge mængden i skålen efterhånden.
Eller skifte skålen !!
maj 2019
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Prøv at lægge lidt rigtigt lækkert i skålen, et lækkert stykke kød, eller en af de der små foliebakker med kattemad, som de fleste hunde gerne vil have og stil skålen et andet sted end den plejer.
Ellers kan jeg ikke rigtig se at det er et stort problem. Det er ret sjælden at mine hunde spiser af en skål. Som regel får de maden ude på græsplænen.
maj 2019
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.743
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 299
Der er forsøgt forskellige skåle og tallerkener, men der er ikke noget at gøre. Da det startede ville han heller ikke være i køkkenet, så hundenes vand er også ude af køkkenet.
Jeg valgte at acceptere det, for det var vigtigere at han fik mad, og kunne se heller ikke se et problem med det.
Han kan stadig have problemer med at spise, selv af et gulvtæppe, nogen gange lykkedes det at overtale ham, andre gange må jeg fjerne fodret igen.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 215 Svar: 2.605
Da vi adopterede de 2 for 3 år siden, ville de ikke spise fra gulv/jord/snusemåtter o.l. men kun fra skål.
Nu vil de ikke spise fra skål, men kun fra gulv/jord/snusemåtter o.l.
Tosser....
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.768
maj 2019
Skulle måske have skrevet jeg bor i lejlighed, så har ikke lige mulighed for at smide det på græs som så mange af jer skriver. Måske er jeg sart, men jeg har ikke lyst til at sprede det ud i lejligheden da han til tider spiser i løbet af hele dagen, så er ikke interesseret i at der ligger foder overalt på gulv. Men vi fandt ud af det!
Tak for alle svarene
Min hund vil ikke spise af sin skål mere?